Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1941 r.
Białystok - Zaścianki
1200 cm3
25 KM
60.00 s
Mimo że samochód nie jest Karmann-em umieściłem go w tej zakładce ze względu na brak zakładki "INNE" /co admin mi wyjaśnił/ a za umieszczenniem SAM-a w KG przemawia wzornictwo inż Szuby na Karmann-ie
poniżej dość szczegółowy opis samochodu
Samochód tzw. „SAM” zbudowany na podwoziu VW KdF Kubelwagen z 1941r. Autorem projektu jest inż. Bogumił Szuba, pracownik Szybowcowych Zakładów Doświadczalnych z Bielsko Biała. Historia tego auta zaczyna się w 1958 roku, kiedy to w lokalnej gazecie jest zamieszczone ogłoszenie o sprzedaży VW, auto zostało zakupione i do 1962 roku był tworzony projekt. Budowa samochodu trwała 26 lat, w 1988 roku odbyły się pierwsze jazdy na lotnisku w BB. Samochód otrzymał dopuszczenie do ruchu po drogach publicznych w roku 1991. Auto w moim posiadaniu od 08.2006.
Informacje techniczne:
· Płyta podłogowa z blachy stalowej wykorzystana z VW KdF, bez zmian punktów mocowania zawieszeń, zawieszenie przednie i tylne oraz układ kierowniczy i hamulcowy VW KdF
· Silnik „bokser” VW 1130 cm³, moc 25 Kw, zapłon iskrowy rok produkcji silnika 1940r.
· Nadwozie zbudowane we własnym zakresie, szkielet wykonany z prętów i kształtowników stalowych, pozostałe elementy nadwozia: błotniki przednie, tylne, pokrywy silnika i bagażnika oraz dach wykonano z tworzywa sztucznego /włókno poliuretanowe/
· Szyby wykonane są z „Pleksi”
· Osprzęt i wyposażenie wykonano częściowo we własnym zakresie, lub wykorzystano elementy z innych samochodów takich jak: Trabant, VW Garbus, Skoda Oktavia, Żuk, Syrenka, Warszawa.
Cytat z OCENY TECHNICZNEJ:
Samochód zbudowany poprawnie, odpowiada wymogom rozporządzenia Ministra Komunikacji w sprawie warunków technicznych i badań pojazdów/Dz.U z 1983r. Nr70, poz.317/ i może być dopuszczony do ruchu na drogach publicznych. Przedłożono pozytywny atest badania pojazdu uprawnionej stacji diagnostycznej. Bielsko Biała 18.01.1991r.
Pan inż. Szuba był projektantem szybowców polskiej produkcji, więc wiedzę swą przelał na budowę tego samochodu, jest on zbudowany w technologii lotniczej /dotyczy nadwozia/ w taki sam sposób jak szybowce z lat 60-70.
Dodatkową ciekawostką jest oficjalne pozwolenie fabryki Volkswagena z Wolksburga, na umieszczenie znaczka VW na karoserii samochodu.
nie dopuszczalny
Boxer 1200
Wykonane przez żonę pama Bogumiła, w kolorze "SZKOCKA KRATA"
RUROWISKO
SAFARI_lub_BLAUPUNKT DERBY
WWW.MOTORETRO.ORG.PL
Ciąg dalszy nastąpi w "MUZEUM NA WĘGLOWEJ" w Białymstoku
same plusy
Kupno tego auta
Marzenia niedługo na naszych drogach *Karmann Ghia 14 kabrio **Karmann Ghia typ34 /duży Karmann/ ***VW 411L, ****Kupno jednego z pierwszych modeli VW Golf 1974****ostatnio BULIK 1968
PS: Szkoda, że teraz gdy wreszcie dosięgam do pedałów i mam własny laminowany kartonik z wydziału komunikacji nie mam już szansy na przejażdżkę tym staruszkiem. Mam nadzieję, że jeszcze długo Panu posłuży :)
A mnie po zapoznaniu się ze zdjęciami z innych portali zastanawia jedna rzecz: Dlaczego zmienił Pan prędkościomierz? Kołpaki jeszcze rozumiem i popieram, ale prędkościomierz? Oj chyba za bardzo majstruje Pan przy samochodzie Pana Szuby, a później mojego dziadka. :) Ponadto wszędzie w opisach podane jest mnóstwo informacji na temat Pana Bogumiła (i słusznie, wspaniały człowiek, zasłużył na uznanie) ale nigdzie nie ma nawet wzmianki o tym gdzie ten samochód spędził ostatnie 20 lat swojego żywota (do 2006 roku) i kto ostatecznie doprowadził go do stanu używalności. :(
Brawo za ten samochód . Co do jednego to mam zastrzeżenie znaczek VW nie lepiej z tamtych lat produkcji dać a nie taki nowy wzór jaki posiada
Piękne polskie cudo! Gratulacje dla inż Szuby za pomysł i jego wdrożenie w życie. Widziałem ten samochód w Legendach PRL i zrobił na mnie ogromne wrażenie. Gratuluję szczęścia z posiadania tego unikatu.
