facebook
System PJ
to 129 259 pojazdów na 669 550 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Skoda Octavia 2006r

Oglądano już 386 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Skoda Octavia »
  • Rocznik

    2006 r.

  • Właściciel

    Bartek1987

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Wielgie/ Bydgoszcz

  • Pojemność

    1596 cm3

  • Moc

    102 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    12.30 s

  • Opis

    Skoda Octavia drugiej generacji z 2006 roku jeszcze z przed liftingu z nieśmiertelnym wręcz kultowym tym razem benzynowym silnikiem 1.6 MPI w odmianie kombi, klasyk gatunku. Samochód został sprowadzony z Holandii co najważniejsze nie uczestniczył w żadnym zdarzeniu drogowym, a tym bardziej w wypadku. Druga niepowtarzalna zaleta auto to, to że do samego końca był serwisowane w ASO Skody w Amsterdamie, co zostało potwierdzone. Co do wyposażenia jest to wersja Ambition więc najuboższa również nie jest. Mamy w niej między innymi ABS, 4 poduchy, wspomaganie, elektrykę przód, centralny zamek, elektrycznie ustawiane lusterka, tempomat, halogeny, fabryczne radio, fotele z regulacją lędźwiową oraz regulacją na wysokość fotela pasażera, isofix, podłokietnik z tyłu, wspomaganie.

  • Tuning

    Najważniejszy mod to zmiana przełożenia 5 tego biegu z 0,84 na 0,74 za pomocą podmiany dwóch zębatek na 02T 311 361 B - ilość zębów 37
    oraz 02T 311 158 P - ilość zębów 50
    Poza tym:
    - podłokietnik przód
    - schowek na okulary w podsufitce
    - alu felgi rial 16 cali,
    - hak
    - czujniki parkowania,
    - wyciszenie maski
    - domontowane brakujące głośniki z tyłu
    - siatka bagażnika

  • Silnik

    Jak już wspominałem klasyk gatunku, którego nikomu przedstawiać nie trzeba 1.6 MPI BSE.
    Pojemność 1595cm3, moc 102KM przy 5600obr/min, moment obrotowy 148Nm przy 3800obr/ min przyśpieszenie 0-100km/h 12,3 s, prędkość maksymalna 189km/h.

    Odczucia z jazdy octavia z opisywanym silnikiem uznaje za zaskakująco pozytywne, oczywiście nie ma mowy o sprincie, ale jak do statecznego kombi ten silnik do jazdy bez wypakowanego bagażnika po dach wystarcza. Największy plus tego silnika to jego elastyczność, która w połączeniu z dość krótkimi przełożeniami skrzyni biegów pozwala na płynne nabieranie prędkości od obrotów grubo poniżej 2 tyś. Na piątym przełożeniu nawet po modyfikacji możemy poruszać się płynnie już od 65-70km/h oczywiście nie mówimy tu o jakichkolwiek próbach wyprzedzania. Dzięki właśnie powyższej charakterystyce mimo skromnych parametrów jazda okazuje się całkiem płynna i przyjemna. Dodam jeszcze, że prędkość maksymalną katalogową 190km/h bez problemu osiąga, a nawet licznikowe 200km/h z przysłowiowym wiatrem w plecy jesteśmy w stanie uzyskać.

    Polecam ten silnik jeszcze z jednej prostej przyczyny, mianowicie ta jednostka w odróżnieniu od pozostałych montowanych w octavii w roku 2006 jest pozbawiony wad konstrukcyjnych. Nie ma w nim takich problemów jak nagary w głowicy (FSI) ani awarie łańcucha rozrządu (TSI). Ten silnik pamięta jeszcze lata 90 te i przez ten cały okres został doprowadzony pod względem trwałości praktycznie do perfekcji. Trudno jest znaleźć tak naprawdę jakąś przypadłość tych jednostek jedynie na co warto zwrócić uwagę to od czasu do czasu przepustnica potrafi się zabrudzić, co skutkuje falowaniem obrotów oraz trzeba sprawdzać stan oleju ponieważ te silniki potrafią od wymiany do wymiany te 0.5-0.7l spalić.

