facebook
System PJ
to 129 350 pojazdów na 669 263 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Mitsubishi Eclipse 1991r

Oglądano już 6130 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Mitsubishi Eclipse »
  • Rocznik

    1991 r.

  • Właściciel

    soko

  • Kategoria

    Tuning

  • Pojemność

    1800 cm3

  • Moc

    95 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Mitsubishi Eclipse w wersji amerykańskiej. Jako nówka sprowadzony w 1991r. z salonu w New Jersey. Nie jest to już nowy samochód ale jak to japończyk większego zuzycia nie widać. Silnik raczej rzadziej spotykany w tym modelu. Większość Eclipse 1g ma silnik 2.0 DOHC.
    Czemu wybralem ten silnik? Bo według mnie jest mniej awaryjny (zarówno silnik jak i skrzynia). Dzieki małym przeróbkom istniejącej już instalacji gazowej uzyskałem lepsze osiągi jak i mniejsze spalanie. Średnio 100km kosztuje mnie teraz około 20 - 21zł :D
    No ale czasem brakuje tej mocy :/

    Ogólnie fajne autko. Mi służy do dojazdów na studia.

  • Tuning

    Tuning? :D Nie wiem czy to co zrobiłem przy aucie można nazwać tuningiem. Z racji ciągłego braku kasy stosuje półśrodki :).
    I tak na kołach zamiast wypasionych felg mam kołpaki chromy. Jednak myślę że za stypendium naukowe na studiach uda się mi kupić w końcu 17'' bo te kołpaki to juz straszny obciach :)
    Kolejna sprawa to lotka. Zawsze chciałem mieć wysoką lotkę no i udało się mi taką ząłożyć (Lotka JackyAutoSport). Jak na razie jak zwykle z braku kasy :/ i tu mam półsrodki. Obecnie boki i nózki lotki sa pomalowane na czarno natomiast płaty oklejone folią chrom żeby jakoś się zgrywało do kołpaków :). Chciałbym się jednak jak najszybciej tego pozbyć. Jak kupię alusy to koła i płaty lotki bedą pomalowane na titanium grey.
    Aha załozyłem jeszcze tłumik końcowy ala Mugen. Fajnie brzmi bez silencera :)
    Jak na razie tyle tego powiedzmy tuningu :)

  • Silnik

    Jednostka napędowa to silnik taki sam (no może niewielkie róznice) jak w Galantach z lat 89 - 92. 1.8 SOHC może nie posiada zawrotnej mocy ale jak dla mnie to wystarczy. Cechuje sie za to elastycznością. Jak na razie mam przejechane 155kkm i silnik chodzi elegancko.
    Jak kupiłem auto miałem zamontowaną instalację gazową Igen. Od razu wywaliłem to dziadostwo (kto miał mikser w dolocie ten wie dlaczego). Zamiast wyżej wspomnianego miksera wstawiłem BLOS. Dzięki temu auto odżyło zarówno na benzynie jak i gazie. Ponadto spadło spalanie o około 2l/100km. Świetna sprawa polecam.

  • Wnętrze

    We wnetrzu nic nie zmieniłem oprócz kilku detali:
    1. Obszyłem kierownicę pokrowcem skórzanym. Fabryczna kierownica jest stanowczo za twarda i za cienka.
    2. Zmieniłem podświetlenie przycisków nawiewów, podświetlenie stacyjki, lampkę w podsufitce, lampki pod nogami na niebieskie (zamiast zółtego)
    3. Częściowo (tył) przemalowałem plastiki z siwego na czarny metallic. Reszta (drzwi, deska rozdzielcza, słupki) czeka na malowanie do zimy (wówczas samochód stoi w garażu)

    Zrobiłem jeszcze inną zaślepkę na radio ale o tym w Audio.

  • Zawieszenie

    Zawieszenie stock. Już w takiej wersji jest dosyć sztywne i można zgubić na zakrętach amatorów mocnych wrażeń którzy przyczepiają się na zderzak :)

  • Car Audio

    Na początku miałem standardowe radio 2 - segmentowe Chryslera a teraz mam jakieś Sony (CD/Mp3) ale nie znam się dokładnie co to za model bo mnie to nie interesuje. Wolę słuchać silnika :). A samo radio dostałem w prezencie. Głośniki stock:
    po 1 w drzwiach 2 w desce trozdzielczej i 2 z tyłu w karoserii po bokach tylnej kanapy.
    W związku z tym że wymieniłem radio 2 na 1 segmentowe została mi dziura po jednym segmencie. Z blachy po starej obudowie kompa zrobiłem własną zaślepkę (Custom :D) Dzień piłowania potem malowanie i wstawienie plexy pod napis oraz podświetlnie. Dodatkowo dzięki temu że diody podłączyłem pod kabel od świateł to przypomina mi o ich włączeniu :) Z racji że jest to kabel o dimm radia to natężając podświetlenie liczników i wnętrza przygaszam napis i odwrotnie. Pozwala to ograniczyć obciązenie acu.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Takim autem każda podróż to pzrygoda :)
    Nie ma jakiejś szczególnej wsszystkie są wyjątkowe.

