facebook
System PJ
to 129 364 pojazdów na 669 353 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Daewoo Tico 1999r

Oglądano już 3878 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Daewoo Tico »
  • Rocznik

    1999 r.

  • Właściciel

    korn1000

  • Kategoria

    Seryjne

  • Pojemność

    796 cm3

  • Moc

    41 KM

  • Max. moment obrotowy

    60 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    17.00 s

  • Opis

    DAEWOO TICO SX
    W 1998 roku wprowadzono na rynek model po liftingu (SX-DLX), który w wersji podstawowej posiada lakierowane zderzaki oraz wlot powietrza, przyciemniane szyby, zegarek elektroniczny, tylny spojler, elektrycznie opuszczane szyby przednie, dodatkową instalację car audio z dwoma głośnikami umieszczonymi w tylnej półce oraz szersze opony. W 2001 roku oficjalnie zakończyła się produkcja Tico w Daewoo-FSO, gdzie wyprodukowano 126 369 egzemplarzy. Następcą rynkowym został Daewoo Matiz, który odziedziczył po Tico silnik i wiele innych elementów konstrukcji.

    Auto kupione od pierwszego właściciela . Przy zakupie 88.166 km. Samochód jest z marca 1999 roku. Zdecydowałem się na zakup Tico tylko i wyłącznie na koszty utrzymania (części zamienne, opłaty...) i jego zużycie paliwa, spalanie paliwa w trasie przy jednostajnej prędkości 70 km/h w jedną osobę wynosło 3.4 litra benzyny na 100 km , przy jeździe mieszanej ok 5.0, w mieście 5.5 - 6.5 l., na gazie przejechanie 100 km = jeździe skuterem. Auto godne polecenia!

    ZAPRASZAM DO OBEJRZENIA
    I
    KOMENTOWANIA

  • Tuning

    * kołpaki

  • Silnik

    Silnik trzycylindrowy, gaźnikowy o pojemności 796 ccm zapewnia sporą moc jak na tę pojemność bo aż 41 koni mechanichnych (dla porównania cinquacento 900 przy większej pojemności i tych samych obrotach osiąga 41 kucyków) Prosta budowa i tanie części a przy tym niezawodność i praktycznie bezawaryjność

    Jako ciekawostke mogę dodać że silnik z Daewoo Tico został zastosowany w Daewoo Matiz i został delikatnie zmodernizowany przez zastosowanie wtrysku wielopunktowego i katalizatora co wpływa na większą moc Matiza 51 KM. Auto to pierwotnie w 1988 roku zostało wyprodukowane jako Suzuki Alto III, w 1991 Korea zakupiła licencje na produkcję Tico sprzedając je pod nazwą Maruti 800. Okres produkcji: '91-'97 -Korea Południowa, '91-'97-Uzbekistan, '98-'01-Rumunia, '96-'01-Polska






  • Wnętrze

    Dość kiepska jakość wykonania
    Pojemność bagażnika to 180 l, lecz po złożeniu tylnego siedzenia ok. 860 litrów co bardzo dobrze widać na dziesiątym zdjęciu od góry, jak na taki mały samochodzik można spokojnie przewieźć pralkę, kuchenkę, jakąś szafkę czy większy telewizor - oczywiście po zdemontowaniu tylnej półki. Zaletą jest szeroki tylny otwór, który ułatwia załadunek. Ładowność Tico to 375 kg

  • Zawieszenie

    Dsyć miękkie, bardzo dobrze tłumi nierówności na drodze.
    Przednie koła wyposażono w hamulce tarczowe, a tylne w bębnowe. Promień zawracania wynosi 4,4 m.

  • Car Audio

    Radio + kasety i standardowe dwa głośniczki z przodu pojazdu

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Zakup i powrót na kołach

  • Perspektywy

    - jeździć jak najdłużej

  • Plusy i minusy pojazdu

    PLUSY
    + ekonomiczny (mało pali)
    + łatwo zaparkować
    + tani w utrzymaniu i eksploatacji
    + zrywny
    + dobra widoczność dookoła pojazdu w trakcie jazdy
    + spory bagażnik po złożeniu tylnego oparcia
    + dobre ogrzewanie wnętrza (dosyć szybko po uruchomieniu czuć gorące powietrze)
    + mało awaryjny
    + funkcjonalne wnętrze
    + tanie części zamienne (80% części zamiennych oscyluje się w granicy < ~20-50 zł)

    MINUSY
    - podatny na rdze
    - tandetne wykonanie wnętrza
    - brak wspomagania
    - przy większej ilości osób jest odczuwalny spory spadek mocy silnika ( mi to prawie nie przeszkadza, bo w 90% jeżdżę sam)
    - trochę za wąski
    - brak zwijania tylnych pasów bezpieczeństwa (chwila nieuwagi i można przytrzasnąć drzwiami co w trakcie jazdy może skutkować wkręceniem pasa w koło, poprzedniemu właścicielowi najprawdopodobniej się to przydarzyło ponieważ prawy tylni pas jest mocno starty)
    - hamulce nie należą do najlepszych
    (do spokojnej jazdy są ok.)
    - słabej jakości lakier

  • Osiągnięcia

    -ciasny ale własny
    - 135 km/h według nawigacji

  • Marzę o...

    - pieniądzach
    - tanim paliwie
    - i równych drogach

Komentarze (4)

  • 2012-04-30 03:07:47
    Użytkownik usunięty

    Dobrze jak by za to jeszcze płacili ;) A twój też niczego sobie. Dbaj dalej a na pewno się odwdzięczy bezawaryjną eksploatacją. Pozdrawiam

  • 2011-06-21 23:08:37

    Tica rządzą :D gratuluje świetnego egzemplarza tego jakże wspaniałego pojazdu, życzę długiej i bezproblemowej exploatacji. Do zobaczenia na drodze ;)

  • 2011-05-25 13:10:03

    bardzo ładny ticol,dbaj a na pewno ci długo posłuży.Widac że znasz go na wylot i to jest ważne.Spalanie tego auta to na prawdę wielki plus kto nie miał to nie uwierzy!!!!

  • 2011-05-16 21:50:25
    Użytkownik usunięty

    Super się prezentuje Tico :) Widać, że dbasz o autko, oby służyło jak najdłużej. Zapraszam do obejrzenia i skomentowania mojego CC, pozdrawiam.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Volkswagen Passat
  • Romet Ogar 205
  • Romet Kadet M780
  • Alfa Romeo 156
  • Opel Tigra
  • Honda NSR 125

Co robią kierowcy na PJ