facebook
System PJ
to 129 350 pojazdów na 669 263 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet Komar 1971r

Oglądano już 4737 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet Komar »
  • Rocznik

    1971 r.

  • Właściciel

    c64club

  • Kategoria

    Retro

  • Pojemność

    49 cm3

  • Moc

    1 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Komar jest z 1961r. W 75 remontowany (podejrzewam, że gdzieś przykwadracił) - zmiana widełek, zmiana lampy-klasyka na owiewkę (podobno łobuz jakiś ubił), wymiana silnika na S38 z 1971, wiec po tym wszystkim w papiórach ma wpisane 1975. Hehe, wtedy już nie robili Komarów z twardym tyłem.
    Z oryginała została tylko rama i koła.
    Pali od kopa i poza nakładanym z pędzla lakierem ładnie utrzymany. Obecnie w kawałkach czeka na szlify, szpachlę, lakier itp.

  • Tuning

    WizualnyTuning i WieśTuning to dla mnie synonimy, tak więc nic z naklejek, owiewek, chromów itp.
    Będzie miał malownako na wiśnię + szparunek jak oryginał oraz "tuning z epoki" - użytkowy:
    -migacze od WSK'i*
    -bagażnik w całości wkręcony w ramę*
    -siodło pasażera*
    -akumulator
    -klakson zamiast dzwonka


    * miał już takowe, zostały mu mocowania

  • Silnik

    S38 z pedałami, dwubiegowy
    bez tuningu, regulowany na eko o ile tylko się będzie dało.

  • Zawieszenie

    Przód- wahacze sprężynowe skok 50mm - nie do zdarcia. dziesiątki lat na polskich drogach i kiwają się jak nowe

    Tył - sztywny

    Resor dwystopniowy sprężynowy w siodle

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Pierwsza podróż po zakupie. Nie wiedziałem, jak się poszczególne części nazywają, ale już poznałem na żywo ich działanie. Niezapomniane pomocne dłonie - ludzie w Poznaniu trzykrotnie pomagali mi go uruchomić.
    W Katowicach byłem ok 1 w nocy, na stacji musiałem zastąpić przerdzewiały bak kartonikiem po soczku ze słomką.

  • Perspektywy

    Kapitalka:
    -silnik 80% zrobione
    -bak - wnętrze i zewnętrze
    -lakier w całości do odrobienia
    -powrót do stanu z przeszłości (opis w "Tuning") czyli oryginał, ale nie fabryka.

    Generalnie chcę mu przywrócić duszę z lat 70 - teraz nieco wyblakłą, którą utraciłby po zrobieniu na stan igła-fabryka.

  • Plusy i minusy pojazdu

    +pali mniej niż samochód
    +45 kilo żywej wagi :)
    +intuicyjny w budmwie i obsłudze (znam się na tym jak kura na kodzie Morse'a, a jakoś się w tym połapałem)
    +sympatyczny, budzi wspomnienia u ludzi

    -kopci (jak to spalinowe)

  • Osiągnięcia

    Jego:
    -przepisowe 45km/h
    -przejechał kilkanaście kilometrów bez napraw :)
    -nie rozleciał się do reszty mimo iż prowadzony przez takiego profana jak ja
    Moje:
    -jakimś cudem udało mi się go poznać i polubić

  • Marzę o...

    Spalaniu poiżej litra na sto..
    W związku z powyższym - przeróbka kanałów płuczących i coś w rodzaju zaworu membranowego, Też tuning z epoki w dodatku nieniszczący. Jak tylko znajdę autora tego pomysłu (podobno poznaniak).

Komentarze (3)

  • 2014-03-06 12:54:04

    piękna maszynka 10/10

  • 2012-06-07 05:19:00

    super komarek dbaj o niego:)

  • 2010-04-28 14:37:28

    Piękny komarek, tylko pozazdrościć takiego sprzętu

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • BMW 3
  • Piaggio Zip
  • Piaggio NRG
  • Romet Chart 210
  • Ford Escort
  • Derbi Senda DRD SM

Co robią kierowcy na PJ