facebook
System PJ
to 129 353 pojazdów na 669 282 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

FSO Polonez 1900r

Oglądano już 18029 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o FSO Polonez »
  • Rocznik

    1900 r.

  • Właściciel

    pioter

  • Kategoria

    Rajdowe

  • Lokalizacja

    Zeleski

  • Pojemność

    2000 cm3

  • Moc

    130 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    10.00 s

  • Opis

    Auto bez wątpienia zasługiwało więc na miejsce wśród "cywilnych" odmian. Piotr Zaleski postanowił we własnym zakresie odbudować rajdowego Poloneza na wzór historycznych planów oraz homologacji. Od początku planował jednak przygotowanie auta do startów w rajdach oraz wyścigach górskich. Z tego powodu prezentowany Polonez nie jest idealną repliką rajdówek z lat 80 - nieliczne części zostały zmienione względem oryginału, by lepiej dostosować pojazd do sportowych zmagań. Prace nad samochodem trwały blisko 2 lata, a ich koszt zamknął się w kwocie ponad 150 tysięcy złotych !.

  • Silnik

    W chwili przygotowywania materiału, Polonez był napędzany 2-litrowym silnikiem o mocy 130 KM. Motor nie został poddany znaczącym modyfikacjom. Najważniejszymi z nich były: montaż dwugardzielowych gaźników Webera oraz zmiana filtra powietrza na sportowy. W niedługim czasie jest jednak planowane wzmocnienie silnika. Jednostka napędowa została zaadaptowana z pojazdu koncernu Fiata. Niestety Poloneza z silnikiem 2.0, którego stan pozwalałby na przystosowanie do startów w rajdach, jest niezwykle trudno odnaleźć. Zastosowany silnik jest jednak identyczny z montowanym fabrycznie do Poloneza, przez co auto w pełni odpowiada homologacji. Jednostka napędowa jest od spodu chroniona przez duraluminiową płytę. Seryjną skrzynię biegów zastąpiono wyczynowym odpowiednikiem produkcji włoskiej firmy Colotti - dokładnie takiej, jaka trafiała pod podłogi rajdówek z FSO 20 lat temu. Jest to skrzynia "kłowa", więc umożliwia zmianę biegów bez użycia pedału sprzęgła, co zwiększa dynamikę jazdy. Polonez przyśpiesza również lepiej dzięki dosyć krótkim przełożeniom skrzyni biegów. Moment obrotowy jest przenoszony przez wzmocnione sprzęgło oraz wał napędowy. W tylnym moście została zamontowana 40% procentowa szpera wyprodukowana przez Colotti, która poprawia trakcję, a przy okazji ułatwia prowadzenie samochodu efektownymi poślizgami.

  • Wnętrze

    Wnętrze Poloneza od razu sugeruje, do czego auto zostało stworzone... Usunięto wszelkie niepotrzebne wygłuszenia, tapicerkę, oraz praktycznie wszystkie elementy plastikowe. Na ich miejscu pojawiła się klatka bezpieczeństwa wykonana z kilkunastu metrów stalowych rur. Jest znacznie bardziej rozbudowana niż w pierwowzorze, co sprawiło, że
    karoseria jest jeszcze sztywniejsza i lepiej nadaje się do wyczynowej jazdy, a także zapewnia większy poziom bezpieczeństwa w przypadku kolizji. Załoga samochodu podróżuje w "kubełkach" firmy Sparco, do których jest przytwierdzona sportowymi pasami. Aby poprawić rozkład masy pojazdu, fotel pilota cofnięto mocno ku tyłowi samochodu oraz osadzono go możliwie nisko
    a za nim zamontowano akumulator. Deskę rozdzielczą zaadaptowano z wersji Caro, a przed montażem poddano ją flokowaniu, co zapobiegło odbijaniu przez nią światła. Jak większość rajdówek, także i Polonez otrzymał kilka dodatkowych wskaźników, monitorujących pracę silnika. Niewidocznym, acz bardzo ważnym elementem wyposażenia wnętrza jest system gaśniczy.

  • Zawieszenie

    Nie da się ukryć, że zawieszenie Poloneza nie było nowoczesne już w chwili jego rynkowego debiutu, na skutek czego w standardowych odmianach nie zapewniało idealnej trakcji. W rajdowym egzemplarzu stosunkowo niewielkie modyfikacje przyniosły sporą poprawę zachowania się pojazdu w zakrętach. Przednie sprężyny zostały wykonane na zamówienie. Tylne resory zastąpiono elementami z Fiata 125p Combi. Wszystkie amortyzatory wymieniono na części firmowane przez Bilsteina. Również stabilizatory zostały zastąpione twardszymi odpowiednikami, co dodatkowo zmniejszyło przechylanie karoserii w szybko pokonywanych zakrętach.

