facebook
System PJ
to 129 186 pojazdów na 669 294 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Opinie o motocyklach MZ ETZ 150

Strona 1 / 23

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...23 »
  • MZ ETZ 150

    +Wygląd
    +Dźwięk silnika
    -Troszkę za mało mocy
    -Mało miejsca do jazdy w 2 osoby

  • MZ ETZ 150

    + niezawodna
    + dostępność części
    + wygląd
    + dobre osiągi
    + małe spalanie w granicach 4,5 litra
    + bardzo wygodna

  • MZ ETZ 150

    + całkiem dynamiczny silnik (polecam dla początkujących)
    + nie psuję się często
    + niskie spalanie
    + tanie części zamienne
    - słaba stabilność przy jeździe z pasażerem
    - sprzęgło

  • MZ ETZ 150

    Plusy: Bardzo wydajny hamulec tarczowy, dobrze przyśpieszenie jak na tak mały silniczek
    Minusy: Cieknąca pompa Hamulcowa, brak simeringu między karterem a kopniakiem.

  • MZ ETZ 150

    +Dobre hamulce, tarcza
    +Tanie czesci zamienne
    +Niskie spalanie
    +Niska awaryjność

  • MZ ETZ 150

    plusy:
    -przyśpieszenie
    -made in germany
    -cała w orginale
    -komfort jazdy
    -mały przebieg
    -tylna opona jeszcze oryginalna
    -przyciąga uwage

    minusów brak

  • MZ ETZ 150

    + niemiec!
    + nie drogie części
    + bezawaryjność
    + ładny wygląd
    + komfort
    + spalanie

    - sprzęgło
    - ładowanie

  • MZ ETZ 150

    + niemiec!
    + nie drogie części
    + bezawaryjność
    + ładny wygląd
    + komfort
    + spalanie

    - sprzęgło
    - ładowanie

  • MZ ETZ 150

    plusy:
    -mocna i zrywna
    -szybka,ładnie przyśpiesza
    minusy:
    -elektryka wadliwa
    -spalanie

  • MZ ETZ 150

    +Niskie spalanie
    +Bardzo wygodna pozycja za kierownicą
    +Dobre zawieszenie
    +Hamulce
    -Osiągi odbiegające od nowych japońskich 2T

  • MZ ETZ 150

    plusy - dużo frajdy komfort jazdy bez awaryjność
    minusy - kiepsko utrzymana elektryka wymagojąca dużo pracy

  • MZ ETZ 150

    + Dobre przyspieszenie
    + Małe spalanie
    + Fajnie chodzą biegi

  • MZ ETZ 150

    + mało pali
    + zrywny
    + wygodny ^^


    - brak

  • MZ ETZ 150

    DOBRZE SIE ZBIERA,MAŁY I ZWINNY MOTOREK ,SPORTOWY WYGLĄD,


    MINUSÓW BRAK

  • MZ ETZ 150

    +moc
    +przyspieszenie
    +predkość
    +zawieszenie
    +wygląd
    +wygoda prowadzenie
    +dobre hamulce
    -wir w baku podczas dłużej jazdy
    -szybko sie grzała
    -kiepskie sprzegło
    -kiepska na zakretach

  • MZ ETZ 150

    ETZ-tki to przede wszystkim pojazdy bardzo niezawodne. Przy normalnej eksploatacji i poprawnym serwisowaniu przypadki „padnięcia” sprzętu w drodze są niezwykle rzadkie. Nawet jeśli któryś z podzespołów wchodzi w końcową fazę swego technicznego żywota, to daje zawczasu znać o tym pozwalając na wcześniejszą wymianę osłabionego elementu. Niezawodność to jedna z podstawowych cech pozwalająca cieszyć się sprzętem nawet początkującemu adeptowi motocyklowego szaleństwa, niekoniecznie obeznanemu z arkanami wschodnioniemieckiej myśli technicznej.

    Nawet jeśli coś się popsuje lub wymaga naprawy, to z dostępem do części nie ma najmniejszego problemu. Do tego na widok cen tych części zieloni z zazdrości zrobiliby się użytkownicy wszelkiej maści zachodnich pojazdów.

    Niezawodność, tanie części i bardzo małe zużycie paliwa sprawia, iż 150-tka jest pojazdem bardzo ekonomicznym. To właśnie dzięki temu można pozwolić sobie na jej utrzymanie bez stałego źródła dochodu.

    Dwa genialne i niedoceniane patenty MZ to pełna gumowa osłona łańcucha i gumowe osłony rur widelca teleskopowego. Osłona łańcucha chroni układ przed czynnikami zewnętrznymi, przez co nie trzeba po każdej jeździe w deszczu zaprzątać sobie nim głowy. Jeśli co jakiś czas porządnie nasmarujemy łańcuch, to możemy być pewni jego długiej i bezproblemowej eksploatacji. Co nie mniej istotne osłona zapobiega rozrzucaniu smaru po całym motocyklu i jego kierowcy.

    Gumowe ochraniacze na lagach przedniego zawieszenia zapewniają natomiast czystość pracujących ze sobą powierzchni, co przyczynia się do wydłużenia żywotności uszczelniaczy.

