facebook
System PJ
to 129 356 pojazdów na 669 294 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Volkswagen Golf 1995r

Oglądano już 5157 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Volkswagen Golf »
  • Rocznik

    1995 r.

  • Właściciel

    wajdzik

  • Kategoria

    Tuning

  • Lokalizacja

    Nowy Targ

  • Pojemność

    1995 cm3

  • Moc

    90 KM

  • Max. moment obrotowy

    4150 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Witam oto autko którym jeżdze obecnie, VW Golf III silnik 1.9 TDI (90KM) rok 1995 troszke już ma a produkowane w latach (od 1991 do 1997) jestem 2-gim właścicielem. Zmodyfikowany jak widać.
    Modyfikacja tego auta odbywała się kilka lat temu to już historia , niedawno sprzedałem 406-szóstke.

  • Tuning

    Grill Bad Look
    Progi
    Przyciemniane Szyby
    Spojler Szeroki Dolny Przód (GT)
    Wydech REMUS Racing


  • Silnik

    SILNIK
    Zapłon samoczynny, doładowany turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek turbiny z chłodzeniem powietrza doładowanego, z wtryskiem bezpośrednim do komory półotwartej w tłoku, czterosuwowy, czterocylindrowy, rzędowy, chłodzony cieczą, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony poprzecznie z przodu, napędzający koła przednie
    Silnik typu AHF
    Średnica cylindra 79,5 mm
    Skok tłoka 95,5 mm
    Pojemność skokowa 1896 cm3
    Stopień sprężania 19,5
    Ciśnienie sprężania
    - nominalne 2,5...3,1 MPa
    - minimalne 1,9 MPa
    - dopuszczalna różnica między cylindrami 0,5 MPa
    Moc maksymalna 81 kW (110 KM)
    Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4150 obr/min
    Moment maksymalny 235 N×m
    Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 1900 obr/min

    Układ rozrządu / wałek rozrządu w głowicy, podparty na pięciu łożyskach, napędzany paskiem zębatym, napinacz paska mechaniczny półautomatyczny
    Luz zaworów do kontroli
    faz rozrządu 0 mm
    Fazy rozrządu
    - otwarcie zaworu ssącego 16° po ZZ
    - zamknięcie zaworu ssącego 25° po ZW
    - otwarcie zaworu wydechowego 28° przed ZW
    - zamknięcie zaworu wydechowego 19° przed ZZ
    Luz roboczy zaworów / zerowy, zastosowano popychacze hydrauliczne
    Oznaczenie wałka rozrządu / znakiem „38A” (między krzywkami zaworów ssącego i wydechowego cylindra nr 1) oraz znakiem „DE” (między krzywkami zaworów ssącego i wydechowego cylindra nr 2) wybitymi na wałku
    Pasek zębaty / napędu wałka rozrządu, pompy wtryskowej i pompy cieczy chłodzącej
    - naciąg / regulowany wstępnym ustawieniem napinacza umieszczonego
    mimośrodowo
    - wymiana / co 60 000 km

    Układ chłodzenia / zamknięty, o obiegu wymuszonym przez pompę odśrodkową, termostat, chłodnica, zbiornik wyrównawczy, wentylator elektryczny sterowany termowyłącznikiem umieszczonym w lewym zbiorniku chłodnicy lub dwa wentylatory elektryczne sterowane przez zespół regulacji temperatury poprzez termowyłącznik (wersje z klimatyzacją)
    Termostat / umieszczony po lewej stronie kadłuba za pompą cieczy chłodzącej
    - temperatura początku otwarcia 85°C
    - temperatura pełnego otwarcia 105°C
    - skok minimalny zaworu 7 mm
    Wentylator(y)
    - wersje bez klimatyzacji / jeden, elektryczny, o dwóch prędkościach, o mocy 60/
    /100 W i średnicy łopatek 345 mm, sterowany termowyłącznikiem
    - wersje z klimatyzacją / dwa, elektryczne, o dwóch prędkościach, lewy o mocy
    60/250 W i średnicy łopatek 345 mm, prawy o mocy 60/220 W i średnicy łopatek
    290 mm, sterowane przez zespół regulacji temperatury poprzez termowyłącznik
    - temperatura włączenia
    - 1. prędkości 92...97°C
    - 2. prędkości 99...105°C
    - temperatura wyłączenia
    - 1. prędkości 84...91°C
    - 2. prędkości 91...98°C
    Nadciśnienie otwarcia zaworu korka zbiornika wyrównawczego 140...160 kPa

