facebook
System PJ
to 129 359 pojazdów na 669 330 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Ford Focus 2003r

Oglądano już 1670 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Ford Focus »
  • Rocznik

    2003 r.

  • Właściciel

    TheBOSS

  • Kategoria

    Seryjne

  • Pojemność

    1753 cm3

  • Moc

    115 KM

  • Max. moment obrotowy

    250 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    9.00 s

  • Opis

    TDCi z pakietem ST. Po kupnie tego samochodu mogę powiedzieć że Ford nie jest zły, teraz samochody są bardzo porównywalne.

    Jednak,
    Gdy wchodzisz w zakręt Focusem czujesz, że ma solidność Volkswagena i sportową duszę Lotusa. Wspaniała kombinacja ...

  • Tuning

    Praktycznie brak. Założyłem sportowe hamulce - tarcze firmy hart sport (wentylowana, nacinana, nawiercana) i sportowe klocki ferodo.

  • Silnik

    Diesel TDCi - oszczędności i dynamika :) serce budzi się ze snu razem z turbiną (świst i leci jak pocisk), mówiąc szczerze, nie jest to powalająca moc (bo są podobne silniki o mocy 120-140ps) ale spokojnie wystarczy żeby trochę powyprzedzać, natomiast gdy chcemy możemy pokusić się o ekonomię - zmieniamy biegi przy 2500-2700rmp i trzymamy przy stałej prędkości na 4 biegu 70-80km/h a na 5 98-110km/h przy 1800-2200 rmp wówczas spali nam poniżej 5l/100km :D (trasa). Zwykle jeżdżę dość agresywnie więc spalam max 6.5l/100km

  • Wnętrze

    Pakiet Sort czy coś takiego ;) - (aluminiowa gałka zmiany biegów i nakładka na ręczny), pół-sportowe fotele) multimedialna kierownica), Radio CD, 2x elektryczne szyby, 4 poduszki, regulowana kolumna kierownicy (góra-dól, przód-tył).
    To nie golf więc jakość jest gorsza, ale tu chodzi o przyjemność prowadzenia. Gwarantuję, że w zwykły dzień w drodze do zwykłej i nudnej pracy ten samochód zapewni Ci większy uśmiech na twarzy niż konkurenci w tej klasie.

    Zwykle panuje ład i porządek xD - szanuj auto jak siebie samego a czasem nawet bardziej.

  • Zawieszenie

    Oryginalnie wzmocniona rama, pół-sportowe zawieszenie - może się wydawać chwilami sztywne ale tylko na dużych nierównościach. Ogólnie mówiąc jest bardzo dobre na polskie drogi.

    Gdy wchodzisz w zakręt Focusem czujesz, że ma solidność Volkswagena i sportową duszę Lotusa. Wspaniała kombinacja ...

    Gdy znasz drogę, wiesz na ile możesz sobie pozwolić i płynnie wchodzisz w zakręty wtedy poczujesz coś czego nie doświadczysz z żadnym fabrycznym zawieszeniu (np golf 4). Na kierownicy doskonale czujesz nawierzchnię i granicę przyczepności.
    Jeżeli przedobrzysz tył będzie chciał wyprzedzić tył jak w samochodach rwd (przy płynnym wejściu w zakręt).

    Nie będę już w tym temacie przynudzał.

  • Car Audio

    Oryginalne radio CD i oryginalne głośniki o łącznej mocy 100W - wystarczy, lepiej słuchać silnika. Dodam tylko, że głośniki są dużo lepszej jakości niż w golfie mk4 czy passacie b5.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Podróż nad morze prawie 450km w 6h i spalanie 4,6l/100km ... gdy wracaliśmy w dzień przy włączonej klimatyzacji (+ korki) spalanie 5.2l

    (pełen bagażnik i 4 osoby na "pokładzie")

    A przygód było sporo ale nie chce mi się ich opisywać ;)

  • Perspektywy

    Chciałem elektronicznie zwiększyć moc do 135ps, ale dowiedziałem się że po takim zabiegu siada sprzęgło, które jest dość drogie w wymianie. Lecz gdy to już zrobimy wszystko jest ok - nowe sprzęgło układa się pod nową moc. Dobra opcja gdy wiemy że i tak musimy je wymienić.

    Chciałbym kupić felgi 16" (17"max)

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    - Dobre zawieszenie i prowadzenie
    - Spalanie
    - Dynamika
    - Wygląd
    - Klima
    - Wygodne i dobrze trzymające w zakrętach fotele
    - Precyzyjny kierowniczy
    - Łatwo dostępne części
    - Elastyczny silnik
    - Pojemny bagażnik
    - otwierany bagażnik z kluczyka
    - w niektórych modelach elektryczne lusterka i podgrzewana przednia szyba
    - ABS - przydatny zimą i w deszczowe dni (mnie niestety ten system denerwuje)

    Wady:
    - Drogie części (porównywalne ceny z golfem mk4)
    - ARS (w moim modelu go nie ma i bardzo dobrze)
    - Brak elektrycznych szyb (tył) - w moim modelu
    - Chwilami głupkowate rozwiązania techniczne, ale to normalne w nowszych samochodach :)
    - sprzęgło z kołem dwumasowym (kompletny remont okolo 3000zł)- wystarczy go nie katować a będzie nam służyło dłużej niż normalne
    - Pompowtryskiwacze (koszt wymiany około 1100zł) - wystarczy lać dobre paliwo (ja jeżdżę na Vpower Diesel)i nie zwlekać z wymianą oleju

    Ogólnie więcej jest na plus, nie żałowałem ani przez chwilę zakupu tego focusa i polecam. Nic tylko wymieniać części eksploatacyjne i jeździć.

  • Osiągnięcia

    Zaskoczenie kilku wieśniaków w BMW i Golfach 3 i 4, zawodowo się nie ścigam a szkoda (bark $ :))

  • Marzę o...

    Focusie RS (mk1 lub 2), Shelby GT500E,Shelby Cobra Daytona, Ford RS200, Ford Mustang BOSS, Ford Mustang '68 lub '67 FastBack

    A tak przyziemnie to chciałbym Focusa mk1 2.0 16v.

Komentarze (3)

  • 2010-04-15 23:25:33

    Piękny focus i super Opis auta. Dowiedzialem sie wszystkiego co mnie interesowalo :) pozdro

  • 2009-10-10 21:32:29

    Ładniutka bestyjeczka :) Zajrzyjta do mnie ;) Peace

  • 2009-10-09 15:34:27

    fajny focusik zajrzyj do mnie :) aha i avilke też mam :)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Suzuki Marauder GZ 125
  • Motobi Sprint
  • Romet Pony 50
  • Simson S 50
  • Volkswagen Golf
  • Suzuki RG 80

Co robią kierowcy na PJ