nie wiem co, ale ten samochód coś w sobie ma wyjątkowego, może to że jest jedyny taki na świecie ;)
"polski biały kruk"
super maszyna, brat miał TYP3, nawet mamy jeszcze do niego fotele na zbyciu...
po prostu piękna:))
zapraszam do skomentowania mojej WFM;)
pozdrawiam;)
Piękna bryka, świetny kolorek, pogratulować sprzętu , który świetnie się prezentuje, jestem pod wrażeniem po prostu piękny wóz:)
Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego klasyka:)
Cudowne auto, tylko pogratulować i pozazdrościć, kocham takie samochodziki :)
Aż szkoda cokolwiek w nim zmieniać. Niech cieszy oczy w jakiejś własnej wystawie, której posiadaczowi życzę ^^
piekne auto i jak pamiętam powstał w bielsku na lotnisku inżynier z Bielska go odbudował
O kurde. Fajne autko ;) No i niepowtarzalne a to duuuuży plus :D
Pozdrawiam
Noooo, Gratulacje za pomysł, zapał i Fachowość. Życzę realizacji marzeń, też mam chrapkę na Bulasa. Zapraszam do skomentowania mego Garba
piękny klasyk przedwojenny normalnie super
przegięty samochodzik przegięty :D !!!!
no i nie musze dodawać ze przepiekny
Jeśli VW pozwolił na umieszczenie znaczka, oznacza to tylko jedno - auto jest wykonane wzorowo. Dwa rzuty okiem na zdjęcie - cholera mają rację! :)
auto przepiękne obowiązkowo zdejmij te plastikowe paskudstwa na felgach i antena w chromie i krótka bo gryzie się z resztą...
oo a to co za VW? piekny i zadbany
nie pozostaje nic jak ocenic 10 na 10 !! :)
zapraszam do obejrzenia mojego VW :]
Coś pięknego...
Dbaj o niego,a kiedyś będzie wart miliony :D
pozdro !
daje do TOP 10
OCZYWISCIE MAXX! Przepiekny wóz., bardzo żadki , bardzo mi sie podoba.
>6<
bo to jedyny Polski VW na świecie:)
czytałem o nim w VW TRENDS;)
PozdraVWiam
i zapraszam do siebie
zacna maszynka zostawiam 6 i zapraszam do siebie
666 zajebiscie zajebisty:) i coz tu wiecej pisac:)Brak slow..podziw i szacuneczek na maxa:) Gratuluje super fury..mam nadzieje, ze nie planujesz sie jej pozbycia, choc z checia bym sobie taki rarytasik sprawil:)
Niesamowite i niepowtarzalne auto we właściwych rękach. maleńki minusik za te kołpaki, bo paskudnie wyglądają. Mam nadzieje, że to przejściowo. Jestem pod ogromnym wrażeniem.
rewelacja i te białe paski na oponkach cód miód i orzeszki odemnie zaledwie 6 :D
Brak słów by opisać co czuję i myślę po zobaczeniu auta:) Poprostu rewelacja! Gratulacje dla właściciela ! 6 dla auta;)
Cos Pięknego oczywiscie 6 bo niestety tylko tyle dac mozna;(PozdraVWiam
Piekny samochodzik. Obok Syreny Sport mógł być początkiem Polskiem "ładej" motoryzacji ... obydwa pojazdy były typowo sportowe, z lekką nutką włoskiego smaku (nie zapominając oczywiście o ogromnym wkładzie VW)...no cóż..