  • Car Audio

    Brak

Wyróżnienia

Komentarze (85)

  • 2011-03-02 22:00:57

    Serdecznie gratuluje i trzymam kciuki :) pozdrawiam

  • 2011-02-17 12:23:03

    SUPER MASZYNA:):)też mam zamiar kupić poldka:)

  • 2011-01-15 00:53:16

    dzięki temu projektowi kupiłem poloneza.
    dziękuje i pozdrawiam.

  • 2010-11-28 23:19:34

    SUPER ;)
    zapraszam do mnie, pozdro

  • 2010-11-21 18:56:35

    jestem pod wrażeniem!CACKO :)
    Myślałem że już takiej rajdówki nigdy nie ujrzę.

  • 2010-10-17 12:54:45

    chciał bym się nim przynajmniej przejechać , naprawdę wielki szacun dla twórczy takiego cuda

  • 2010-07-18 16:03:48

    Piękna maszyna moja ocena to 10/10 .Zapraszam do mnie oceń żuka.

  • 2010-02-23 16:02:51

    miazzga :D oglądalem na tvn turbo jak go prezentowali : )

  • 2010-02-07 15:36:47

    piękne, chce mieć takiego

  • 2010-01-30 16:48:27

    o to ten słynny polonez szacunek dla właściciela

  • 2009-10-08 08:14:59

    Z Tego co ja tu przeczytałem i widze na zdjeciach... poprostu Doskonała Robota! zapraszam do mnie

  • 2009-04-12 15:47:46

    piekny moje marzenie pozdrawiam i zapraszam do mnie

  • 2009-01-05 23:40:02

    Zaje Naprawde godny uwagi Piękne autko

  • 2008-09-08 19:50:59

    piekne auto :) gratulacje:)))) pozdrawiam

  • 2008-08-08 18:58:25

    Moje marzenia rajdowe...

  • 2008-06-17 13:26:51

    nie no, jak dla mnie rewelacja :)

  • 2008-06-17 08:29:41

    Gratuluje wkładu pracy i zaparcia :) Kiedy następnym razem ktoś będzie się śmiać że ładuje tyle kasy w Poloneza to mu powiem jakie są koszty stworzenia repliki :D

  • 2008-05-08 18:34:22
    Użytkownik usunięty

    piękny klasyk widać że zadbany szkoda że tych samochodów jest mało zapraszam do skomentowania mojego samochodu

  • 2008-05-02 16:05:56

    Fajna maszynka. Pozdro i zapraszam do mnie.

  • 2008-03-21 19:21:49

    Widziałem go w telewizji :D Faaaajna maszyna :D

  • 2007-10-31 12:13:24

    Przepiękny, niesamowity! Szczerze gratuluję!
    Zobacz moją furkę z tej samej epoki :-)
    Marzy mi się budowa MTXa :-)

  • 2007-05-29 15:41:55

    wyj...ny w kosmos jak mario bros!! mam zamiar sobie zrobić takiego w pszyszłości :) daje 6 i zapraszam do mojego poldka :D




    ty chyba byłeś w z Tym poldkiem w legendach PRL-u o ile się nie myle

  • 2007-05-19 15:13:15

    niezła rajdówka... poprostu coś pięknego... widać że ogromnie dużo pracy właściciel włożył aby zbudować taki bolid!:)
    oczywiście 6!

  • 2007-02-22 19:21:55

    Wielki podziw:D Bardzo "fajny" samochód!! Wielki respect dla Ciebie ;)

  • 2007-02-21 17:29:38

    Piękny, widziałem go na Siennej, maszyna, której Polacy nie muszą się wstydzić (6)

  • 2007-02-21 11:06:17

    Profesjonalnie przerobiony polonez. Napewno daje dużo frejdy z jazdy :) Oczywiście 6

  • 2007-02-20 23:17:20

    samochód na którego widok zachorowałem żeby swojego poldka przerobic na rajdówke

  • 2007-02-19 21:48:29

    kozak oczywiscie 6

  • 2007-02-18 19:36:11

    Ja też kcem taki!!!!!!!!!!!!!
    Poldas celujący :))))

