facebook
System PJ
to 129 356 pojazdów na 669 294 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Toyota MR2 1991r

Oglądano już 7676 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Toyota MR2 »
  • Rocznik

    1991 r.

  • Właściciel

    nippon

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Łódź

  • Pojemność

    1998 cm3

  • Moc

    156 KM

  • Max. moment obrotowy

    186 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    7.80 s

  • Opis

    Autko nabyłem wiosną 2005r. Dążę do zachowania serii, dlatego nie planuję póki co żadnych modyfikacji. Jest to "zwykła" Toyota MR2, z seryjnym silnikiem 2.0 umieszczonym centralnie, tuż za plecami. Autko ma dwa fotele i szklane, zdejmowane połówki dachu zwane T-Top, T-Bar, T-Roof...

  • Tuning

    Tuningu w tym aucie brak. Przynajmniej widocznego. Nie zamierzam obwieszać auta plastikiem żeby było jeszcze cięższe i jeszcze mniej praktyczne. Co więcej, planuję pozbyć się oryginalnego spoilera z klapy, który waży od czorta a przy tym jest mało urodziwy. Auto ma się nie rzucać w oczy, co i tak jest trudne ze względu na jego niewielką popularność w Polsce. Koła są ładne, proste - ot, zwykłe 15" firmy Borbet, które docelowo mają być zastąpione fabrycznymi 15" które świetnie pasują do tego stylu. Na zimę planuję renowację fabrycznych 14". Poza tym brak jakichkolwiek neonów, nakładek, dokładek i innych pierdół. Modyfikacje może ruszą w silniku...

  • Silnik

    Silnik to seryjny 3S-GE o mocy wyjściowej 156KM uzyskiwanej przy 6600 obrotach, oraz 186Nm osiąganych przy 4800 obrotach. Prędkość maksymalna wg. katalogu to 220km/h, lecz mnie się udało uzyskać na liczniku 225 km/h i czułem, że dałoby radę ciut więcej (choć liczniki przekłamują). Silnik ma dedykowany stożek KN 57i z zimnym dolotem. Silnik przeszedł mały remont w firmie Kornecki Auto Sport (garaż ten zajmuje się m.in. przygotowaniem aut do rally crossu i serwisem Subaru). Panowie zabrali się za głowicę. Wypolerowali kanały dolotowe i wylotowe z cylindrów oraz zawory. (Kolektor wydechowy 4-2-1). Dzięki tym zabiegom silnik powinien legitymować się odrobinę większą mocą niż seryjne 156 km. Stąd podejrzewam, że moc auta nieznacznie wzrosła i myślę, że oscyluje w granicach 160-170KM, ale potwierdzę to wynikiem z hamowni. Motor zalany jest obecnie olejem Valvoline VR1 Racing 5W50 przeznaczonym do "bardziej dynamicznej" jazdy. Do tego filtr firmy Union Japan. Układ chłodzenia, jako że jest bardzo obszerny i wysilony ze względu na konstrukcję, został zalany GlycoShellem (weszło niecałe 13 litrów co dla normalnie wystarczyłoby na obdzielenie 3 zwykłych aut). Ponadto zaimplantowane są nowe silikonowe kable wysokiego napięcia i świece NGK. W ostatnich dniach wymieniony alternator (poprzedni padł) na nowy firmy Denso. W sierpniu wymieniłem chłodnicę gdyż poprzednia zaczęła "popuszczać".

  • Wnętrze

    Wnętrze jest fabryczne. Seryjna kierownica skórzana, seryjna tapicerka welurowo-materiałowa, oryginalna skórzana gałka zmiany biegów i także skórzany uchwyt "ręcznego".

  • Zawieszenie

    Auto miało padnięte zawieszenie - właściwie wcale go nie miało. Dążę do zachowania serii, więc zastosowałem fabryczne komponenty Kayaba i Yamato. Powymieniałem kilka pierdół, których miejscami brakowało (amortyzatory, łączniki stabilizatorów, sworznie wahaczy) i tak skończyły się problemy. Ostatnio dodałem końcówki drążków renomowanej firmy 555 znanej głównie dzięki Subaru.