ziomal z Białego!!! piękne cudeńko!
może będe miał szczeście zobaczyć to na drodze... hehe
6! bo co innego za taką przebudowę...
pzdr!!
o kurde.. w zyciu bym sie nie spodziewala.. przeczytalam opis i chyle czola.
auta to moja bardzo slaba strona, jedynie wiedza o motorach (zwlaszca typu boxer) duuzo bardziej trybi :)
zasluguje na swoje wyroznienie
Piękny. Godny podziwu jest czas budowu samochodu - 26 lat! Szacunek za cierpliwość. Ale efekt jest wspaniały.
Jednakże:
szkoda, że nie ma lekkich kształtem, chromowanych lusterek i ciekawszej kierownicy. Felgi też m
Fajna gablota.W niektorych miejscach widać trabiego :D zostawiam 6 !!
Hmmm.... W sumie ocena powinna byc dla konstruktora ktory to cudo stworzyl. Ale plus dla wlasciciela ze sie tym porusza i utrzymuje.
O kur... ale maszyna! Kocham stare samochody! Oczywiście 6 i zapraszam do mnie!
fascynujące !!! <6>
chciałbym obejżec na żywo ,morze kiedyś sie spotkamy ?w końcu jesteśmy Ziomalami,
do zobaczenia na asfalcie!!
zajrzyj na mój profil
czas do setki imponujacy ;) Osiagnieciem jest utrzymanie autka i pasja do niego :) Gratuluje!! Oczywiscie idzie 6 :)
Czapki z glow, ale ta lampa cofania...ode mnie 6, zapraszam do odwiedzenia mojego profilu.
spoko 6
tez mam klasyka
pozdro
piekny klasyk daje oczywiscie 6 super autko i widac duzo pracy i kasy wlozyles w to zapraszam do ocney mojego
naprawde ladna bryczka -6- powiem szczerze ze ejszcze takiego auta na drogach nie widzialem -6-
6
piękną masz kolekcję
szanuję takie podejście do motoryzacji!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Piekny klasyk nalezy sie max za stan w jakim jest i za zamilowanie wlasciciela do restaurowania VW :)Zostawiam 6!
Z tego co widziałem, to ma dużą przestrzeń z tyłu. Spokojnie zmieściłby się 2.0 z dwoma dellorto :)
Autko robi wrażenie mało żadko spotykany model REWELACJA oczywiście 6. Zapraszam do siebie
stylistyka z klimatem jedno z ładniejszych autek chyba z tamtych lat.. szkoda ze taki mały silniczek.. fajnie bylo by zobaczyc miny chłopców w strojach sportowych zaczapiających sie przygazówkami na swiatlach ....jak ich
Ostatnio widzialem to cacko (na przejezdzie kolejowym na Baranowickiej :). Musze przyznac, ze robi niesamowite wrazenie :)
Pozdrawiam ;) (6)
To jest nie do opisania pozdrawiam oczywiście 6 zostawiam i zapraszam do siebie.
cos takiego...niesamowity samochod.Pierwszy raz widze takie cudenko.oj bedzie top 10 bedzie...
6
no takiego cudenka to ja jeszcxze nie widzialam:D
piekny, fenomenalny
przecudnie utrzymany
masz 6 od kolezanki, bo wiecej niestety dac nie moge:(
Super maszyna! To chyba brazylijska linia karmanna ghia? A i zmień rocznik 1941 bo przez pomylke taki wpisałeś. Niemniej jednak to unikat chyba na skalę europejską. Zapraszam do rejestracji w społeczności: GARBUSY I SPÓŁ
O kurcze !!
Tu tylko można powiedzieć jedno - wielkie WOW !!
Opis fajnie by było jakbyś wrzucił ale i tak 6.
:O wow !!! super taki stan i taki rocznik :) gratuluję :):):) no i 6 zostawiam :D
WOW, ale cudo, nie no tego się nie da opisać, daj więcej danych o nim, kurcze cudo w każdym calu, oczywiście 6teczka
kruszyna84 oznaczył pojazd jako wyjątkowy
Fat oznaczył pojazd jako wyjątkowy