    Układ smarowania / pod ciśnieniem, z chłodnicą oleju
    Pompa oleju / zębata, o zazębieniu wewnętrznym, napędzana łańcuchem jednorzędowym od wału korbowego, napinacz łańcucha samoczynny, zintegrowana z zaworem przelewowym
    Ciśnienie minimalne oleju (w temp. 80°C)
    - na biegu jałowym 0,1 MPa
    - przy 2000 obr/min 0,2 MPa
    Ciśnienie otwarcia zaworu przelewowego 1,2 MPa
    Czujnik ciśnienia oleju / wkręcony we wspornik filtru oleju
    - napięcie zasilania 12 V
    - ciśnienie rozwarcia styków 0,07 MPa
    - oznaczenie / kolorem brązowym
    Filtr oleju / wymienny, VAG

    Układ zasilania / wtryskowy, z doładowaniem turbosprężarką o zmiennej geometrii łopatek turbiny i chłodzeniem powietrza doładowanego, sterowany elektronicznie, zawierający:
    - zbiornik paliwa,
    - filtr paliwa,
    - filtr powietrza,
    - turbosprężarkę,
    - chłodnicę powietrza doładowanego,
    - zawór przepustnicy powietrza,
    - zawór elektromagnetyczny przepustnicy powietrza,
    - pompę wtryskową o konstrukcji specjalnej,
    - wtryskiwacze,
    - czujnik temperatury cieczy chłodzącej,
    - czujnik temperatury i ciśnienia powietrza zasilającego,
    - przepływomierz powietrza,
    - czujnik temperatury paliwa (na pompie wtryskowej),
    - czujnik położenia ZZ i prędkości obrotowej wału korbowego,
    - czujnik położenia pedału przyspieszenia,
    - czujnik początku wtrysku,
    - czujnik położenia trzpienia regulacyjnego (na pompie wtryskowej),
    - czujnik położenia pedału sprzęgła,
    - regulator wydatku paliwa (w pompie wtryskowej),
    - zawór elektromagnetyczny początku wtrysku (w pompie wtryskowej),
    - zawór elektromagnetyczny zatrzymania silnika (zawór STOP),
    - zawór elektromagnetyczny recyrkulacji spalin,
    - zawór pneumatyczny recyrkulacji spalin,
    - zawór elektromagnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania,
    - zawór pneumatyczny ograniczenia ciśnienia doładowania,
    - świece żarowe,
    - włącznik świateł hamowania,
    - elektroniczne urządzenie sterujące,
    - katalizator utleniający w układzie wydechowym,
    - przekaźnik główny i przekaźnik świec żarowych,
    - lampkę kontrolną w zestawie wskaźników.
    Filtr paliwa / Mann WK 853/3, umieszczony w przedziale silnika przed prawym nadkolem, odwadnianie co 15 000 km lub co 1 rok, wymiana co 30 000 km
    Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym, Mann C37 153, umieszczony po lewej stronie przedziału silnika za akumulatorem, wymiana co 60 000 km
    Pompa wtryskowa / rozdzielaczowa, sterowana elektronicznie, Bosch VE 4/10 E 2075 R 700
    Kolejność wtrysku 1-3-4-2
    (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu)
    Ustawienie statyczne pompy / za pomocą trzpienia ustawczego
    Ustawienie dynamiczne pompy / za pomocą testera VAG 1551 lub VAG 1552
    Prędkość obrotowa biegu jałowego 875...950 obr/min
    Prędkość obrotowa maksymalna (bez obciążenia) 5000 ± 200 obr/min
    Wtryskiwacze / zamknięte z rozpylaczem pięciootworowym o średnicy otworów 0,17 mm, specjalne, o dwóch sprężynach, o nieregulowanym ręcznie ciśnieniu otwarcia, nienaprawialne
    Typ
    - wtryskiwacze cylindrów nr 1, 2 i 4 / Bosch 0432 193 733 (0986 430 434)