    Układ hamulcowy został obdarowany tarczami firmy Brembo. Nie są to jakieś sportowo-wyczynowe tarcze, lecz zupełnie wystarczają do dynamicznej jazdy. Klocki hamulcowe pochodzą z Japońskiej firmy Akebono. Podobnie jak tarcze - w zupełności wystarczające. Układ hamulcowy jest zalany oryginalnym płynem Toyoty zalecanym do modeli sportowych tej marki - oczywiście jest to DOT 5.1. Tym samym płynem został zalany układ sprzęgłowy.

  • Car Audio

    Audio...hmmm...no jest. Z auta wyrzuciłem Clariona CD i wstawiłem oryginalne kasetowe Fujitsu-Toyota dedykowane dla MR2. Obecne radyjko obsługuje dwa głośniki w drzwiach, głośniki z boku foteli i tweetery. Do pełni szczęścia (by odtworzyć opcjonalnie oferowane audio do SW20) brakuje wzmacniacza i zmieniarki (miały one swoje miejsce za fotelem kierowcy)

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Niewiele ich było. Jako, że to moje jedyne auto, to wybrałem się nim do Zakopanego w okresie świąt/sylwestra. Była, jak pamiętamy, konkretna zima, spory mróz i kupa śniegu. Jak głupi kupiłem łańcuchy. Okazało się, że do naszego domu prowadziła dość stroma droga. Bez najmniejszego kłopotu, choć nie bez obaw podjechałem, natomiast autka z przednim napędem ślizgały się strasznie i często były pchane. Łańcuchów nie założyłem ani razu.

  • Perspektywy

    W perspektywie może będzie obszycie foteli skórzaną tapicerką, znalezienie 15" felg od MR2, renowacja 14".

    W planach mam także wymianę hamulców na większe. Najprawdopodobniej będzie to zestaw z MR2 po 1993 roku, kiedy to zaczęto montować większe zestawy.

    W dalszej kolejności będzie wzmocnienie silnika. Mam do wyboru dwie drogi. Bezpieczniejsza to modyfikacja obecnego silnika N/A, czyli wymiana kolektora, powiększenie średnicy układu wydechowego i zrobienie go przelotowym.
    Innym rozwiązaniem jest wyposażenie silnika w "dmuchawkę" co wiąże się z ryzykiem padnięcia niemłodego już silnika i wieloma pobocznymi problemami technicznymi.

    Prócz tego w planie jest obudowanie stożka (tworząc tzw. air box) aby nie docierało ciepło z silnika w znacznym stopniu. Na koniec założenie przewodów hamulcowych w oplocie - dość wyraźnie polepsza wydajność hamulców.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy: dwa fotele, dach targa, napęd na tył, silnik za plecami, dużo schowków i dwa "bagażniki", frajda z jazdy, spojrzenia ludzi, bezawaryjność, względna ekonomika, dynamiczna jazda.
    Minusy: raczej brak - każdy problem da się tu rozwiązać.

  • Osiągnięcia

    Jeszcze się nie zabiłem, mimo morderczego rozwiązania zawieszenia w tym modelu.

  • Marzę o...

    ...wsadzeniu silnika 3S-GTE o mocy 245KM.

Komentarze (44)

  • 2010-09-29 11:30:45

    Oby tak dalej...245 koni, to to będzie już fruwać :D Pozdro

  • 2008-05-05 14:45:56
    Użytkownik usunięty

    Gratuluję zapału i chęci tak jak ja zachowania klasycznego "japończyka" w jak najlepszym stanie i bez żadnych tuningowych "badziewi" (obwieszanie spojlerami i diodami itp... jak np. większość Opli Calibra w naszym kraju.