    Jak wygląda temat spalania. Mój egzemplarz nie posiada instalacji gazowej i jak na razie przy moich przebiegach nie przewiduje. W trasie auto na nowym dłuższym przełożeniu 0,74 pali o 0,5l mniej niż oryginał, czyli przy 100km/h około 6, l, 120km/h 7l oraz 140km/h 8l. Podczas spokojnej jazdy poza miastem bez problemu jesteśmy w stanie zejść poniżej 7 i zbliżyć się nawet do 6.5l/100km. W mieście spalanie kształtuje się już trochę mniej optymistycznie, bo przy trasach 2-3km z włączoną klimatyzacją mamy 12l, przy dłuższych trasach ale w korkach 10l natomiast jeśli sie postaramy i nie napotkamy na zatory to jesteśmy w mieście wstanie zejść do 7.5 a nawet raz udało mi się do 6.5l/100km.
    Reasumując średnie spalanie najczęściej waha się w granicach 7-7,5l /100km co jak na tak prosty, wręcz archaiczny silnik w którym jedynym eco wynalazkiem jest EGR i katalizator uważam za całkiem dobry wynik.

    Kilka słów o skrzyni biegów. Jej praca nie nastręcza żadnych problemów, typowo VW-genowska precyzja zmiany przełożeń. Jak już wspominałem oryginalnie przełożenia są krótkie zwłaszcza 5 tka co sprawdzało się w mieście, ale kompletnie nie w trasie. Z tej przyczyny podjąłem ryzyko zmiany przełożenia na 0,74 co zdecydowanie uprzyjemniło komfort akustyczny.

    Dzięki powyższej modyfikacji mamy następujące obroty i prędkości

    2000obr/ min - 75km/h
    2500obr/min- 90km/h
    2700obr/mn - 100km/h
    3250obr/min- 120km/h
    4000obr/min- 147km/h
    4400obr/min- 160km/h
    4950obr/min- 180km/h
    5500obr/min- 200km/h


    Prędkości przy 6 tys obr:
    I- 55km/h
    II- 80km/h
    III -125km/h
    IV- 165km/h



    Wyciszenie śmiało można uznać za wystarczające. W tym momencie na dłuższym przełożeniu oraz po zastosowaniu wygłuszenia maski do 160km/h silnik jest mało słyszalny, a i hałas kół oraz powietrza mieści się w normie.

  • Wnętrze

    Prosto ale bardzo schludnie. Perfekcyjne spasowanie dobrych jakościowo materiałów w ciemnej tonacji rozświetlone srebrnym dekorem. Mimo 185 tys km na karku nic nie stuka, ani nie puka. Zużycia nie licząc rączek od zamykania drzwi oraz kierownicy praktycznie nie widać. To duży plus octavii bo jest wiele auto dużo droższych, które po przebyciu podobnego dystansu wyglądają na dużo bardziej zmęczone życiem niż poczciwa skoda.
    Poruszając kwestie przestronności, aż trudno uwierzyć, że octavia dzieli wspólna płytę podłogową z Leonem ii giej generacji. Miejsca jest mnóstwo, a bagażnik o pojemności wynosząca 605 litrów przed złożeniem oraz 1655litrów po złożeniu jest wręcz astronomiczny. Nie udało mi się go jak na razie zapełnić nawet podczas 2 tygodniowych wyjazdów do pracy.

  • Zawieszenie

    Niby konstrukcyjnie bliźniacze z leonem jednakże o zupełnie innej charakterystyce. Octavia nie prowadzi się już tak zadziornie po zakrętach jak leon, za to komfort resorowania mamy zdecydowanie wyższy pro rodzinny.

  • Car Audio

    Standardowe 6 głośniki sprzężone z oryginalnym radiem Skoda Stream. Posiada CD niestety nie posiada MP3 oraz AUX a szkoda. Co do brzmienia jest gorsze niż w leonie zwłaszcza, że w leonie mam dodatkowo wyciszone drzwi. Mimo to nie ma na co narzekać, jest przeciętnie w dobrym tego słowa znaczeniu, zdecydowanie słyszałem gorsze nagłośnienia i to w droższych autach.

  • Perspektywy

    Mam nadzieję, że długo mi posłuży

  • Plusy i minusy pojazdu

    +++ ogromna przestrzeń ładunkowa
    ++ przestronność kabiny
    + po modyfikacji przełożenie 5 biegu niskie spalanie w trasie oraz obroty adekwatne do prędkości.
    + jakość wykonania oraz solidność
    + prosty, nieśmiertelny, tani w eksploatacji oraz całkiem elastyczny silnik MPI
    + trochę nudna ale ponadczasowa stylistyka
    + całkiem dobre wyciszenie po domontowaniu maty
    - przydałoby się parę dodatkowych koni

  • Osiągnięcia

    Moim zdaniem swego rodzaju osiągnięciem było znalezienie tej octavi w stanie nie wskazującym na przeszłość powypadkową oraz z potwierdzonym w ASO przebiegiem

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Zipp Vapor
  • Opel Zafira
  • Wektor FD 150 MOTO-BI
  • Volkswagen Golf
  • Yamaha DT 125
  • Yamaha YBR 125

Co robią kierowcy na PJ