facebook
System PJ
to 129 074 pojazdów na 668 543 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Volvo 850 1993r

Oglądano już 129 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Volvo 850 »
  • Rocznik

    1993 r.

  • Właściciel

    bumier5

  • Kategoria

    Klasyczne

  • Lokalizacja

    Poznań

  • Pojemność

    2435 cm3

  • Moc

    170 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    9.60 s

  • Opis

    Volvo 850 2,5 20V z 02/93 kupione w Polsce w listopadzie 2016 roku.
    Mam alergię na skorodowane nadwozia więc wziąłem ten egzemplarz z nieoryginalnym lakierem jedynie na masce (wszystkie szyby są również oryginalne), pomimo niemałej ilości innych mankamentów.
    Więcej zdjęć wkrótce.
    Na "dzień dobry" auto odstawiłem do warsztatu, gdzie wymieniono olej w silniku, płyn chłodzący, płyn hamulcowy, został wymieniony rozrząd wraz z pompą wody, pasek klinowy wraz z rolkami, przeguby, drążki kierownicze, filtr powietrza i filtr paliwa, za co zapłaciłem 2200 PLN. Następnie miała miejsce typowa usterka w Volvo 850 - awaria pozycjonera, która nałożyła się z zawieszeniem termostatu - przy okazji wymieniłem świece zapłonowe i akumulator - kolejne 900 PLN.
    Poza tym wymieniłem lub naprawiłem:
    lampka drzwi kierowcy - 59 PLN,
    kratka nawiewu - 30 PLN,
    klucz do kół - 47 PLN,
    przednia popielniczka - 60 PLN,
    tylna popielniczka - 24 PLN,
    osłony prowadnic przednich foteli - 155 PLN,
    uszczelka drzwi kierowcy - 48 PLN,
    lewarek - 125 PLN,
    mechanizm zamykania pokrywy schowka - 150 PLN,
    dywaniki Petex - 119 PLN,
    amortyzatory tylnej klapy - 72 PLN,
    bat anteny - 59 PLN,
    radio Pioneer - 389 PLN.
    Na tą chwilę kolejne 1395 PLN.

  • Tuning

    Końcówka rury wydechowej typu DTM popularna w Niemczech w drugiej połowie lat 90-tych. Spojler na tylnej klapie i naklejki z paskami "Trim Line" na bokach nadwozia, założone prawdopodobnie u jakiegoś niemieckiego dealera.
    Przeze mnie naklejone klubowe naklejki z łosiem a la Ferrari.
    Wstawka z matowej czarnej folii na masce, maskująca delikatne złuszczenie lakieru bezbarwnego w tym obszarze.
    Tuningiem jest dla mnie również instalacja LPG, którą zamierzam zdemontować, bo jej praca mnie nie zadowala, poza tym jej montaż od strony elektrycznej to fuszera.

  • Silnik

    5-cio cylindrowy, rzędowy, nazywany 2,5 jednak tak naprawdę to 2,4 (2435 ccm) - 170 koni i 220Nm - w sam raz na takie auto. Podałem przyspieszenie dla wersji z automatem (manual 8,9). Niemcy narzekali swego czasu w testach na głośną pracę silnika na wysokich obrotach, jednak ja miałem już dużo większe silniki z większą liczbą cylindrów w swoich autach i według mnie jest ok.

  • Wnętrze

    Przestronne, bardzo wygodne fotele, seryjna automatyczna regulacja wysokości przednich pasów bezpieczeństwa. Bardzo cicho w środku, do naprawy ogrzewanie fotela kierowcy (zerwany przewód zasilający).

  • Zawieszenie

    Trochę mniej wygodne niż w Mercedesach z tego rocznika, ale nie narzekam, na tą chwilę nie wymaga ingerencji.

  • Car Audio

    8 głośników i jakiś Grundig z epoki - planuję zastąpienie go nowym JVC. Do naprawy bat anteny i jego automatyczne wysuwanie.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Na razie nie było...

  • Perspektywy

    Nie kończące się...

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    - osiągi,
    - komfort (cisza, automat),
    - zwrotność (mała średnica zawracania),
    - dostępność prawdziwych napraw serwisowych na youtube (nie trzeba przynajmniej tracić pieniędzy na pisane przez teoretyków książki jak Haynes, gdzie naprawy pokazywane są na zdjęciach z innych generacji).
    Minusy:
    - płytki bagażnik,
    - absurdalne ceny w serwisie np. uszczelka pokrywy szyberdachu 825 PLN (do MB W124 analogiczna część w ASO 285 PLN) i oczywiście nie ma zamiennika.

  • Osiągnięcia

    Jeszcze nie było.

  • Marzę o...

    850 T5 R z 1996 roku na pełnym wypasie (z automatem).

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Romet Ogar 900
  • Opel Kadett
  • Romet Komar
  • Romet Ogar 205
  • Gilera DNA
  • Fiat 126

Co robią kierowcy na PJ