  • 2008-02-27 20:41:41

    kompletna seria i o to chodzi, tak trzymaj a tuning najwyzej mechaniczny;) pozdro i zapraszam do mojego japonca

  • 2008-01-20 17:28:06

    Witam serdecznie!:) Jak już pisałem autko jest naprawdę interesujące!:) Sportowa sylwetka i cały klimat sportowego samochodu-to naprawdę jest to czego szukam!:) Świetne fotografie-podkreślają walory tego autka!:) Pozdrow

  • 2007-12-23 18:05:00

    baaaardzo ładne auto!!!
    japończyki są super :)
    myślę, że niedługo zobaczę na żywo te autko u kolegi bo ponoć ma je zakupić od Ciebie :)
    pozdrawiam i zapraszam do siebie...

  • 2007-12-23 11:47:28

    Śliczna MRka mój kumpel ma ochotę kupić ją od Ciebie. Dogadajcie się to będę miał okazję się nią przejechać ;-)

  • 2007-12-11 20:26:28

    śliczna czarna bestia, mam nadzieje ze na zlocie zarezerwujesz dla mnie miejsce obok siebie :) :) Bardzo profesjonalny opis jestem pod wrażeniem!!!!!

  • 2007-10-31 19:58:29

    6 :D Fajna :D

  • 2007-10-31 15:09:02

    Auto może być na sprzedaż. Jeśli ktoś wyrazi zainteresowanie kupnem tego egzemplarza, to wówczas spróbujemy się dogadać. Nie ma okresu ważności tego komunikatu. Nie chcę za wszelką cenę sprzedać auta bo nie muszę. Po pro

  • 2007-10-08 18:31:52

    nie no toyotka wypas bardzo mi się podoba 6 się należy:) pozdro i zapraszam do mnie

  • 2007-09-25 19:45:33

    niezla fura pieknie sie prezentuje 6 zostawiam zycze powodzenia w dalszych modach pozdro

  • 2007-09-20 14:58:41

    dla takich samochodów się żyje!!! wypas!! 6,pozdrawiam i zapraszam

  • 2007-09-10 00:02:21

    piękna Toyota. Szkoda ze mało wiem o tych autach chyba pora sie poedukowac. Pozdrawiam
    i daje max

  • 2007-06-25 20:35:56

    Piekna maszynka. 6 dla toyotki i pozdrowienia z regiou:) Zapraszam do mnie.

  • 2007-05-13 20:39:21

    Ale to nie "maździa" tylko Toyota ;)

  • 2007-05-10 10:15:39

    Bardzo ładna maździa dobrze utrzymana ładny środeczek i dobry silniczek za to wszystko 6 i zapraszam do oceny mojego :)

  • 2007-04-23 10:38:30

    Nie wiem czy uda mi się osiągnąć to o czym marzę odnośnie MR2 - w perspektywie widzę odjeżdżającą Toyotę i nadjeżdżającego ładnego Nissana... No ale tfu tfu żeby nie zapeszyć ;)

    Nie pomyślałem żeby wsadzić niższej zaw

  • 2007-04-20 03:53:40

    eMeReczki to zgrabne japonskie laleczki ;)
    6 za auto i sluszne perspektywy choc lekka gleba + jdm kola by pewenie nie zaszkodzily:P pozdrawiam

  • 2007-04-15 21:22:58

    6 dla Tojki, ale wracaj do Nismo:)

  • 2007-03-31 07:38:14

    Jestem otwarty na propozycje spotkań w na terenie łdz. Swego czasu pojawiałem się w czwartki na spotach Japanese Riders, ale tam były same Hondy i źle się z tym czułem ;) Raz byłem na spocie Nissanklub.pl, ale tam natomi

  • 2007-03-30 09:43:31

    pięęęęękna... nic dodać nic ująć... [6] i zapraszam do społeczności JAPAN POWER: http://polskajazda.pl/index.php?a=spolecznosc&opcja=czlonkowie_spol&idkat=101&idspol=129

