facebook
System PJ
to 129 365 pojazdów na 669 364 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

FSO Warszawa 223/224 1973r

Oglądano już 11825 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o FSO Warszawa 223/224 »
  • Rocznik

    1973 r.

  • Właściciel

    iiggii

  • Kategoria

    Klasyczne

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Warszawa 223, rocznik 73'. Kupiłem ją jakieś trzy lata temu, remont trwa już ok. 2 lata. Wlecze się, ale to dlatego, że postanowiłem jak najwięcej prac wykonać własnoręcznie. Wstępnie miałem się zająć jedynie mechaniką, ale po „konsultacjach” z jednym z bardziej doświadczonych warszawiarzy postanowiłem zająć się także blacharką. Kupiłem sprzęt, trochę poćwiczyłem i powolutku sobie dłubię. Warszawka po zakupie nie była w najgorszym stanie - w pełni sprawna mechanicznie, blacharsko też OK. Blacharsko OK, ale tylko do czasu gdy ją rozbebeszyłem. Okazało się, że miała juz kiedyś wymieniane pewne elementy, a nowe wstawione zostały fatalnie. Poza tym, jak już zaczynasz sam grzebać w autku to kusi cię, aby otworzyć każdy profil, wyciąć każdy skorodowany kawałek blachy. Doszedłem do wniosku, że jeśli chcesz zrobić Warszawę w miarę dokładnie to wielkiego znaczenia nie ma czy będzie ona w dobrym stanie blacharskim, czy opłakanym - z czasem sumienie nie pozwolą ci omijać wątpliwych miejsc i tak czy siak będziesz wszystko rozkopywał:) Najbardziej „spektakularne” dla mnie prace, jakie wykonałem przy mojej wawce to otwarcie półramy i wymiana podłużnic tylnych . Obecnie jestem na etapie pasowania oblachowania zewnętrznego. Najgorzej jest z drzwiami - chociaż mam komplet nowych, to czasami wydaje mi się, że robię je od podstaw ;).

  • Tuning

    Sam nie wiem - może rakietka na maske, może napisy „warszawa” na błotniki.... Niby nie powinno tego być, ale nie jestem jakoś bardzo ortodoksyjnie nastawiony na oryginalność. Zawsze bardziej wolę podyskutować o np. mechanice, niż o tym od którego numeru nadwozia zastosowano jakąś tam inną śrubkę ;):)

  • Silnik

    Standardowy S21. Blok nie będzie lakierowany, jedynie szkiełkowanie. Pełnosprawny filtr bocznikowy oraz główny, grzebieniowy. Kolektor pod gaźnik Webera i takiż gaźnik (jako ciekawostka dla potomnych). Przewody zapłonowe o średnicy 4,8mm z ebonitowymi końcówkami.

  • Wnętrze

    Raczej bez zbędnych dodatków, ewentualnie jakieś gadżety z epoki. Na pewno nowa tapicerka. Mam także pomysł na utrzymanie specyficznego zapachu we wnętrzu z jakim można się spotkać tylko w Warszawach i Syrenach :) Wiecie o czym mówię.

  • Zawieszenie

    Resory po regeneracji, utaplane w smarze grafitowym. Będą chronione płótnem nasączonym takim samym smarem i raz dwa razy w roku wymienianym. Trawers zakonserwowany, wymienione sworznie i tulejki. Amortyzatory pozostają ramieniowe.

  • Car Audio

    Współczesne audio ukryte pod deską, a w oryginalnym miejscu marzy mi się jakiś Admirał.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Zanim zacząłem remont, przejechałem Warszawą tylko kilkaset kilometrów, ale to wystarczyło abym zachorował i nie wyleczył się przez cały okres kiedy Warszawka jest niemobilna.

  • Perspektywy

    Cóż, planuję skończyć remont w 2008 roku. Prace nabierają tempa - może sie uda

  • Plusy i minusy pojazdu

    Minusy: prowadzenie, osiągi, spalanie, brak pasów bezpieczeństwa.
    Plusy: prowadzenie, osiągi, spalanie, brak pasów bezpieczeństwa.

  • Osiągnięcia

    Zobaczymy jak skończę

  • Marzę o...

    Chciał bym zwiedzić Warszawą skandynawię.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Fiat Cinquecento
  • Fiat 131
  • Kingway Tanco
  • Peugeot Buxy
  • Kawasaki GPZ 500
  • Benelli 125

Co robią kierowcy na PJ