facebook
System PJ
to 129 353 pojazdów na 669 282 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Wartburg 353 1984r

Oglądano już 13468 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Wartburg 353 »
  • Rocznik

    1984 r.

  • Właściciel

    Sikor

  • Kategoria

    Klasyczne

  • Lokalizacja

    Pruszków

  • Pojemność

    992 cm3

  • Moc

    50 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Wersja 353S (Sonder), produkowana tylko przez rok, z 50 konnym dwusuwem.

  • Tuning

    Poszerzone tylne zawieszenie o 60mm, obniżone i utwardzone (przód 50 mm, tył 70 mm), nawiercane i frezowane tarcze hamulcowe, dwugardzielowy gaźnik, lic. Weber, poprawione kolektory ssący i wydechowy, skorygowane i powiększone okna ssące i wydechowe, podcięte tłoki na dwóch pierścieniach, wypełniona skrzynia korbowa, odchudzone korbowody, głowica obniżona o 2 mm. Odchudzone koło zamachowe. Sportowy dyfuzor własnego projektu, reszta wydechu przelotowa fi 45 mm, reflektory dalekosiężne fi 180mm, dedykowany obrotomierz, białe kierunki przód.

  • Silnik

    Litrowy, pięćdziesięcio konny dwusuw, o trzech cylindrach umieszczony wzdłużnie przed osia przednią zblokowany ze skrzynią biegów. Napęd na przód poprzez 4 biegową w pełni zsynchronizowaną skrzynię z wolnobiegiem odłączanym linką.

  • Wnętrze

    Tradycyjny minimalizm.

  • Zawieszenie

    Rama skrzynkowa o profilu zamknietym, z przodu podwójne wachacze trójkątne ze sprężynami śrubowymi, z tyłu wachacze skośne i stablizator (któremu wydaje się, że coś daje) :D

  • Car Audio

    Na razie kaseciak panasonica z głośnikami tonsil GDN. W planach w oryginalnym miejscu na radio radioodbiornik STERN (ralye/transit) produkowany przez berlińskie zakłady RFT, a pod półką wspólczesne radio z CD.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Było dużo, m.in. 240km podróż z pękniętym tłokiem, zgaśniecie silnika przy 140 kmh na autostradzie, rozerwanie wentylatora chłodnicy i powrót bez chłodzenia z Wawy do Pruszkowa, 60 km podróż zza Otwocka do Centrum Wawy w 40 min. Ogólnie wymieniając w miedzyczasie sporo rzeczy zrobiłem nim 50 kkm w 20 miesięcy bez unieruchamiających awarii w drodze.

  • Perspektywy

    Silnik prawie gotowy. Plany na zimę: wymiana podżartych przednich błotników, podspawanie tu i tam, zabezpieczenie ramy i podwozia, no i na koniec poklepanie wszystkich wgniotek i nowy lakierek.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    dwusuw, tanie części, prosta budowa, klimat, wygoda.
    Minusy:
    Zbyt miękkie zawieszenie (ale to w niektórych przypadkach plus), mocne przechyły na zakrętach obecnie odrobinę okiełaznane przez poszerzony rozstaw kół, brak jakiej kolwiek ekonomii przy obecnych cenach benzyny.

  • Osiągnięcia

    50000km bez awarii w drodze, zwycięstwo w próbach sportowych na III rajdzie BGC.

  • Marzę o...

    Warbie 312/1, 313S, Melkusie RS1000, Barkasie w barwach Volkspolizei, Trabancie 600.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Trabant 601S
  • Renault 19
  • Kingway Hooligan
  • BMW M3
  • Simson S51 Enduro
  • Suzuki RF 600

Co robią kierowcy na PJ