  • 2007-03-29 23:32:08

    Bardzo ładna Japoneczka:) Życze serdecznie spełnienia marzenia... w koncu to w naszym miescie siedzi naszybsza MR'ka w PL. Zostawiam 6 koledze z Ziemi Obiecanej:)

  • 2007-03-29 20:23:17

    Z checia moglbym sie nawet zamienic na ta MR2. Musimy sie kiedys spotkac :)

  • 2007-03-28 20:13:37

    super ze wsrod posiadaczy sa acy ludzie robiące serie z tych aut :) w seria zawsze bedzie w cenie i stylistycznie swietnie wyglada .
    pozdrawiam i 6 dla Klubowicza juz bylo :D

  • 2007-03-22 19:39:27

    @Styku - jeszcze trochę a będzie to youngtimer, więc lepiej mieć oryginał - zresztą lubię serię uzupełnioną o fabryczne detale dostępne np. w opcji.

    Felgi 15" może i są małe, ale w światku racingowym ten rozmiar jest

  • 2007-02-08 17:12:52

    Ładna Toyota MR2 daje >>6<<.
    PS. zapraszam do mnie.

  • 2007-02-01 10:05:06

    piekna emerytka...nich juz bedzie cieplo to sie wkoncu bedzie mozna spotkac na jakims zlocie :)

  • 2007-01-30 18:22:23

    Bardzo ladna MR'a... i najsluszniejszy kolor na swiecie :p

    pozdro MR2CP

  • 2006-12-28 17:39:35

    niezła czarna "pantera", gratki i powodzenia w swapie na większą moc...pozdro

  • 2006-11-26 21:02:53

    Nie ubliżaj ;)

  • 2006-11-25 08:38:54

    Pikny paździerz fajko :P

  • 2006-11-15 16:14:43

    Hej, powodzenia z renowacją. Ja w swoją władowałem tyle za ile ją kupiłem, ale było warto. Mechanicznie jest jak nowa, muszę jeszcze trochę doinwestować w środek, bo seryjne plastiki mnie nie satysfakcjonują. Tak czy ina

  • 2006-10-19 17:33:25

    Piekne... rozmarzylem sie patrzac! :) Tez chce takiego kupic! :) Pozdrawiam i 6 oczywsice! :)

  • 2006-10-10 23:21:26

    Rewelka

  • 2006-09-05 17:56:43

    Japonce rzadza. 6tka za skosnookiego i zapraszam do podziwiania mojego cichociemnego Japonczyka

  • 2006-08-25 06:32:16

    to dopiero jest maszynka. Taka mala a tak zasuwa. Hehehehe daje 6 !! pozdro

  • 2006-08-15 17:13:36

    ja sie zamiescilem a raczej moja druga polowka :) ja ze swoim malym lataczem :P

  • 2006-08-09 15:34:04

    Ano znajomo... Czekam aż ktoś jeszcze z MR2CP się tu "zamieści".

  • 2006-08-09 13:53:46

    nippon bardzo ladna MRka.. jakos tak bardzo znajomo wyglada

    pozdro MR2CP

  • 2006-08-08 00:41:03

    Mówicie i macie - opis dodany. Chwilę to trwało nim rozgryzłem gdzie to się dodaje.

  • 2006-08-03 22:33:52

    Ps dodaj opis chętnie przeczytam..pozdrawiam

  • 2006-08-03 22:33:28

    6 bo japoniec który się bardzo ładnie prezentuje ;)

  • 2006-08-03 21:11:13

    ok masz juz teraz 6:) nie moge sie powstrzymac:)

  • 2006-08-03 21:09:03

    daj opis to postawie 6 bo zasluguje:)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Opel Tigra
  • Honda NSR 125
  • Volkswagen Corrado
  • Aprilia RS 125
  • Honda Prelude
  • Suzuki Vitara

Co robią kierowcy na PJ