    - wtryskiwacz cylindra nr 3 / Bosch 0432 193 734 (0986 430 435)
    Ciśnienie otwarcia wtryskiwacza
    - nominalne 19...20 MPa
    - minimalne dopuszczalne 17 MPa
    Świece żarowe / ołówkowe, Bosch 0250 020 022
    - napięcie zasilania 12 V
    Czujnik temperatury cieczy chłodzącej / termistancyjny, podwójny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony na przewodzie wypływu cieczy z głowicy
    Rezystancja czujnika temperatury cieczy chłodzącej (między stykami „1” i „3” złącza czujnika lub „70” i „54” złącza urządzenia sterującego)
    - przy 0°C 5000...6500 W
    - przy 10°C 3300...4500 W
    - przy 20°C 2200...3000 W
    - przy 30°C 1500...2000 W
    - przy 40°C 1000...1400 W
    - przy 50°C 700...950 W
    - przy 60°C 540...680 W
    - przy 70°C 400...500 W
    - przy 80°C 275...375 W
    - przy 90°C 200...275 W
    - przy 100°C 150...225 W
    Czujnik temperatury i ciśnienia powietrza zasilającego / podwójny, termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w przedziale silnika z przodu po prawej stronie (na przewodzie łączącym chłodnicę powietrza z kolektorem ssącym)
    Oznaczenie złącza
    - czujnik temperatury / styki „1” i „2”
    - czujnik ciśnienia / styki „3” i „4”
    Napięcie zasilania (między stykami „1” i „2” złącza) 5 V
    Rezystancja czujnika temperatury powietrza zasilającego (między stykami czujnika lub między stykami „13” i „25” złącza urządzenia sterującego)
    - przy 0°C 5000...6500 W
    - przy 10°C 3300...4500 W
    - przy 20°C 2200...3000 W
    - przy 30°C 1500...2000 W
    - przy 40°C 1000...1400 W
    - przy 50°C 700...950 W
    - przy 60°C 540...680 W
    - przy 70°C 400...500 W
    - przy 80°C 275...375 W
    - przy 90°C 200...275 W
    Przepływomierz powietrza / masowy z termoanemometrem drutowym, umieszczony w przedziale silnika po lewej stronie na wyjściu filtru powietrza
    - napięcie zasilania (między stykami „3” i „5” złącza) 12 V
    - napięcie zasilania (między stykami „1” i „5” złącza) 5 V
    Czujnik temperatury paliwa / termistancyjny, o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, umieszczony w pompie wtryskowej
    Rezystancja czujnika temperatury paliwa (między stykami „4” i „7” złącza pompy wtryskowej lub „53” i „76” złącza urządzenia sterującego)
    - przy 0°C 5000...6500 W
    - przy 10°C 3300...4500 W
    - przy 20°C 2200...3000 W
    - przy 30°C 1500...2000 W
    - przy 40°C 1000...1400 W
    - przy 50°C 700...950 W
    Czujnik położenia ZZ i prędkości obrotowej wału korbowego / indukcyjny, umieszczony po lewej stronie kadłuba z tyłu (przy kole zamachowym), współpracujący z tarczą nadajnika impulsów o 4 wycięciach umieszczoną na wale korbowym przed kołem zamachowym
    - rezystancja czujnika (między stykami „1” i „2” czujnika
    lub „67” i „69” złącza urządzenia sterującego) 1000...1500 W
    Czujnik położenia pedału przyspieszenia / potencjometryczny, umieszczony przy pedale przyspieszenia (wewnątrz nadwozia), zawierający także stycznik swobodnego położenia pedału
    Oznaczenia styków złącza czujnika
    - czujnik położenia pedału / styki „1”, „2” i „3”
    - stycznik swobodnego położenia pedału / styki „4” i „6”
