facebook
System PJ
to 129 356 pojazdów na 669 294 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Tarpan D239 1994r

Oglądano już 7167 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Tarpan D239 »
  • Rocznik

    1994 r.

  • Właściciel

    Allu

  • Kategoria

    Klasyczne

  • Lokalizacja

    Rzeszów

  • Pojemność

    2502 cm3

  • Moc

    42 KM

  • Max. moment obrotowy

    150 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Silnik

    Jednostka napędowa D3.152UR/UR P-08 o pojemności 2502 ccm bardzo ekonomiczna (6,9 l/100 km) przy 42 KM i aż 150,6 Nm przy 1200-1300 obr/min (Perkins 3 cylindrowy)

    → doskonałe rozwiązanie konstrukcji zawieszenia jednostki napędowej - drgania dokuczliwe jedynie na wolnych obrotach, później praktycznie niezauważalne,

    → dostęp do silnika bardzo dobry: z wnętrza kabiny poprzez otwieraną pokrywę oraz z zewnątrz po podniesieniu pokrywy silnika, stojąc na zderzaku przednim,

  • Wnętrze

    → wnętrze 3-osobowej kabiny jest bardzo przestronne - silnik znajduje się całkowicie przed kabiną; widoczność z miejsca kierowcy bardzo dobra z uwagi na dobre przeszklenie; powierzchnia oczyszczania wycieraczek - 70% całej szyby przedniej,

    → dźwignia zmiany biegów - bardzo krótki skok i bardzo delikatna praca,

    → tablica rozdzielcza - skromna ale wystarczająca w zupełności; rozmieszczenie przełączników funkcjonalne i intuicyjne; lampki sygnalizacyjne z regulacją jasności świecenia - praktyczne rozwiązanie zwłaszcza w nocy,

    → komfort jazdy byłby bardzo dobry gdyby nie nadmierny hałas silnika wysokoprężnego; jednak są to dźwięki o tonach niskich charakterystyczne dla wolnossącego diesla,

    → efektywne ogrzewanie kabiny oraz dobra praca dmuchawy,

    → wysoko umieszczone światła bardzo dobrze oświetlają drogę; światło cofania również poprawnie oświetla przestrzeń z tyłu,

  • Zawieszenie

    → zastąpienie wahaczy współpracujących ze sprężynami śrubowymi przez belkę sztywną z podłużnymi resorami piórowymi - maksymalne uproszczenie układu i wyeliminowanie licznych punktów smarowania; bardzo dobra stabilność pojazdu; kierowalność bez zastrzeżeń; zerwanie przyczepności kół na skutek zbyt gwałtownego manewrowania jest trudne nawet w czasie pokonywania płaskich zakrętów; resory piórowe z przodu i z tyłu sprawiają, że komfort podróżowania nie jest zbyt duży, jednak w terenie sprawują się bardzo dobrze ze swoją sztywnością

    → układ hamulcowy - hamulce bębnowe; skuteczność hamowania pojazdy próżnego dobra - po naładowaniu droga hamowania wydłuża się znacznie co jest dużym minusem

  • Plusy i minusy pojazdu

    zalety: - niskie zużycie paliwa, - wygodna kabina, - dobre oświetlenie drogi, - nieskomplikowane zawieszenie przednie, - pojemny zbiornik paliwa, - funkcjonalna skrzynia ładunkowa,

    oraz wady: - głośna praca silnika, - niekorzystne przełożenie skrzyni biegów, - kłopotliwy do naprawy most tylny.

Komentarze (12)

  • 2013-06-19 22:12:42

    Zapraszam na zlot\r\nhttp://mikrus.org.pl/

  • 2011-05-25 18:52:44

    Super Tarpan!! Pozdrawiam fana polskiej motoryzacji

  • 2010-12-20 20:12:36

    witam szanownego właściciela marki. proszę o jakiekolwiek "namiary" na części blacharskie. mam nadzieję że szrot nie jest ostatnim miejscem. pozdrawiam

  • 2010-10-19 11:32:43

    fajna fura , dobre bo polskie , pozdro i zapraszam do oceniania moich aut

  • 2010-04-13 23:09:44
    Użytkownik usunięty

    świetny tarpan, świetny opis. gratuluję i zazdroszczę

  • 2009-03-04 11:21:44

    wrzuć most z Lublina, spasuj jakąś skrzynie ze sierry na przykład , będzie 5 bieg, wtedy na przełozeniu z Lublina będzie ładnie chodzić i most nie bedzie się tak szybko kończył ;)

  • 2009-01-28 16:42:13

    Fajny sprzet 10/10 szerokosci !!

    Wpadnij do mnie Pozdro ;]

  • 2008-12-27 16:37:26
    Użytkownik usunięty

    Fajny żadko spotkać takie autko na naszych drogach

  • 2008-12-27 12:58:02

    no fajnie wygląda.Pozdro i zapraszam do mnie:)

  • 2008-12-26 16:33:19

    fajny jest widac ze słuzy dobrze dbaj o niego (:

  • 2008-12-26 15:37:24

    mam przyjemność oglądać go prawie codziennie :D pozdro

  • 2008-12-26 11:57:39

    Ładny Tarpan teraz taki sprzęt to rzadkość na naszych drogach. Dbaj i szanuj aby przetrwał te ciężkie czasy i za parę lat stał się klasykiem. Pozdro!

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Peugeot Buxy
  • Volkswagen Golf
  • Romet 50 T-3
  • MZ ETZ 150
  • Ford Puma
  • Fiat 127

Co robią kierowcy na PJ