Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1999 r.
Warszawa
1970 cm3
155 KM
170 Nm
8.30 s
Alfa 145 o numerze 098 serii Limited Edition 500. Pod koniec produkcji na rynku niemieckim pojawiło się 500 sztuk tego modelu, wszystkie w kolorze czarnym. Wersję wyróżniały, między innymi, obniżone zwieszenie, przyciemnione tylne szyby, białe boczne kierunkowskazy, oraz pakiet od Zendera: 16\" felgi, tłumik, progi, spoiler tylny...
Samochód oryginalnie miał silnik 1.4 o mocy 107KM, w którym strzelił pasek rozrządu. Zdecydowałem się na swap silnika na dwulitrowy, co pociągało za sobą szereg modyfikacji, aby wszystko działało jak należy.
- wymiana silnika na 2.0TS 16v z Alfy 155
- wymiana centralki sterującej na tę od 146ti z \'99
- wymiana miski olejowej i wspornika tylnego na miskę od 156, z powodu niezgodności mocowań
zmiany w mocowaniach silnika, przystosowanie silnika od wersji 94-97 do wersji 98-2000
- wymiana kolektora ssącego na kolektor ze zmienną geometrią dolotu z wersji po liftingu o mocy 155KM
- wymiana wtryskiwaczy na komplet od 156
- wymiana wiązki silnika na wiązkę ze 156,
- wymiana przepustnicy
- wymiana pokrywy zaworów na plastik (przy aluminiowej nie mieściły się wtryski od 156)
- wymiana termostatu na ten od 2.0TS
- wymiana czujnika położenia wału korbowego, fazy wałka rozrządu i 3 pinowy temperatury w termostacie od 156
- wymiana kolektora wydechowego na odpowiednik 2.0 z Alfy GTV i wspawana rura wydechowa 56mm
- wymiana skrzyni biegów na tę z 146ti, wraz z przerobieniem na sterowanie za pomocą linek, a nie cięgien, w celu polepszenia prezyzji zmiany biegów,
- wymiana obudowy skrzyni biegów na tę od 156
- wymiana półosi napędowych z przegubami od 145 QV
- wymiana rozrusznika na odpowiednik 2.0TS
Silnik od 155 jest zrobiony pod 156 ponieważ w Alfie 145/146 2.0TS z lat 98-2000 montowano silniki i osprzęt od 156
Tuning w pełnym tego słowa znaczeniu mnie nie interesuje, ewentualnie drobne modyfikacje.
Wsadzony seryjny 2.0 Twin Spark 16v
- R4 poprzecznie, DOHC
- dwie świece na cylinder
- zmienne fazy rozrządu
- układ dolotowy o zmiennej długości kanałów
- 2 wałki balansujące
Ciekawie zaprojektowane, bardzo przestronne, wykonane z dobrych materiałów, natomiast spasowanie elementów mogłoby być lepsze.
Cechy Limited Edition 500 to środkowa część deski rozdzielczej w srebrnym kolorze z 3 cyfrowym numerem zaświadczającym o jej indywidualności, ponadto boczne obudowy nawiewów zyskały ten sam srebrny odcień. Dodatkowo w środku auto wyposażono w nakładki na pedały,chromowana nakładka hamulca ręcznego, chromowaną gałkę skrzyni biegów oraz chromowaną obwódkę mieszka.
Wyposażenie: centralny zamek, ABS, 4x AirBag, wspomaganie, fotele Edizione Sportiva, kierownica obszyta skórą, klima aut., el. szyby, el. i podgrzewane lusterka oraz halogeny
kolumny MacPhersona, wahacze, stabilizator. Z tyłu sprężyny śrubowe, stabilizator i pojedyncze wahacze przymocowane poprzez łożyska do belki pomocniczej.
Oprócz tego wersja Limited 500 jest fabrycznie obniżona na sprężynach Eibacha -40mm.
Radio CD Kenwood i standardowe głośniczki
Podróż do Toskanii i zwiedzanie regionu za kierownicą Alfy Romeo:) Razem ponad 3000 km
- hamulce od 145 2.0
- Felgi Zender Le Mans 16\" z oponami 205/40 (jak w serii)
- przednie siedzenia od Gtv
- redukcja masy (aktualnie około 1200kg)
- podkręcenie momentu obrotowego do wartości fabrycznej tego silnika - 187nm
Plusy:
- świetna linia nadwozia i mnóstwo designerskich smaczków
- unikatowość.
- dynamika, płynny przyrost mocy do 7tys.rpm, płaski (jak na benzyniaka) moment obrotowy
- rasowe brzmienie
- precyzyjny układ kierowniczy (2.1 obrotu pomiędzy punktami skrajnymi)
- zawieszenie
- przestronne wnętrze
- wyposażenie
- praca skrzyni biegów
- CHARAKTER
Minusy:
- stosunkowo droga w utrzymaniu (ale warto!)
- wykonanie niektórych elementów
- FWD i większość ciężaru z przodu (ale w końcu to tylko compact)
- za wysoka pozycja kierowcy jeśli ktoś ma pow. 185cm
- czasem zdarzają się drobne, mniej lub bardziej denerwujące usterki:)
207km/h z 1.4 pod maską
Alfa Romeo ES-3.0 Sprint Zagato, Alfa Romeo Montreal, Maserati Shamal, Ferrari Testarossa
No widzę, że szperania trochę było. Piękny egzemplarz, a na dodatek unikalny. Zapraszam do obejrzenia moich wozów. Pozdrawiam. Szerokości.
Prześliczna maszynka :) kiedyś byłem zakochany w 145 :)
Felgi do wymiany, opony też mają za duży profil. Projekt świetny i zazdroszczę posiadania LE 500 z silnikiem 2.0TS
Prezentują się te nasze 145 wśród innych w PL-nie?
Pozdrawiam kolegę z forum:)
Piękna alfina. Też się rozglądałem za 145tką jak auto zmieniałem.Padło jednak na Megane.Swap robiony tak poprostu czy poprzedni padł. Powodzenia w modach
grubo !
znam jedną taką alfe w słabszym dużo silniku więc zastanawia mnie jak się odpycha te cudo:) pozdro z lewej
http://allegro.pl/wyjatkowa-alfa-gt-1-9jtd-180km-400nm-od-alfisty-i1222319739.html POLECAM, dobrze znam to auto.
Piekna fura zawsze mi sie alfy podobały
zostawiam 10/10
zapraszam z komentzrzem do mnie
Użytkownik usunięty pozdrowił kierowcę pojazdu
Użytkownik usunięty oznaczył pojazd jako wyjątkowy
Użytkownik usunięty dodał pojazd do ulubionych