    Rezystancja między stykami złącza czujnika (lub stykami złącza urządzenia sterującego)
    - „1” i „3” („24” i „23”) pedał swobodny 800...1400 W
    - „2” i „3” („11” i „23”) pedał swobodny 800...1400 W
    - „4” i „6” („12” i „25”)
    pedał swobodny 800...1200 W
    pedał wciśnięty do oporu Ž W
    Czujnik początku wtrysku / elektromagnetyczny, umieszczony na wtryskiwaczu 3. cylindra
    - rezystancja (między stykami czujnika lub „55” i „62”
    złącza urządzenia sterującego) 80...120 W
    Regulator wydatku paliwa / umieszczony w pompie wtryskowej, zintegrowany z czujnikiem położenia trzpienia regulatora
    - rezystancja regulatora (między stykami „5” i „6” złącza
    pompy wtryskowej) 0,5...2,5 W
    Czujnik położenia trzpienia regulatora wydatku / umieszczony w pompie wtryskowej
    - rezystancja czujnika (między stykami „1” i „2” złącza
    pompy wtryskowej lub „56” i „57” złącza urządzenia
    sterującego) 4,9...7,5 W
    - rezystancja czujnika (między stykami „2” i „3” złącza
    pompy wtryskowej lub „57” i „64” złącza urządzenia
    sterującego) 4,9...7,5 W
    Zawór elektromagnetyczny początku wtrysku / umieszczony na pompie wtryskowej
    - rezystancja zaworu (między stykami „9” i „10” złącza
    pompy wtryskowej) 12...20 W
    Zawór przepustnicy powietrza / zamocowany do kolektora ssącego, sterowany przez zawór elektromagnetyczny
    Zawór elektromagnetyczny przepustnicy powietrza / sterowany przez elektroniczne urządzenie sterujące, zamocowany do kolektora ssącego
    - rezystancja zaworu 25...45 W
    Zawór elektromagnetyczny recyrkulacji spalin / umieszczony w przedziale silnika z tyłu na kolektorze ssącym
    - rezystancja zaworu 14...20 W
    Zawór pneumatyczny recyrkulacji spalin / zamocowany do kolektora ssącego, sterowany podciśnieniem poprzez zawór elektromagnetyczny
    Zawór elektromagnetyczny ograniczenia ciśnienia doładowania / umieszczony z tyłu przedziału silnika po lewej stronie na przegrodzie czołowej
    - napięcie zasilania 12 V
    - rezystancja (między stykami zaworu) 14...20 W
    Zawór pneumatyczny ograniczenia ciśnienia doładowania / przesuwający pierścień zmieniający warunki opływu łopatek turbiny
    Czujnik położenia pedału sprzęgła / umieszczony przypedale sprzęgła
    - napięcie zasilania 12 V
    - rezystancja
    - pedał wciśnięty maks. 10 W
    - pedał swobodny Ž W
    Włącznik świateł hamowania / podwójny, spełniający również rolę czujnika położenia pedału hamulca, umieszczony przy pedale hamulca
    Oznaczenia styków złącza włącznika
    - włącznik świateł hamowania / styki „1” i „4”
    - czujnik położenia pedału / styki „2” i „3”
    Turbosprężarka / Garrett, o zmiennej geometrii łopatek turbiny
    Ciśnienie doładowania (mierzone na III biegu
    przy 1500...3000 obr/min silnika) 170...220 kPa
    Chłodnica powietrza doładowanego / typu powietrze-powietrze
    Elektroniczne urządzenie sterujące / umieszczone w przedziale silnika pod szybą przednią w środkowej części, mikroprocesorowe, z możliwością samodiagnozowania i regulacji wyprzedzenia wtrysku za pomocą testera VAG 1551 lub 1552, 80-stykowe (dwa złącza o stykach oznaczonych 1 do 52 oraz 53 do 80)
    Typ / Bosch MSA 15.5

