facebook
System PJ
to 129 356 pojazdów na 669 294 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Opel Kadett 1988r

Oglądano już 4161 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Opel Kadett »
  • Rocznik

    1988 r.

  • Właściciel

    malymb

  • Kategoria

    Tuning

  • Lokalizacja

    Cork Irlandia / Kołobrzeg

  • Pojemność

    1800 cm3

  • Przysp. 0-100 km/h

    11.00 s

  • Opis

    Początek historii z Kadett-em zaczął się w roku 1999, kiedy to jako świeżo upieczony kierowca zakupiłem Opla Kadett-a z roku 1988. Był to jak najbardziej seryjny model ,koloru ciemny grafit, trzy drzwiowy . Aluminiowe felgi 13 cali. Pod maską znajdował się silnik o pojemności 1.8. Cena zakupu to 12,5 tys. zł.
    Wraz z upływem czasu zaczęły się drobne przeróbki auta.
    Tak jak w tamtych latach tuning w Polsce zaczynał dopiero raczkować, tak tuning w kadecie
    zmieniał się z upływem czasu.
    Pierwsza przeróbka były brewki na światła przednie , końcówka wydechu, przyciemnienie świateł tylnich oraz srebrne wstawki na zderzakach .

    Po jakimś czasie przyszedł czas na koła. Były to 15 calowe felgi z oponami 195/50
    Lecz ciągle to było mało.
    Brewki i końcówka wydechu poleciały na śmietnik.
    Postanowiłem zrobić w aucie tak zwany „bad look” oraz pełna klapę z tyłu.
    Przy okazji tych prac własnoręcznie przerobiłem zderzak przedni, wycinając w nim
    duży wlot oraz dokładając gumową dokładkę pochodząca z Renault Megane. Numer rejestracyjny z przodu powędrował trochę niżej jezdni. Z tyłu zaś rejestracja wylądowała na zderzaku.
    W końcu przyszedł czas na zawieszenie. Wybór padł na sprężyny firmy Eibach obniżające auto o 60 mm z przodu i 40 mm z tyłu. Dodatkowo zamontowałem ogranicznik ugięcia sprężyn tylnych firmy D&W w celu uniknięcia obcierania tylnych kół o nadkola.
    Auto po tym zabiegu prowadziło się o wiele lepiej, pewnie pokonując zakręty.

    Układ wydechowy też nie oparł się przeróbką. Na śmietnik poleciał ,katalizator, tłumik środkowy i końcowy. W ich miejsce zainstalowano przelotowy układ wydechowy z ostatnim
    tłumikiem o dwóch końcówkach o Sr. 76 mm w stylu DTM

    Mijały kolejne miesiące i w miejsce seryjnych lekko przerobionych zderzaków pojawiły się oryginalne zderzaki od wersji Gsi.

    W takim zestawie Kadett jeździł kilka lat lecz auto nie oparło się upływowi czasu i zaczęły się problemy z korozją.

    Pomysłów było wiele co z tym zrobić. Od sprzedania auta do dalszych przeróbek.
    Pozostał drugi pomysł i przy okazji pozbycia się rdzy powstał pomysł przeróbki auta w stylu „German Look”, czyli w stylu starej niemieckiej szkoły tubingu.

    Auto zostało rozebrane i wszelkie ogniska rdzy usunięte. Wspawano nowe progi oraz nadkola tylne. Przy okazji prac przy nadkolach tylnych ,zostały one poszerzone tak aby mieściły się nowe koła. Wszelkie elementy blacharskie których nie było sensu naprawiać zostały wymienione. Całe auto zostało zakonserwowane.
    Przy okazji prac blacharskich antena radiowa powędrowała na dach, tak jak w wersji GSI.
    Dodatkowo zamontowano antenę od radia CB , której uchwyt znajdował się po przeciwnej stronie co wlew paliwa.

