facebook
System PJ
to 129 350 pojazdów na 669 258 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Honda CB 750 1981r

Oglądano już 4233 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Honda CB 750 »
  • Rocznik

    1981 r.

  • Właściciel

    matrixm01

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Łęczna

  • Pojemność

    748 cm3

  • Moc

    70 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    5.90 s

  • Opis

    • Jest to model CB 750F

    Zakupiłem ten motocykl w sierpniu 2011 roku

    Silnik pracował jedynie na 3 tłoki.. Przyczyną były podparte zawory na jednym cylindrze.
    Powodowało to znaczy spadek mocy, zwiększone spalanie i znaczne problemy z odpalaniem..

    Remont silnika i niektórych podzespołów motocykla przeprowadzałem we własnym zakresie.
    Jedyną rzeczą, którą się nie zajmowałem to planowanie głowicy.

    Trwała ona od października 2011 roku do ok połowy marca 2012.
    W motocyklu zrobiłem takie rzeczy jak :

    - planowanie głowicy, ustawienie zaworów, nowe uszczelki pod cylinder, głowicę, pokrywę zaworów.
    - ustawianie gaźników wraz z polerowaniem.
    - wymiana uszczelniaczy, uszczelek od podzespołów silnika,
    - wymiana napędu
    - wymiana płynu hamulcowego i przewodów
    - mycie i czyszczenie całego silnika

  • Tuning

    Wkrótce planuję :
    - chromowanie rur od wydechu
    - malowanie całego motocykla (czerwień lub czarna perła)
    - zrobienie świecących kierunkowskazów
    - lampa yellow z przodu
    - czyszczenie aluminiowych elementów silnika

  • Silnik

    DOHC
    4 TŁOKI
    16 ZAWORÓW
    Na podwójnym wałku rozrząd, dający dużą frajdę z jazdy ;)

  • Perspektywy

    Powitać.. już dawno nie było aktualizacji tematu..
    Po ostatnim sezonie postanowiłem, że zgradkowi przyda się małe malowanko ;)
    W ruch poszedł papier ścierny, scansol do zrywanie lakieru i po kilkunastu godzinach pracy udało się zedrzeć stare futerko ;)
    Niebawem pójdzie podkład i baza.
    Co do koloru to jeszcze się zastanawiam.. Ciemny metalic czy jakiś inny.

    Po zimowym uruchomieniu silnika zaczęły się problemy z pierwszym cylindrem. Zaczęło go zalewać a dodatkowo uciekało paliwo przez rurkę nadmiarową pod gaźnikiem. Iskra była idealna więc zmuszony całkowicie rozebrać i wyczyścić gaźniki. Po tym zabiegu motorek zaczął w końcu gadać i to jak ładnie.. ;)
    Do tego sprawdziłem wcześniej luzy zaworowe, porządnie uszczelniłem pokrywę zaworów, bo zaczęła się lekko pocić i chyba z serwisu na tyle ;)
    Wczoraj było polerowanko prawie wszystkiego co amelinowe i chromowane :D

  • Plusy i minusy pojazdu

    Po rozebraniu całego motocykla
    muszę stwierdzić ze jakość wykonania stoi na najwyższym poziomie..
    Jak na tamte lata (1981) to maszyna jest perfekcyjnie skonstruowana.
    Jest to Prawdziwy Japoński klasyk z lat 80, o wiele lepszy niz dzisiejsze plastikowe zabawki :)

    Plusy :
    -Prowadzi się idealnie. Jest dość ciężki (236 kg) ale to powoduje to że świetnie trzyma się drogi.

    - przeogromna radość z jazdy:)

    - Dźwięk dwóch wydechów jest bardzo przyjemny dla ucha i dla przechodniów, szczególnie przy częściowym przelocie ;)

    - wykonanie podzespołów stoi na bardzo wysokim poziomie

  • Osiągnięcia

    Nic tak nie cieszy jak reaktywacja po prawie pół roku takiej wspaniałej, japońskiej maszyny ;)
    Efekty są, własna satysfakcja także ;)

    Jeżeli macie jakieś ciekawe propozycje co jeszcze zmienić w mojej maszynie, to zapraszam do komentowanie ;)

  • Marzę o...

    Suzuki gsx 1400, katana 1100
    Yamaha xjr 1300
    Honda cbr 1000, CBR 900 yamaha fjr (naked)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • BMW 3
  • Romet 717
  • Volkswagen Passat
  • Seat Ibiza Cupra
  • Polaris Trail Blazer 250
  • Simson S 51

Co robią kierowcy na PJ