facebook
System PJ
to 129 356 pojazdów na 669 300 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Fiat 126 1989r

Oglądano już 2015 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Fiat 126 »
  • Rocznik

    1989 r.

  • Właściciel

    bastek434

  • Kategoria

    Klasyczne

  • Lokalizacja

    Kalisz

  • Pojemność

    650 cm3

  • Moc

    24 KM

  • Max. moment obrotowy

    47 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Samochód osobowy skonstruowany w zakładach Fiat, produkowany we Włoszech w latach 1972-1980, a w Polsce od 6 czerwca 1973 do 22 września 2000 roku (Polski Fiat 126p)[1]. Polska wersja licencyjna produkowana była przez Fabrykę Samochodów Małolitrażowych "Polmo" Bielsko-Biała w Bielsku-Białej oraz w Tychach. Jego poprzednikiem był Fiat 500, następcą Fiat Cinquecento.

    Przez wiele lat był jednym z najczęściej spotykanych samochodów na polskich drogach, doczekał się też bardzo wielu nazw potocznych i zwyczajowych, z których najpopularniejsza – Maluch, stała się pod koniec produkcji tego modelu (1997) jego oficjalną nazwą.

    Łącznie wyprodukowano 4 671 586 sztuk Fiatów 126, z czego we Włoszech powstało 1 352 912 sztuk[1]. W Polsce wyprodukowano łącznie 3 318 674 sztuk Fiatów 126, z czego w Bielsku-Białej – 1 152 325 szt., a w Tychach – 2 166 349 sztuk

  • Tuning

    Tuning? W Maluchu? To chyba jakiś żart! Te samochody były i są piękne bez tuningu!!!!

  • Silnik

    # Typ silnika: 126 A2
    # Gaźnik: Weber 30DGF3/150, jednogardzielowy, opadowy, dolnossący, z urządzeniem rozruchowym sterowanym ręcznie, sterowany siłownikiem podciśnieniowym, z pompką przyspieszającą
    # Cykl pracy: czterosuwowy, z zapłonem iskrowym
    # Liczba i układ cylindrów: 2, układ rzędowy, pionowy (Bis poziomy)
    # Pojemność całkowita: 652 cm³ (Fiat 126 Bis – 703 cm³)
    # Średnica cylindrów: 80 mm
    # Skok tłoka: 70 mm
    # Stopień sprężania: 8,6
    # Moc maksymalna (DIN): 18,5 kW (24,2 KM)
    # Moment maksymalny (DIN): 47 Nm (4,8 kGm)
    # Prędkość obrotowa momentu maksymalnego: 3000 obr./min
    # Pompa paliwa: przeponowa, wydatek 45 l/h
    # Filtr powietrza: suchy z wkładem papierowym
    # Smarowanie: z pompą o zazębieniu wewnętrznym, z filtrem odśrodkowym
    # Rozrząd: górnozaworowy, z napędem łańcuchowym
    # Chłodzenie: powietrzem, wymuszone przez napędzany mechanicznie wentylator (BIS cieczą, sterowane termostatem)
    # Sprzęgło: mechaniczne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną talerzową, sterowane mechanicznie
    # Skrzynia biegów: mechaniczna, 4-biegowa II, III i IV bieg synchronizowane
    # Przekładnia główna: stożkowa o uzębieniu śrubowym, zblokowana ze skrzynką biegów, przełożenie przekładni głównej 39/9
    # Napięcie instalacji elektrycznej: 12VPojemność akumulatora 36 Ah
    # Alternator: typ A115-43 produkcji ZEM lub typ AA125R-14V-45A produkcji Magneti Marelli
    # Rozrusznik: R76a-0,6/12
    # Aparat zapłonowy: typ 3459 ZELMOT lub Magneti Marelli
    # Świece zapłonowe: Iskra FE65PRS-Super, Magneti Marelli F7LCRChampion RN9YC, Bosch WR7DC
    # Masa:

  • Wnętrze

    Fotele lotnicze i nowa deska rozdzielcza

  • Zawieszenie

    Jak to w Maluchach :)

  • Car Audio

    Brak :/

  • Pamiętna podróż/przygoda

    110 km/h! Do dziś nie wiem jak to się udało!

  • Perspektywy

    Sprzedany :((((

Komentarze (2)

  • 2011-01-26 22:13:30

    Piękny!!!

  • 2011-01-25 20:10:43

    Szkoda że sprzedany ;0
    teraz takich to trzeba ze świecą szukac :)
    Daje 10/10
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Yamaha YZ 250
  • Romet Komar
  • Yamaha Jog
  • Simson S51 Enduro
  • Chrysler LeBaron
  • Gilera Eaglet 50

Co robią kierowcy na PJ