facebook
System PJ
to 129 355 pojazdów na 669 285 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

FSO Warszawa 223/224 1973r

Oglądano już 11800 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o FSO Warszawa 223/224 »
  • Rocznik

    1973 r.

  • Właściciel

    iiggii

  • Kategoria

    Klasyczne

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Warszawa 223, rocznik 73'. Kupiłem ją jakieś trzy lata temu, remont trwa już ok. 2 lata. Wlecze się, ale to dlatego, że postanowiłem jak najwięcej prac wykonać własnoręcznie. Wstępnie miałem się zająć jedynie mechaniką, ale po „konsultacjach” z jednym z bardziej doświadczonych warszawiarzy postanowiłem zająć się także blacharką. Kupiłem sprzęt, trochę poćwiczyłem i powolutku sobie dłubię. Warszawka po zakupie nie była w najgorszym stanie - w pełni sprawna mechanicznie, blacharsko też OK. Blacharsko OK, ale tylko do czasu gdy ją rozbebeszyłem. Okazało się, że miała juz kiedyś wymieniane pewne elementy, a nowe wstawione zostały fatalnie. Poza tym, jak już zaczynasz sam grzebać w autku to kusi cię, aby otworzyć każdy profil, wyciąć każdy skorodowany kawałek blachy. Doszedłem do wniosku, że jeśli chcesz zrobić Warszawę w miarę dokładnie to wielkiego znaczenia nie ma czy będzie ona w dobrym stanie blacharskim, czy opłakanym - z czasem sumienie nie pozwolą ci omijać wątpliwych miejsc i tak czy siak będziesz wszystko rozkopywał:) Najbardziej „spektakularne” dla mnie prace, jakie wykonałem przy mojej wawce to otwarcie półramy i wymiana podłużnic tylnych . Obecnie jestem na etapie pasowania oblachowania zewnętrznego. Najgorzej jest z drzwiami - chociaż mam komplet nowych, to czasami wydaje mi się, że robię je od podstaw ;).

  • Tuning

    Sam nie wiem - może rakietka na maske, może napisy „warszawa” na błotniki.... Niby nie powinno tego być, ale nie jestem jakoś bardzo ortodoksyjnie nastawiony na oryginalność. Zawsze bardziej wolę podyskutować o np. mechanice, niż o tym od którego numeru nadwozia zastosowano jakąś tam inną śrubkę ;):)

  • Silnik

    Standardowy S21. Blok nie będzie lakierowany, jedynie szkiełkowanie. Pełnosprawny filtr bocznikowy oraz główny, grzebieniowy. Kolektor pod gaźnik Webera i takiż gaźnik (jako ciekawostka dla potomnych). Przewody zapłonowe o średnicy 4,8mm z ebonitowymi końcówkami.

  • Wnętrze

    Raczej bez zbędnych dodatków, ewentualnie jakieś gadżety z epoki. Na pewno nowa tapicerka. Mam także pomysł na utrzymanie specyficznego zapachu we wnętrzu z jakim można się spotkać tylko w Warszawach i Syrenach :) Wiecie o czym mówię.

  • Zawieszenie

    Resory po regeneracji, utaplane w smarze grafitowym. Będą chronione płótnem nasączonym takim samym smarem i raz dwa razy w roku wymienianym. Trawers zakonserwowany, wymienione sworznie i tulejki. Amortyzatory pozostają ramieniowe.

  • Car Audio

    Współczesne audio ukryte pod deską, a w oryginalnym miejscu marzy mi się jakiś Admirał.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Zanim zacząłem remont, przejechałem Warszawą tylko kilkaset kilometrów, ale to wystarczyło abym zachorował i nie wyleczył się przez cały okres kiedy Warszawka jest niemobilna.

  • Perspektywy

    Cóż, planuję skończyć remont w 2008 roku. Prace nabierają tempa - może sie uda

  • Plusy i minusy pojazdu

    Minusy: prowadzenie, osiągi, spalanie, brak pasów bezpieczeństwa.
    Plusy: prowadzenie, osiągi, spalanie, brak pasów bezpieczeństwa.

  • Osiągnięcia

    Zobaczymy jak skończę

  • Marzę o...

    Chciał bym zwiedzić Warszawą skandynawię.

Komentarze (20)

  • 2009-12-14 16:43:59

    Ciekawe jak tam sobie poradził nasz kolega z restauracją bo w opisie jest napisane że do 2008 roku ma się skończyć remont, Prosiłbym jednak o odświeżenie zdjęć tego pięknego auta polskiego i troszeczkę edycji w opisie. P

  • 2009-06-09 18:33:21

    samodzielna restauracja jest najlepsza!!! 10/10

  • 2009-04-28 14:31:22

    :(

  • 2008-07-04 09:30:57

    ehh sam wiem co to remont auta... moze nie mialem AZ TYLE pracy co ty masz ale i tak sie naskakalem

    najwazniejsze jest to ze robisz je al nie jakas firma :)

  • 2008-05-21 21:56:20
    Użytkownik usunięty

    piękna warszawka widać że w czasie remontu zaproaszam do skomentowania mojej audiczki

  • 2008-05-03 22:08:57
    Użytkownik usunięty

    konrketny remocni sie wam uszykwoal ciekawe jaki efekt koncowy edzie ;)

  • 2008-01-10 00:17:32

    Zanosi się na to że będzie igiełka jak z fabryki. powodzenia

  • 2007-10-31 22:20:07

    Powodzonka przy pracy i chyle czoła Odemnie 6 I zapraszam do mnie

  • 2007-04-24 22:52:44

    pelen szacun!!!!

  • 2007-04-07 19:35:04

    powodzenia w pracy czekam na efekt koncowy

  • 2007-03-07 07:50:16

    Daje szóstke dla ambitnych planów.Pozdrawiam.

  • 2007-02-28 22:04:00

    Tak...Warszawa to potęga.Podziwiam Twój zapał i ciekaw jestem na jak długo Ci go wystarczy.Mam nadzieję że na zawsze...
    Pozdrawiam

  • 2007-02-25 01:24:06

    Witam, sedan to chyba najładniejsza z Watrszaw, życzę wytrwałości przy remoncie!!! odradza się piękny samochód!!

  • 2007-02-23 13:57:10

    Witaj Dziwny Mag!
    Szanowni Państwo oto "bardziej doswiadczonemu warszawiarzowi" spodobały się moje plusy i minusy ;)

  • 2007-02-23 13:20:53

    Witaj Igi! :D Najbardziej spodobały mi się w Twoim opisie plusy i minusy ]:-> Pozdrawiam :)

  • 2007-02-23 09:35:25

    Witajcie. Fajna stronka, fajnie pomyślana. Wieczorem wstawię więcej fotek. Pozdrawiam :)

  • 2007-02-22 22:42:34

    Siema Igi!;)
    Widzę, że dobrze trafiłeś. Oczywiście 6
    Ale ona teraz tak wygląda?? Jeżeli tak, to widzę, że same nowości m.in. porządek w garażu;)
    Pozdrawiam!:)

  • 2007-02-22 21:40:29

    to juz jest slicznosc a co bedzie puźniej6

  • 2007-02-22 19:21:18

    więcej fotek i opsu zapraszam do mnie

  • 2007-02-22 19:00:18

    koniecznie wiecej fotek i opis

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Junak M 10
  • Audi 100
  • Ford Escort
  • Opel Vectra
  • Alfa Romeo 156
  • Mercedes E

Co robią kierowcy na PJ