  • 2007-02-18 19:12:33

    Nic dodac nic ując wypasior na maxa

  • 2007-02-17 02:24:26

    Widziałem maszynę w akcji na Górze Św. Anny 2005 :) Piekna maszyna, pięknie chodzi i do tego ładnie jeździ :) Gratuluje Poldżera :D Pozdrawiam

  • 2007-02-16 18:41:49

    Brak słów . Poprostu 6

  • 2007-02-15 22:25:31

    Poprostu marzenie... Gratuluję auta :)

  • 2007-02-15 12:10:02

    jeszcze jedne swiatla jakies na dach do kompletu hehe, tak serio to podziwiam i wklad pracy i gratuluje efektu

  • 2007-02-14 20:42:29

    gratulacje samochodu, sam bym chcial taka replike zbudowac

  • 2007-02-14 15:32:57

    Dawno sie tyle nie czytalem :P
    Autko super !!!

    Moj ojciec mial Poloneza z silnikiem 2.0 z Fiat Mirafiori :)
    Niestety wtedy jeszcze bylem za maly kurdupel aby docenic te silniki.

    Pozdrawiam

  • 2007-02-13 18:34:12

    Poprostu super. Pozdrawiam 6

  • 2007-02-10 16:13:38

    Szóstka obowiązkowo.Pozdrawiam.

  • 2007-02-10 14:54:56

    Absolutny mistrz rankingu masa pracy i przy tym kultowe auto .
    Pełen respekt na 6

    Kiedys miałem przyjemnosć z pomaranczowym Polonezem :) bardzo miły pojedynek to był :)

  • 2007-02-10 11:46:48

    WSUPER !6!!! interesuje mnie to zdiecie (tarcza z zaciskiem!) mozna jakis opis?
    pozdrawiam!

  • 2007-02-10 10:49:23

    Ogrom włozonej pracy. Zasłużone 6.

    Zapraszam do mnie ;)

  • 2007-02-10 01:50:39

    widziałem cudo na jakims zlocie. cos cudownego! sa jeszcze na tym swiecie ludzi z pasja. RESPECT dla nich.

  • 2007-02-09 00:49:08

    no po prostu cudeńko :) Chciałbym zeby moj fiat kiedys podobnie wygladał :) Gratuluje uporu i serca włozonego w ten samochod :) Powiem ze moim zdaniem jest warty kazdego wyzeczenia :) Cudo jakich mało i az chce sie na ni

  • 2007-02-08 19:08:08

    Super machina, pięknie wygląda ;) Z chęcią bym takim pojeździł ;P Oczywiście 6 i pozdr! ;)

  • 2007-02-03 22:02:49

    super moje mazenie eheheh zapraszam domnie

  • 2007-02-02 16:53:54

    Piękny Polonez i po co tu jaki kolwiek zestaw CAR AUDIO??
    6! zapraszam do mnie!

  • 2007-02-02 16:37:09

    Jestem bliski masturbacji...piękny!!!! jezuu, też takiego chce! <6666666666666>

  • 2007-02-02 15:57:05

    super plonez podoba mi sie i pasja rajdy:))

  • 2007-02-02 15:24:39

    Bardzo fajny i ciekawy samochodzik. Pelne 6! za prace nad nim.

  • 2007-01-30 17:18:46

    piekny piekny piekny!!! 6

  • 2007-01-29 01:13:42

    Rewelacja naprawde pelen szacunek :) czekam na kolejne modyfikacje :)

  • 2007-01-28 23:51:59

    Mialem kiedys prawdziwego borewiacza... doslownie cudo tylko to spalanie do 30l/100km mnie meczylo ale daje 6

  • 2007-01-28 16:46:10

    Wszystko ładnie pięknie, tylko jakos nie kojarze żeby rajdówki miały plastikowe podszybie i trzecie szyby:)
    Jak sie wkłada tyle pracy i pieniędzy w atuo to juz mozna było wykorzystać nadwozie z prawdziwego borewicza.
    A

  • 2007-01-27 17:48:26

    Mój starszy posiadał kiedyś poldka ale caro.
    Oczywiście daje 6+!!!
    Oceń mój pojazd

  • 2007-01-26 19:23:26

    To je to co tygryski lubią najbardziej. Widziałem co porafi taki poldek w akcji i dzięki Ci człowieku za pasję jaką wkładasz do niego. Przynajmniej znów można chociaż myślami wrócić do PRLowskich wyjadaczy.

