facebook
System PJ
to 129 353 pojazdów na 669 282 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Będę miał/a

Jeżeli nie CBR1100XX, to CBR900RR Fireblade :)

Dodany przez: kaban99722, wyświetleń: 3394


Tak jak w temacie... kolejny motor, który mi się bardzo podoba... i jak nie wypali z 1,1XX to taką 900tką też nie pogardzę :)

W 1992 roku Honda wypuściła na świat swoje nowe dziecko. Konkurencja długo nie mogła podnieść się z desek po tak silnym knockout'cie. Nowatorskie rozwiązania, długowieczny i odporny na wszelkie tortury silnik, mocna skrzynia biegów oraz bardzo mała masa - to wszystko pozwoliło Hondzie odskoczyć na dużą odległość od reszty wielkiej japońskiej czwórki. Lekka, aluminiowa, a zarazem wytrzymała rama - tego jeszcze nie widziano. Agresywny wygląd, sylwetka kulturysty - to było to, na co wszyscy czekali!

W zwykłej jeździe ulicznej są one zbędne. Jeżeli chodzi o tor, to Honda CBR jest wolniejsza od Kawasaki ZX-9R, nie wspominając o R1. Ścigać może się co najwyżej tylko z Suzuki SRAD 750. Honda po prostu nie należy do najszybszych motocykli. Jej prędkość maksymalna kształtuje się na poziomie 260 km/h. Co prawda do szybkości 100 km/h można rozpędzić ten motocykl w ciągu 3 sekund, jednak do dwustu km/h potrzeba już około 11 sekund.

Na pierwszym biegu można rozpędzić się do 120 km/h, drugi bieg to już 160 km/h.

Silnik nie wykazuje przy tym żadnej nerwowości i jest bardzo przyjazny motocykliście. Chociaż egzemplarze z pierwszych lat produkcji, to prawdziwe bestie. Do 6000 tys. obr/min są łagodne jak baranki. Po przekroczeniu tej granicy baranki oddają się we władanie huraganowi. Dzieje się tak do około 10 500 obr/min. CBR 900 zadziwia bardzo niskim spalaniem i jest w tej konkurencji niekwestionowanym mistrzem w swojej klasie pojemnościowej.

Jakieś dane techniczne...

Liczba cylindrów: 4
Liczba zaworów na cylinder: 4
Pojemność: 918cc
Stopień sprężania: 11.9/1
Moc: 130 KM przy 10 500 rpm
Moment obrot.: 92 Nm przy 8 500 rpm

0-100km/h: 3,2 sek.
0-200km/h: 11 sek.
Prędkość max: 275 km/h

Liczba biegów: 6
Masa: 180 kg
Długość: 2 030 mm
Szerokość: 685 mm
Wysokość: 1 130 mm
Rozstaw osi: 1 405 mm
Wysokość siedzenia: 810 mm
Pojemnośc zbiornika paliwa: 18 litrów

Komentarze (3)

  • 2010-04-23 11:20:48

    Ile to spala i jaką trwałość mają te silniki?

  • 2010-04-10 20:05:10

    Jeżeli nie CBR1100XX i CBR900RR Fireblade to śmierć.
    Chcesz się przesiadać z ceberki 125 na taką maszynę?
    Pozdrawiam Cie w takim razie człowieku, przez takich ludzi jak ty których kupują po piździkach sporty dla szpanu wprowadzone zostanie prawko A2...

  • 2010-03-06 12:06:07

    SC33 to najlepsze moto w tej klasie i w tym przedziale cenowym. To naprawde świetny motor. Szczegolnie bladzioch z lat '98-'99. SC44 jak i SC50 uważam za nie do końca udane modele. Kolejnym świetnym motocyjlem to SC57a jak i b. SC59 to totalna klapa;/ a szkoda. Od Hondy SC59 wolałbym kupic nową R1 z silnikiem "Big-Bang". Motocykl o charakterystycznym dzwieku V-ki lecz jest to zwykła "czwórka".


    Pozdrawiam!! To takie moje małe zdanie na temat dzisiejszej motoryzacji;)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Opel Vectra
  • Beta RR 50
  • Mercedes 190
  • Honda Varadero
  • Ford Escort
  • Gilera Eaglet 50

Co robią kierowcy na PJ