    Ostatnim, ale nie najmniej ważnym plusem posiadania MZ-tki jest przyjemność z jazdy. Tym motorkiem na prawdę lata się bardzo przyjemnie, co efektywnie przyspiesza rozwój choroby motocyklowej w każdym posiadaczu tego sprzęta. Lekkość, poręczność, dynamika i bardzo dobre hamulce. A to wszystko za cenę jednego kawałka plastiku od R1..

    Jeśli zapytać użytkownika sprzętu ze stajni MZ co zmieniłby w swoim sprzęcie to jednym z częściej wymienianych kandydatów do lotu w stronę śmietnika byłaby pompa hamulcowa. Problem tkwi nie tyle w jej skuteczności, co w jej szczelności. Gumowy o-ring uszczelniający trzpień pompy zużywa się w szybkim tempie, co prowadzi do permanentnego wycieku płynu hamulcowego. W wielu wypadkach domorośli mechanicy naprawiając samodzielnie tą usterkę montują wspomniany o-ring nieprawidłowo lub uszkadzają go w trakcie montażu (o co na prawdę nietrudno). Właśnie dlatego narosło wiele przesądów, iż pompy w MZ nie da się uszczelnić. Usterkę tę da się wyeliminować, ale najlepszym rozwiązaniem jest zastosowanie patentu pokazanego na fotografii obok – czyli wymiany pompy hamulcowej na sprawdzony japoński podzespół.

    Jeśli w czasie jazdy gasną Ci wszystkie światła, a motocykl przestaje wykazywać jakiekolwiek funkcje życiowe, to znaczy, że znów coś zaśniedziało w instalacji elektrycznej. Zagubione prądy to koszmar w starszych egzemplarzach i wiele osób, aby się ich pozbyć lutuje całą instalację. Mniej radykalnym rozwiązaniem jest czyszczenie złączek i kostek przy użyciu preparatów do tego przewidzianych.

    Silnik jest wrażliwy na skrajne warunki pracy. Jest to wynikiem prymitywnej konstrukcji, braku chłodzenia cieczą (co za tym idzie – braku stabilności chłodzenia) i niższej jakości wykonania, niż w przypadku japońskich odpowiedników. Jeśli 150-tka jeżdżona będzie na zbyt niskich obrotach padną szybko łożyska na wale, a sprzęt się „zamuli”. Jeśli motocykl będzie „piłowany” na zimno, lub jeśli będzie przegrzewany to szybciutko ducha wyzionie cały układ korbowo-tłokowy. Mówiąc krótko użytkownik ma ogromny wpływ na trwałość silnika. Silnik wrażliwy jest na skład mieszanki paliwowo-olejowej i jakość stosowanego oleju. Zbyt duża ilość oleju prowadzi do częstego mostkowania świecy, dymienia oraz gromadzenia nagaru w cylindrze. Na prawidłowej mieszance dymienie jest minimalne i nie ma potrzeby wzbogacania jej np. w okresie docierania. Istotny jest też typ oleju dolewanego do paliwa. Popularny Mixol nie smaruje, a jedynie zapobiega zatarciu. Ocenia się, iż jazda na tym właśnie oleju skraca przebieg silnika o 30% w stosunku do porządnego oleju do 2T. Bardziej zatem opłaca się stosowanie sprawdzonych preparatów znanych producentów.

    Gaźnik nie jest wzorem szczelności. W rezultacie tego paliwo dostaje się na jego zewnętrzną powierzchnię, po czym odparowuje pozostawiając po sobie olej z mieszanki, który tak szybko odparować nie może. „Dzięki” temu po kilku dniach jazdy w upalną pogodę, gdy w powietrzu unosi się dużo śmieci, cały gaźnik oblepiony jest najprzeróżniejszymi farfoclami i wygląda odrażająco. Mycie benzyną ekstrakcyjną rozwiązuje problem... ale zaledwie na kilka dni.

    Warto wozić ze sobą zapasową linkę sprzęgła, zwłaszcza, iż kosztuje ona przysłowiowe grosze. Zgodnie z regułą Murphiego strzela ona zazwyczaj w najbardziej nieodpowiednim momencie i zmusza do ekspresowej nauki jazdy bez sprzęgła.

  • MZ ETZ 150

    Bardzo małe spalanie.

  • MZ ETZ 150

    +spora moc jak na taką pojemność
    +małe spalanie
    +dobre w teren i na ulice

    BRAK MINUSÓW!!!

  • MZ ETZ 150

    Plusy:
    -Dobrze przyśpiesza
    -Ma miętkie zawieszenie
    -wygodnie się jeździ

    Minusy:
    -Minusów za bardzo nie posiada

  • MZ ETZ 150

    + mega zryw i dobre przyśpieszenie, v-max trochu słąby ale co poradzić to tylko 150-tka :D
    - troche pali ale odwdzięcza się :D

Strona 1 / 23

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ...23 »

Losowe pojazdy

  • Suzuki Marauder GZ 125
  • Ford Windstar
  • Honda Civic
  • Kawasaki ZZR 1100 / ZX11
  • Vespa PK 50 XL2
  • Peugeot 406

Co robią kierowcy na PJ