  • Car Audio

    Car Audio

    Tył Połka 2x Tonsil 200w
    średnica głośnika 30cm

    Wzmacniacz SX 400

    Radio Sony X-Plode 4x50w

    Dzwi Przód 2x głośniki 100w

    Gwizdki 2x

    + Skrzynia Basowa Aktywna

  • Plusy i minusy pojazdu

    - Czasami Zbyt Głośno
    + Robi Wrażenie
    + Oszczędny Diesel
    - Brak TV LCD

Komentarze (15)

  • 2010-03-11 21:13:06

    przed zmianami wizualnymi był fajniejszy...
    Golf z zarypistym silnikiem...
    W naszym golfie z tym silnikiem ma już prawie 400tyś km bez remontuxD 8/10 pzdr

  • 2010-03-06 20:34:36

    Fajny maszynka MaX 6\\\\6 wpadnij do mnie i zostaw coś po sobie !!! :D
    ..........................................
    .......S..Z..E..R..O..K..O..Ś..C..I.......
    .............Z..Y..C..Z..Ę................
    ............K..O

  • 2009-08-04 09:58:08

    Piękny Golf :)
    Pozdrawiam :)
    Zapraszam Do Mnie :)

  • 2009-08-02 21:26:03

    Piękne autko. Widać, że bardzo o nie dbasz. Ode mnie 11/10! :) Pozdrawiam i zapraszam do mojej Corvetty!

  • 2009-08-02 15:26:47

    ___//___|___|___|_\_______
    ----------=---------=---l---------/
    *---(©)---------------------(©)--*
    Świetna furka,dobrze utrzymana i zadbana-
    oby tak dalej
    Pozdrawiam!
    zapraszam do mnie

  • 2009-08-02 13:29:01

    Piękny samochodzik:) nic dodać nic ując:)
    zapraszam do mojej Audiczki:)
    Pozdrawiam!

  • 2009-08-02 00:54:05

    to jest w tym momencie samochód rodzinny a na podwórku stoi już od 1997r.

  • 2009-08-01 21:10:57

    No teraz to już nie elegancko:/
    Zmiany na minus, a był spoko.

  • 2009-08-01 20:28:44

    ooo widzę nowy duzy opis i nowe fotki
    zapraszam do skomentowania mojej audi

  • 2009-08-01 15:01:44

    fajna furka i ładnie się prezentuje wpadnij do mnie i zostaw coś :)

  • 2009-08-01 12:31:53

    Dzięki tym blachom wygląda ekskluzywnie.

  • 2009-08-01 12:10:44
    Użytkownik usunięty

    no wajdzin ale dopisz jakieś mody napisz co masz w bagażniku i wrzuć aktualne zdięcia ;) a przy okazji mozesz mi komentarz przy cc wpisać :)

  • 2009-08-01 11:48:19

    co w nim takiego po tuningu bo nie rozumiem?

  • 2009-08-01 11:00:44

    fajne vw zapraszam do skomentowania mojej audi

  • 2009-08-01 10:27:38

    Witam oto autko którym jeżdze obecnie, VW Golf III silnik 1.9 TDI (90KM) rok 1995 troszke już ma a produkowane w latach (od 1991 do 1997) jestem 2-gim właścicielem.
    Info - nttc.pl

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • BMW 3
  • Romet Chart 210
  • Honda CBR 600
  • Opel Vectra
  • Romet Komar
  • Skoda Fabia

Co robią kierowcy na PJ