  • Perspektywy

    Chciałbym w przyszłości kupić i pomalować felgi najlepiej 17''
    Wymienić siłowniki bagażnika na mocniejsze bo lotka jednak troszkę waży :)
    Odświeżyć cały lakier. Najlepiej na czarna perłę ale to niestety kosztuje.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    - Sylwetka
    - Rzadko spotykany na drogach
    - właściciele Eclipsów tworzą świetną paczkę i rzadko się zdarza żeby ktoś na drodze w innym Eclipsie nie machnął ci cześć
    - wbrew pozorom auto jest bardziej wygodne niż nie jeden sedan
    - w wersji USA dodatkowo w wyposażeniu jest tempomat i automatyczne pasy (świetna sprawa po prostu wsiadasz, przekręcasz kluczyk i jedziesz). Jeśli jednka ktoś jest wariatem drogowym to radzę przepiąć się dodatkow manualnym pasem biodrowym bo przy dachowaniu może być kiepsko :)
    - świetne ptrowadzenie
    - niska cena
    - praktycznie nie rdzewiejące podwozie (mimo 16 lat)

    Minusy:
    - bardzo mały promień skrętu
    - niestety lampy przednie (nie te wysuwane) strasznie parują i ciężko jest to zwalczyć. Mi się nie udało :/
    - siłowniki bagażnika szybko padają i nie polecam w ich miejsce kupować ori bo za kilka lat będzie to samo. Najlepiej zamówić w firmie wytwarzającej sprężyny gazowe
    - niestety dużo 1g wykazuje dużą awaryjność róznych pierdółek w silniku. Wynika to najczęściej z winy poprzednich właścicieli jednak auto zakupione i doprowadzone do porządku odwdzięcza się nowemu właścicielowi

  • Osiągnięcia

    Raczej mam za słaby silnik na jakiekolwiek osiągnięcia chociaż nie powiem nie raz dałem po tyłku 2l i większym silnikom :)

  • Marzę o...

    Na poczatku marzyłem o Eclipsie 2g Spyder GST czyli 210 konnym kabrio. Wbrew pozorom mozna takie auto mieć za niezbyt wysokie pieniądze (sprowadzając z USA ofcrz bo w Polsce tych wersji jest jak na lekarstwo a jak już są to bardzo drogie).
    Jednka marzenia rozwaiło m.in. spalanie GST na które jako student nie mogę sobie pozwolić :/ no i fakt że byłyby problemy ze zmieszczeniem się w środku :) Przy moich 190cm ciężko jest z nogami. Musiałbym wymienić kierownicę na jakąś z mniejszym obwodem. Na wysokośc do dachu jest spox na boki troszkę gorzej.

    Szukałem więc auta które ma niskie spalanie a jednocześnie potrafi pokazać pazur. Moge powiedzieć że chyba znalazłem ideał:
    Honda Integra Type R
    Silnik 1.8 VTEC 195KM, 6,6 s do steki
    Przy jeździe nie przekraczającej pewnej ilości obrotów (przy których załancza się VTEC) można spokojnie zmieścić się w 8l/100km a jak trzeba to można auto kręcić aż do 8500obr/min

    Jednak z racji ceny i ilości takich modeli u nas na rynku (w niemczech są jeszcze droższe) poczekam jeszcze około 2 lat. Najgorsze będzie rozstanie z obecnym autem bo co jak co ale przywiązałem się do niego :)

    Thats all fox

Wyróżnienia

Komentarze (5)

  • 2010-02-04 23:13:20

    Ładna sztuka, tylko brakuje tu tego garba na masce co w mocniejszych wersjach jest obecny:)

  • 2007-11-04 12:41:29

    super mobilek,pewnie duża frajda z jazdyjak dla mnie 6,i zapraszam do mnie

  • 2007-10-07 13:33:05

    Witam!!!daje pelne 6 za milosc do Eclipsy!!!1.8 95KM dawno takiej nie widzialem!!!kolega ma Plymounta Lasera z tym samym motorem!!!pozdrawiam i za praszam do mnie!!!

  • 2007-05-31 23:39:52

    ale stawiam 6 za model!

  • 2007-05-31 23:35:29

    hm a moze opis i wiecej fotek?

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Romet 737
  • Harley Davidson Custom
  • Malaguti Ciak 50
  • BMW 3
  • Romet Ogar 200
  • Piaggio Zip

Co robią kierowcy na PJ