facebook
System PJ
to 129 349 pojazdów na 669 259 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet Komar 1983r

Oglądano już 5654 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet Komar »
  • Rocznik

    1983 r.

  • Właściciel

    PRZEMEK95

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    ok. piły

  • Pojemność

    49 cm3

  • Moc

    2 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Komara posiadam od czasów mojego wczesnego dzieciństwa. To od tego pojazdu awansowałem zaraz po rowerze he he na pojazdy spalinowe (czyli motocykle) Choć mimo wieku nadal każda jazda na min daje mi dużo satysfakcji jak frajdy jak bym siadał na nim pierwszy raz :). Aktualnie staram się go doprowadzić do najlepszego stanu technicznego, wizualnie na lakier mnie jeszcze nie stać oraz nie mam do nie go stałego miejsca postoju dlatego w każdej chwili może się on wywrócić lub coś może na nie go spaść :( co odpowiada jego wizualny stan. Jeśli chcecie się coś o nim więcej dowiedzieć czytajcie dalej (miło widziany komentarz)

  • Tuning

    -stacyjka na kluczyk wyjmowany (kluczyk podobny jak wsk)
    -schowki boczne przerobione na kłódeczki (w każdej chwili możliwy powrót do oryginału,
    -zmieniony silnik

  • Silnik

    - oryginalny silnik jaki się znajdował sie nietypowy silnik 025 (dzięki pablozaluz za info) z dźwignią zmiany biegów (znajduje się na jednym ze zdjęć zamieszczonych)
    powód zmiany tej jednostki okazał się skrzywiony lewy czop wału korbowego , który nie umożliwiał wkręcenie się silnikowi na wyższe obroty,
    -silnik 025 został zastąpiony jednostką 017 (kwadrat)z biegami w rączce sprzęgła.
    Silnik ten przed zamontowanie przeszedł drobne usprawnienia które uważam pozwoliły na zdobycie łącznej mocy 2 km

    zrobione usprawnienia:
    -polerowana komora korbowa,
    -polerowana korba,
    -polerowane denko tłoka i wewnętrzna jego cześć,
    -polerowane kanały płuczące w cylindrze,
    -zgrane kanały płuczące z blokiem silnika,
    -powiększenie kanału wylotowego o 1mm do góry,
    -splanowanie głowicy 1mm (przymusowo- krzywa głowica)

  • Zawieszenie

    -przednie zawieszenie szkoda gadać :( kołysz esię na prawo i lewo) wielokrotnie rozwierane w celu znalezienia usterki i stosowanie przeróżnych metod.... bez rezultatu:(
    -tylne zawieszenie przy nie wielkiej dziurze zginają się całkowicie :( (ważę ok 68 kg więc to nie moja wina he he)

  • Car Audio

    słuchawki kanałowe pod kaskiem i telefon sony ericsson k800 z dobrą muzą i heja! na koniec świata, czyli tam gdzie motór powiezie :)

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Pewnego dna wybrałem się na krótką wycieczkę (tak ok 4km w obydwie strony) ze znajomym (on skuterem HONDA SFX) ostatecznie długość całkowita trasy wynosiła ok 60km! W tamtej chwili nie posiadałem w razie wypadku żadnych kluczy :) jednak komarzysko mnie nie zawiodło, nie spotkałem w tym czasie żadnego problemu po dzień dzisiejszy (nie liczyć regulację gaźnika czy zapłonu)

  • Perspektywy

    W danej chwili i przez najbliższe kilka lat nie sprzedawać :)
    Zbierać na lakiernika i cieszyć oko na taką perełkę wśród swojej kolekcji :)
    i wspominać te piękne chwile na tym motorowerze :)
    - oraz pokazywać się na różnych zjazdach starych motocykli :)

  • Plusy i minusy pojazdu

    plusy:
    -tanie i jeszcze bezproblemowe części zamienne (niestety gorszej jakości wiadomo co potrafią zrobić małe żółte rączki),
    -brak problemów z eksploatacją takiego sprzętu,
    -niesamowite wspomnienia z podróży na takim sprzęcie,
    -pojazd został zarejestrowany ponownie dnia 14.02.2011, :)

    minusy:
    -problem z zachowaniem takiego sprzętu w idealnym stanie,
    -musowo obniżana moc silnika do 1,4 km:( ,
    -nie mogę zdobyć typowej linki szybkościomierza (rometowski na kulkę w ślimaku nie nakrętkę)

  • Osiągnięcia

    -jazda z prędkością 50-55 km/h,
    -mijanie niektórych skuterów,
    -zarejestrowanie go dnia 14.02.2012
    -przejście legalnego przeglądu! he he




  • Marzę o...

    -wsk 175 z dokumentami
    -junaku m10
    -fiat 125 :)
    pojazdy PRL-u rządzą! :)
    zapraszam do komentowania i oglądania moich pozostałych pojazdów :)

Komentarze (6)

  • 2014-08-30 18:01:14

    Spoko Romecik! Zapraszam do komentowania moich sprzętów

  • 2014-07-01 20:42:05

    Ależ się rozpisałeś motorek ciekawy :) czekamy na zdjęcia po renowacji :D\r\n

  • 2013-09-05 20:46:15
    Użytkownik usunięty

    Kawał historii krajowej motoryzacji, pozdrawiam i zapraszam do mnie !

  • 2012-06-23 17:00:16

    ten romet na pewno jeszcze powróci do oryginału (posiadam ten silnik, odpoczywa na półce w garażu zakonserwowany :) ale zbieram budżet na kilka oryginalnych cześć z PRL-u ponieważ ten silnik nie jest w dość dobrej kondycji ale wielkie dzięki za wypomnienie mi tego błędu z silnikiem zaraz zmienię ten błąd w danych pojazdu wielkie dzięki pablozaluz :)

  • 2012-06-23 15:57:41

    trochę szkoda że ten silnik zmieniając, bo jakbyś tego nie zrobił nieświadomie miał byś rzadkiego rometa 100

  • 2012-06-22 16:30:16

    Drogi kolego mam ten sam silnik w swoim komarze, jaki był u Ciebie przed kwadraciekiem. Broń Cię Boże nazywać go silnikiem s38 bo to totalna pomyłka. Silnik ten ma nazwę znamieniową 025, i był nowszy od 017 którego zamontowałeś. U mnie śmiga fajnie, a propos, zajrzyj do mnie ;)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Moto Magnus Solatio
  • Kinroad XT50Q KING
  • Romet Komar
  • CZ 175/487
  • Suzuki Bandit 650
  • Fiat 125P

Co robią kierowcy na PJ