    Na masce w której już wcześniej był „Bad Look” dołożono wlot powietrza.
    Przedni zderzak to dedykowany do Astry Gsi z dokładką Rieger Tuning
    Do kompletu zamontowano sportowy gril który idealnie chował się pod przerobioną maskę .

    W tylnej części auta pojawił się przerobiony zderzak tylni od wersji GSI z wycięciem na numer rejestracyjny oraz z dokładką Rieger Tuning. Pełna klapa zrobiona była już wcześniej.
    Do kompletu zamontowano spojler na klapie od modelu GSI, oraz wymieniono ostatni tłumik na owalny tak aby ładnie wkomponował się w dokładkę zderzaka.

    Wszystkie wloty w zderzakach wypełniono siatką tuningową.

    Z boku auta pojawiły się progi w stylu M3, oraz cały bok został wygładzony. Zniknęły fabryczne rowki i wytłoczenia. Do tego zamontowano lusterka w stylu M3. Był pomysł usunięcia klamek i zamków ale wygrała praktyczność i zostały na miejscu.

    Tak przygotowane auto trawiło na lakiernie , gdzie zostało pokryte pięknym grubo-ziarnistym lakierem koloru ciemny grafit.

    Do tak przerobionego auta nie mogło zabraknąć odpowiednich kół. Wybór padł na felgi Azev model A o wielkości 7,5 x 16 cali. Na te kółka założono oponki 215/40.

    Po tym wszystkim przyszedł czas na mechanikę. Jako że auto ma sportowe zawieszenie część elementów układu jezdnego należało wymienić z powodu szybszego złużycia na polskich drogach . Do sportowego zawieszenia Eibach dołożono również amortyzatory firmy Bilstein.

    Do całości brakowało oczywiście odpowiedniego brzmienia muzyki.
    W aucie zainstalowano radio Pioneer . Z przodu pojawiły się głośniki dwudrożne firmy Blaupunkt o mocy 130 watt każdy.
    Z tyłu zaś owalne 6x9” trzydrożne głośniki firmy Pioneer o mocy 260 watt każdy . Do całości zainstalowano dwa wzmacniacze firmy Alphard o mocy 600 watt każdy oraz dwa subwoofery o mocy 300 watt każdy. Do całego kompletu zainstalowano nowe okablowanie.

    Środek auta pozostał praktycznie seryjny. Pojawiły się jedynie srebrne wstawki na desce rozdzielczej, niebieskie zegary, sportowa gałka zmiany biegów i mieszak.

    Silnik pozostał seryjny z powodu koncepcji wymiany ją na mocniejszą jednostkę.
    Miała to być jednostka od Vectry A o poj. 2,5 litra V6 170 KM, lub pochodząca z Calibry jednostka o pojemności 2.0 turbo 204 KM. Lecz pomysł ten został odłożony w czasie z powodu wyjazdu do Irlandii.

    CND……

  • Tuning

    Auto zrobione w stylu "GERMAN LOOK"

  • Silnik

    poj. 1,8 seria - w planach 2.0 turbo
    Przelotowy układ wydechowy
    sport. tłumik

  • Wnętrze

    Niebieskie zegary
    sportowa gałka + mieszak
    srebne wstawki

  • Zawieszenie

    sportowe amortyzatory firmy Bilstein
    Spręzyny Eibach 60/40
    ogranicznik ugięcia sprężyn tylnych firmy D&W
    Alu AZEV 7,5 x 16 cali
    opony 215/40

  • Car Audio

    W aucie zainstalowano radio Pioneer . Z przodu pojawiły się głośniki dwudrożne firmy Blaupunkt o mocy 130 watt każdy.
    Z tyłu zaś owalne 6x9” trzydrożne głośniki firmy Pioneer o mocy 260 watt każdy . Do całości zainstalowano dwa wzmacniacze firmy Alphard o mocy 600 watt każdy oraz dwa subwoofery o mocy 300 watt każdy. Do całego kompletu zainstalowano nowe okablowanie.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Było ich wiele....

