facebook
System PJ
to 129 356 pojazdów na 669 302 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Opel Vectra 1998r

Oglądano już 1781 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Opel Vectra »
  • Rocznik

    1998 r.

  • Właściciel

    Pytko92PT

  • Kategoria

    Seryjne

  • Pojemność

    1598 cm3

  • Moc

    100 KM

  • Max. moment obrotowy

    155 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    11.00 s

  • Opis

    Opel Vectra B 1.6 16V sedan, wersja CD, 1998r.

    Wyposażenie:

    -ABS
    -2x poduszka powietrzna
    -wspomaganie kierownicy
    -pirotechniczne napinacze pasów
    -2x podłokietnik
    -5x zagłówek
    -centralny zamek + pilot
    -komputer pokładowy
    -skórzana kierownica
    -welurowa tapicerka
    -2x el. sterowane szyby
    -el. sterowane i podgrzewane lusterka
    -klimatyzacja manualna
    -klimatyzowany schowek przed pasażerem
    -dzielona i składana tylna kanapa
    -manualna skrzynia biegów
    -regulacja fotela kierowcy na wysokość
    -regulacja jasności podświetlenia deski rozdzielczej
    -halogeny
    -radio Pioneer DEH-3000MP + zestaw JBL P6560C (przód) i 4 fabryczne głośniki (Blaupunkt, 2x Midbass + 2x tweeter)

  • Tuning

    Jak na razie dokonałem następujących zmian:

    -kompletny rozrząd SKF
    -radio Pioneer DEH-3000MP
    -głośniki JBL P6560C (przód) + wygłuszenie
    -tarcze hamulcowe Brembo + klocki Ferodo Premier
    -grill na wersję FL (chrom)
    -strumienica zamiast katalizatora
    -kierunkowskazy boczne Clear Smoke

    Następne zmiany, które nastąpią już wkrótce, obejmą instalację audio, wtedy też będą nowe zdjęcia robione lepszym aparatem.

  • Silnik

    1.6 16V (X16XE) - 100KM, 155NM.
    0-100km/h ok. 11s
    V-max ok. 210km/h
    Silniczek demonem prędkości z pewnością nie jest, ale spisuje się dzielnie. Zaskakująco mało pali, i jak do tej pory jest bezawaryjny, wymieniamy jedynie części eksploatacyjne. Autko jest po wymianie rozrządu na częściach SKF i chodzi jak pszczółka. Poza tym ten silnik to typowa 16-zaworówka, poniżej 3000-3500 obr/min praktycznie nie istnieje, powyżej tych wartości zaczyna jechać. Wtedy też (jak na 4 cylindry) zaczyna brzmieć całkiem przyjemnie. Póki co Vectra ma przejechane 220 000 km, z czego ja zrobiłem jakieś 57 000 i jak dotąd spisuje się bez zarzutu, nie odnotowałem żadnej awarii. Moja Viki nigdy nawet nie stała obok instalacji gazowej.

  • Wnętrze

    Wnętrze jest wzorem ergonomii, wszystkie urządzenia obsługuje się intuicyjnie. Wszystko jest czytelnie zaprojektowane. Dziwi jedynie umiejscowienie przycisków od sterowania szybami na tunelu środkowym. Plus należy się za miejsca na głośniki, które znajdują się na właściwych miejscach i w odpowiedniej ilości. Poza tym wewnątrz cieszą drobiazgi, jak 5 zagłówków, 2 podłokietniki, klimatyzowany schowek czy skórzana kierownica. Plastiki są dobrej jakości choć miejscami zdarzają się wyjątki, ponieważ część z nich jest miękka i przyjemna w dotyku, a część (na szczęście ta mniejsza) - twarda i podatna na zarysowania.

  • Zawieszenie

    Przysłowiowe "nic nie stuka, nic nie puka". Zawieszenie póki co znosi trudy naszych wspaniałych dróg. Jest też niezłym kompromisem pomiędzy prowadzeniem a komfortem, na który nie można narzekać, co jestem w stanie stwierdzić po podróży na Korsykę (ok. 1800 km w jedną stronę). Na chwilę obecną muszę wymienić poduszki pod MacPhersonami, tuleje pływające z tyłu zostały wymienione.

  • Car Audio

    Radio Pioneer DEH-3000MP + JBL P6560C (przód) i fabryczne głośniki tylne (midbass) - w sumie 6 głośników. Niedługo będą wymieniane głośniki z tyłu, również na JBL, tylko że nieco słabszy model, ponadto przednie głośniki będą wreszcie miały jakieś zasilanie, ponieważ dorzucam do nich wzmacniacz. Teraz autko będzie się mogło pochwalić 8 głośnikami i wzmacniaczem, więc jakoś powinno to grać. Na razie tyle. Zamieściłem zdjęcia głośników (ze zdjętymi maskownicami, zdjęcie robione chwilę po montażu stąd tyle brudu) i radyjka. No i drzwi są dodatkowo wygłuszone. Wkrótce zdjęcia całej instalacji.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Podróż na Korsykę i z powrotem, a także wycieczki po samej Korsyce. W sumie zrobiliśmy ok. 5300km a poczciwa Vectra spisała się bez najmniejszych zarzutów, choć czasami brakowało mocy.

  • Perspektywy

    Sam nie wiem... Prawdopodobnie Vectra B FL V6, 2.5 albo 2.6, najlepiej sedan w manualu, albo Vectra C, minimum 2.2 benzynka.

  • Plusy i minusy pojazdu

    + Wbrew pozorom i niektórym opiniom, niska awaryjność
    + niskie ceny części i łatwy dostęp
    + łatwość wszelkich napraw
    + oszczędny i stosunkowo dynamiczny silnik
    + komfort jazdy
    + wydajna klimatyzacja
    + przestrzeń wewnątrz auta
    + duży bagażnik
    + ponadczasowa sylwetka

    - usterkowy osprzęt i elektryka, szczególnie zamek centralny
    - jakość niektórych plastików

  • Osiągnięcia

    Myślę, że podróż rzędu 5300km 10-letnim autem bez najmniejszej awarii to spore osiągnięcie ;)

    Poza tym 207km/h, i trasa Piotrków Tryb. - Warszawa (ok. 130km) pokonana w 55 minut :) przy czym średnie spalanie wyszło poniżej 9l/100km (!)

  • Marzę o...

    Lepszych drogach, tańszym paliwie, autostradach bez ograniczeń prędkości i bez mandatowej jeździe, zresztą jak chyba każdy :)

Komentarze (3)

  • 2010-08-14 15:32:40

    Extra maszyna >>>>>>>>
    Szerokości i Pozdrawiam >>>>>>>
    Zapraszam do skomentowania mojej TZR >>>>>
    (.Y.)

  • 2010-02-23 22:18:57

    Piękna Vectra 10/10

  • 2008-07-24 19:58:12

    super maszyna moja ociec ma taka autko pierwsza klasa szerokosci

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Kingway Ufo
  • Własne Projekty Motorower
  • Honda CBR 125
  • Yamaha Aerox 50
  • Suzuki Marauder GZ 125
  • Polaris Trail Blazer 250

Co robią kierowcy na PJ