facebook
System PJ
to 129 373 pojazdów na 669 377 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

MZ ETZ 150 1990r

Oglądano już 280 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o MZ ETZ 150 »
  • Rocznik

    1990 r.

  • Właściciel

    Strzebatyyy2213

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Łódź

  • Pojemność

    148 cm3

  • Moc

    16 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    9.50 s

  • Opis

    Motocykl MZ ETZ 150, rocznik 1991, który dostałem niegdyś od mojego ojca. Opisy szczegółowe niżej.

  • Tuning

    - Szlif cylindra (drugi) zwiększył pojemność ze 143cc na 148cc ze spasowaniem
    0,025mm,
    - porting kanału dolotowego z 24 na 31mm,
    - przepolerowany kanał dolotowy, wydechowy, głowica, tłok oraz komora wału korbowego,
    - dodana podkowa wału korbowego
    - gaźnik PWK 30 Nibbi Racing z dyszami 32 jałowa i 120 główna,
    - założone sprzęgło (docisk z zabierakiem) od MZ TS 150, jest mocniejsze, ma
    sześć sprężyn o dość dużej sile oraz żeliwny zabierak,
    - łożyska wał SKF metalowe koszyki luz C3, skrzynia SKF metalowe koszyki luz C3.
    - wkrótce i zapłon Elektronik DIY

  • Silnik

    EM.150.2
    - seryjnie 12,9km, obecnie 16-17 może być,
    - seryjnie 14,3nm, obecnie z 17-18nm może być,
    - 5 biegowa skrzynia manualna/sekwencyjna,
    - maksymalne obroty ok 7200 obr/min,
    - Z obecnymi modyfikacjami vmax ~ 120km/h(chociaż rozpędziłem ją do ponad 140), więcej nie potrzeba, i tak rzadko kiedy jeździ się tym więcej niż 70-80.

  • Zawieszenie

    - Amortyzatory oryginalne ale wymieniłem olej na gęstrzym dzięki czemu przód jest
    sztywniejszy i nie dobija.
    - Przednie koło zamiast 18 cali jest 16 calowe, jak dla mnie wygląda lepiej.
    - Opony przod i tył Heidenau K66 100/70-16

  • Pamiętna podróż/przygoda

    tydzień zabawy z chińskim gaźnikiem PZ30(zanim ten motocykl dostałem to taki był założony...) żeby to gówno jakoś wyregulować, i tak się nie udało bo śrubka regulacji mieszanki do powietrza była pod gaźnikiem obok komory pływakowej.

  • Perspektywy

    Zachować jak najbardziej oryginalny wygląd motocykla, przy czym podnieść jego osiągi (AKA Slepeer), z zachowaniem wytrzymałość elementów silnika (bynajmniej z oryginalnym wydechem).

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plus:
    - Jak na taki silniczek jest bardzo dynamiczny,
    - ma również bardzo dzikie przyśpieszenie, zostawiając w tyle różne 250'tki w
    4t czy nawet współczesne "wysilone" 125'tki w 2t.
    - mega wygodny, jedyne pod dupą czuć jak zjeżdżasz z krawężników,
    - płynnie oddaje moc, ciągnie praktycznie od obrotów jałowych.
    - Motocykl prosty jak budowa cepa, idzie złożyć go śrubokrętem, młotkiem,
    przecinakiem i kombinerkami.
    - Jak się coś kończy w nim to daje wcześniej o sobie znać.

    Minusy:
    - co 1000km trzeba czyścić i regulować przerwę na platynkach,
    - cieknie olej spod walka kickstartera, zmiany biegów oraz zdawczego/głównego ale to normalne w nich jest.

  • Osiągnięcia

    vmax 139km/h(GPS), więcej nie jechałem, zobaczymy jak będzie z nowym wydechem.

  • Marzę o...

    - MZ ETZ 250, TS 250 4 biegowa,
    - Cezet 350,
    - Honda F6C Valkyrie 1.6 1998,
    - Harley Davidson Electra

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Kinroad XT50Q KING
  • Mercedes A
  • Alfa Romeo 156
  • Romet Komar
  • Aprilia RS 125
  • Zipp Triad

Co robią kierowcy na PJ