  • Perspektywy

    Auto na letnie wypady. Planowany swap na 2.0 turbo lub 2,5 V6

  • Plusy i minusy pojazdu

    minusy:
    -za twarde zawieszenie na polskie drogi

    plusy:
    - Mało takich kadett-ów na drogach

  • Osiągnięcia

    Film o aucie
    http://pl.youtube.com/watch?v=jNu-20-eS98

  • Marzę o...

    Dobrych drogach

Komentarze (22)

  • 2009-06-16 01:18:49
    Użytkownik usunięty

    witam sasiada... z kraju jak rowniez z zagranicy... fajne autko... i wyczerpujacy opis.... zapraszam do mnie... a czym sie poruszas w Cork?

  • 2009-02-19 03:11:03

    kozacki kadecik :)

  • 2008-12-28 23:29:52

    Brak słów. Odje.any Kadett. Pełen podziw. Szacunek, cenie takich ludzi jak Ty za to co robią z samochodami - z Oplami Kadettami. Sam jestem fanem marki i modelu, sam sprawdź u mnie. Pozdrawiam kolege. 3maj się i Kadetta

  • 2008-09-27 23:30:46

    super furka , ladne aluski :))) pozazdroscic:) pozdrawiam i zapraszam do mnie:)

  • 2008-09-25 14:34:11

    Bardzo ładnie zrobiony kadett. Wiadac ze duzo pracy włozone respekt.Przydalby sie tylko wiekszy silnik. Zerknij na mojego Pozdrawiam i daje max !!!

  • 2008-08-23 21:19:06

    heh identyczny przedni zderzak jak u mnie :) wszystko fajnie, ja wywaliłby tylko ten wlot na masce

    pozdrawiam!

  • 2008-08-16 00:25:02

    slicznie sie prezentuje zapraszam dom nie i ocenke mego autka

  • 2008-08-12 14:16:44

    super autko,zapraszam do mnie,pozdro-)))

  • 2008-07-20 22:46:41

    Przód super,z tyłu też powinien byc zderzak od gsa.Ogólnie autko dobrze się prezentuje.Co do marzeń...zawsze można spełnic:)

  • 2008-07-19 23:50:00

    jest maksymalny. nie ma za duzo takich silnikow bo sam szukalem. powodzenia z autem

  • 2008-07-19 20:24:24

    podobają mi się tylko azev'y

  • 2008-07-07 22:31:40

    heh kadett ;)

  • 2008-07-06 12:31:47

    kadett heh

  • 2008-07-02 15:41:27

    Super kadecik daje 10/10 pozdro tez mam kadetta

  • 2008-06-29 22:41:58

    Fajne autko !
    Pozdro i Zapraszam !

  • 2008-06-29 20:08:46

    Uuu. RESPEKT! Fajne Zadbane Autko! Daje MAXX!!!
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie..
    Ps. Fajne kola...

  • 2008-06-29 19:12:09

    super kadecik
    zapraszam do mnie

  • 2008-06-29 16:10:04
    Użytkownik usunięty

    fajny kadecik

  • 2008-06-29 15:42:44

    Piękny kadecik:)Na prawde super się prezentuje i bardzo duzo pracy w niego włozyłes:)Szacunek dla Ciebie:)Pozdrawiam i zapraszam do mojego kadecika:)

  • 2008-06-29 15:22:47

    No no autko godne podziwu super sie prezentuje..pozdarawiam i zapraszam do mnie..

  • 2008-06-29 14:41:53

    Bardzo ladny Opel. Te aluski swietnie do niego pasuja. Pozdrawiam i wpadnij do mnie.

  • 2008-06-29 14:29:46

    Fajny Kadet... Ładny dobrze sie prezentuje... Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Piaggio Typhoon 50
  • Romet 717
  • Aprilia RS 50
  • Kawasaki AE 80
  • Honda CRX
  • Kymco ZX 50

Co robią kierowcy na PJ