  • 2007-01-26 00:22:07

    fajny poldolot i dobrze chyba sobie radzi w gsmp jak sie nie myle :) 6 musi byc bo rajdowy klimat to jedyny własciwy,szkoda zę to przeklejony artykuł :/

  • 2007-01-21 16:38:54

    Pełny szacunek i podziw dla tego kto stworzył tego poloneza!! Musi trochę zadziwiać na drodze i pewnie nie tylko wyglądem.. Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

  • 2007-01-10 11:08:43

    jak bym mogl dal bym "10" ale niestety tylko "6"
    brak mi slow

  • 2007-01-01 18:14:46

    Fajny polonezik. Klasa:)
    oczywiście 6

  • 2006-12-29 21:56:57

    Odemnie Maks i to Zasłużony bo poldek kosztował cie sporo czasu i kasy;) ale myśle że sie opłacało...
    Zapraszam Do Siebie i Skomentowanie Mojego Klasyka;)

  • 2006-12-26 11:01:35

    Super polton! Ode mnie szósteczka za pięknie zachowany klasyk z tasmy FSO :). PozdraVWiam! :)

  • 2006-12-26 11:00:40

    super. i szacunek za chęć wskrzeszenia legendy :)

  • 2006-12-25 22:35:43

    swietny...brak slow:)zapraszam do siebie

  • 2006-12-25 20:50:11

    Super Poldek w pięknym stanie :)
    Dziś już takie furki są rzadkością.
    Gratuluje autka :) 6 jak najbardziej. Pozdrawiam

  • 2006-12-25 18:34:49

    oby wiecej takich ludzi w polsce. gratuluje zapalu i poswiecenia, piekne auto, do zobaczenia na rajdowych trasach!

  • 2006-12-22 15:12:02

    super

  • 2006-12-22 14:08:44

    o lol...6

  • 2006-12-22 14:01:09

    gratuluje ale 150 tys utopione! heh

  • 2006-12-22 13:13:10

    wooow

    6 ;)

  • 2006-12-22 12:40:10

    swietny samochod zasluguje w pelni na najwyzsza note nie bez znaczenia jest tez opis gruntowny
    po prostu caly profil jest super!

  • 2006-12-22 12:11:19

    No to jest Poldziszon jakich mało !!
    Ogrom włożonej pracy, świetny opis - nie może być nic innego jak 6.
    Miło zobaczyć takiego Polonezika :-)

  • 2006-12-22 02:08:46

    Za wlozona prace i serce oraz za pamiec o polskiej motoryzacji daje 6!!!

  • 2006-12-22 00:21:05

    Zgadzam sie. Za prace i wklad finansowy 6 sie nalezy.

  • 2006-12-21 23:23:36

    piękny

    podziwiam własciciela za taka dokładnosc i poswiecony czas no i fundusze


    6 to za mało

  • 2006-12-21 23:16:19

    Zasłużona duża 6. Pozdro

  • 2006-12-21 23:06:31

    swietny rarytas :) nie spotyka sie takich!! 6

  • 2006-12-21 22:36:12

    niewiem co mam napisac moze napisze ze moj tato ma poloneza hehe
    a tak na serio to podobaja mi sie "stare" konstrukcjie bo maja to cos czego brak nowoczesnym samochodom gdzie wszystko jest z plastiku

  • 2006-12-21 22:32:00

    bardzo ladna rajdoweczka :) pozdrawiam i szesc zostawiam

  • 2006-12-21 21:46:54

    Poprostu SUPER .....

  • 2006-12-21 21:45:16

    Ładnie przerobiony polonez jak to mówią ,, Stary ale jary"
    Oczywiście daje >>6<<.
    PS. zapraszam do mnie.

  • 2006-12-21 21:39:52

    Poldi jest super, jazda nim sprawia niewyobrażalną frajdę!

  • 2006-12-21 21:38:14

    dzieki

  • 2006-12-21 21:37:58

    no szacunek za opis a maszyna szybko znajdzie sie w top 10 podejrzewam super jest!

  • 2006-12-21 21:37:55

    no to mi nie wyglada na serce z poloneza :) prosze o dodanie opisu ale juz zostawiam 6

  • 2006-12-21 21:35:55

    rewelacja super wspanialy dodaj opis poczytam z checia o tej maszynie...6

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Opel Ascona
  • Volkswagen Polo
  • MZ ETZ 250
  • Mercedes 190
  • Peugeot Speedfight2 50
  • Zipp Simpli

Co robią kierowcy na PJ