facebook
System PJ
to 129 355 pojazdów na 669 285 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

MZ ES 250 1971r

Oglądano już 28558 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o MZ ES 250 »
  • Rocznik

    1971 r.

  • Właściciel

    mundy

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    OKA->Mazowieckie

  • Pojemność

    250 cm3

  • Moc

    19 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    8.30 s

  • Opis

    Tak więc jest to model ES 250/2 Trophy. Dlaczego \\\\\\\"trophy\\\\\\\"? Dlatego ,że te motocykle uczestniczyły w rajdach (bodajże na wyspie Mann) . I to nie tylko uczestniczyły..Nawet wygrywaly:) i dlatego fabryka nadala taki przydomek >od nazwy rajdów::
    \\\\\\\"MZ Interlational Six Days World Trophy Winner 1963 1964 1965 1966 1967\\\\\\\"
    :-)

  • Tuning

    To miał być , jest i będzie oryginał :) Kto by myślał o tuningu w takim sprzecie ;/

  • Silnik

    Silnik oczywiscie dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym . Jednocylindrowy (drugi cylinder mam na plecach heeh),skok tłoka 65 mm, śr cylindra 69mm. Jeśli chodzi o dokładną pojemnośc skokową to wynosi ona 243 ccm.Moc 19 kaemów przy 5350 obr/min. Maksymalny moment obrotowy :2,6mkg przy 4900 obr/minc .Chłodzony powietrzem , liczba biegów ->4 :) Fajnie...

  • Zawieszenie

    Zawieszenie przednie-wahacz pchany .Zawieszenie tylne -wahacz wleczony.

    Jako ciekawostkę w tym wersie mogę podać ze w 1957 r kiedy wszedł pierwszy motocykl modelu ES ( Einzylinder Schwinge), takie zawiesznie było zupełną innowacją:) . Kierowca ES-ki uzyskiwał znakomity komfort jazdy dzięki włąśnie długiemu wahaczowi pchanemu z przodu. Jedyną wadą tego zawieszenia było ograniczenie własności terenowych.... Dlatego w wersjach sportowych zmieniano owy wachacz na zawieszenie teleskopowe z przodu (Telegabel ) >już nie przynudzam :)

  • Pamiętna podróż/przygoda

    hmmm wogóle, to kazdy wyjazd jest ciekawy :). No wiecie , te spojżenia ludzi na drodze :D..
    A przygodą to było dojechać do domu na \\\\\\\"pustym \\\\\\\" baku ....

  • Perspektywy

    Hah , jedną wielką perspektywą w tym kierunku jest doprowadzenie \\\\\\\"emzy\\\\\\\" do stanu 100% oryginału... Ciągle nad tym pracuję ;)I oczywiscie poprawieniu wygladu paru detalom.....

  • Plusy i minusy pojazdu

    +wiek :)
    +dość łatwa obsługa;
    +spożycie benzyny jeszcze w normach>przynajmniej dla mnie:)
    +zawieszenie w sam raz na Polskie drogi ..

    -dostepnośc części zamiennych pod \\\\\\\"psem\\\\\\\" >ale to już wina samej \\\\\\\"gospodarki\\\\\\\"
    -mało tego ocalało ;/

  • Osiągnięcia

    Aha no to tak :przejechane na tylnym kole 800m , na przednim 300 m , jazda w nieskończonośc bez trzymanki , czasami stojac , siedząc tyłem do kier. jazdy itp akrobacje -żart- :D

    wkródce jakieś foty to bedzie wiadomo :)

  • Marzę o...

    hmm o wielu rzeczach zwiazanych z tą branżą....Ale to tylko marzenia ....

    No np. emze odstawić \\\\\\\"w szkło\\\\\\\" i jeżdzic od święta a na co dzień jakimś supermoto 900ccm :)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Aprilia SR 50
  • Romet Ogar 200
  • Zipp Neken
  • Yamaha YZ 426F
  • Ford Escort
  • Honda NS1 80

Co robią kierowcy na PJ