facebook
System PJ
to 129 365 pojazdów na 669 364 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

MZ ETZ 251 1989r

Oglądano już 22472 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o MZ ETZ 251 »
  • Rocznik

    1989 r.

  • Właściciel

    JokerZXR400

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Warszawa

  • Pojemność

    243 cm3

  • Moc

    21 KM

  • Max. moment obrotowy

    27 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Byłem jej właścicielem od 2001 do 2006.
    Niestety byłem zmuszony ją sprzedać bo się przeprowadziłem i nie mam już garażu a niestety bez garażu i corocznej dłubaniny nie wyobrażałem sobie dalszej eksploatacji.
    Motorek kupiłem już tak przerobiony ja tylko ją dopieściłem i poprawiłem niedociągnięcia.
    Mimo że już nie mój zdecydowałem sie ją umieścić bo może będzie dla kogoś inspiracją do przerobienia, czego odradzam bo każda z tych widocznych przeróbek utrudnia eksploatację. Np wymiana przedniej żarówki minimum godzina, źle przerobiony wydech osłabia moc, dostęp do świecy utrudniony, opony są cięższe i jest szybsze zużycie całego przeniesienia napędu (głównie: łańcuch zębatki i koło przekładni). Przedni błotnik i owiewki przy baku wyglądają fajnie ale działają jak hamulec aerodynamiczny, dlatego na tych gumach z tymi owiewkami mimo małego tuningu silnika nie udało mi się osiągnąć 140 rekord to 130 ale w końcu to niby terenówka a do 110 buta miała zajebistego:)

  • Tuning

    Owiewki przy baku, błotniki i lampa z osłoną są firmy ACERBIS (produkują oni akcesoria do crosów i enduro), tylna lampa od HONDY, kierunki od SUZUKI, opony DUNLOP, a tylna półka zrobiona jest z aluminiowych profilowanych ceowniczków i jest ona b. słaba do 10kg. bagażu ale przydatna. Zamiast dyfuzora jest rura od 4-suwowego SUZUKI i ona jest największym problemem gdyż wygląda fajnie lecz przez brak dyfozora osłabia moc silnika.
    Blachy mocujące silnik do wahacza zostały podwójnie wzmocnione bo przy ostrej jeździe silnik się skręcał w stronę zębatki

  • Silnik

    Dwusuwowy chłodzony powietrzem, Dodatkowo wypolerowałem kanały dolotowe co pozwoliło trochę poprawić osiągi.

  • Zawieszenie

    Dwa amorki z tyłu z możliwością regulacji dodatkowo podwyższone specjalnie dorobionymi płaskownikami.
    Przedni widelec teleskopowy z rurą ślizgową lałem tylko więcej oleju i przerobiłem uszczelniacze by wytrzymały większe ciśnienia przy robieniu Stoppie

  • Pamiętna podróż/przygoda

    ooooo
    Nie jestem w stanie wszystkich wymienić było ich ze 100 największa to wypad nad Bałtyk przez całe wybrzeże i powrót do domu.

  • Perspektywy

    Niestety już brak :((((((((((((((

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy:
    Zajefajnie sie robi stoppie
    Całkiem nieźle wygląda jak na te czasy
    Tani w eksploatacji
    Łatwo i przyjemnie wszystko samemu naprawić
    Mało pali
    Lekka i zwinna fajna do delikatnej jazdy w terenie i supermoto

    Minusy:
    Jakość części zamiennych jest bardzo kiepskiej jakości
    Brak możliwości wrzucenia 1-go biegu na postoju
    Przerobiony wydech osłabia trochę moc silnika.
    Cieknąca pompka

  • Osiągnięcia

    50m Wheelie
    Stoppie z 3s. pauzą
    Dłuuuugi Power Slide
    Własnoręczne przerobienie pompki hamulcowej 0-wycieków

  • Marzę o...

    DR-Z 400SM
    Marzenie spełnione :)))
    CRF 450HM

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Yamaha Virago 250
  • Romet Kadet M780
  • Honda NSR 125
  • Fiat 125P
  • Ford Puma
  • Vespa PK 50 S

Co robią kierowcy na PJ