facebook
System PJ
to 129 360 pojazdów na 669 323 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

WSK 125 1971r

Oglądano już 5444 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o WSK 125 »
  • Rocznik

    1971 r.

  • Właściciel

    DjRazer

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Łąki

  • Pojemność

    125 cm3

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Historia powstania

    WSK M06B1 – polski motocykl, produkowany przez Wytwórnię Sprzętu Komunikacyjnego w Świdniku.

    Trudności z wprowadzeniem do produkcji seryjnej niektórych rozwiązań z modelu M06B zmusiły konstruktorów do opracowania nieco uproszczonej wersji motocykla. Ze względów technologicznych powrócono do płytkich błotników, toczoną osłonę gaźnika zastąpiła gięta, zniknął bagażnik. Nieco zmodyfikowany układ dolotowy silnika poprawił jego elastyczność i z uwagi na tłumik szmerów ssania pojazd stał się trochę cichszy.

    Pierwsze 500 sztuk tej wersji WSK zeszło z taśmy na przełomie lat 1966/67. Masową produkcję uruchomiono w sierpniu 1967 roku. Jednostką napędową motocykla B1 był silnik z Nowej Dęby oznaczony symbolem S-01Z3A. W silniku zastosowano dłuższy, niż w wersjach poprzednich, króciec ssący. Zmiana poprawiła stopień napełniania oraz podwyższyła osiągi. Moment obrotowy wzrósł do 10,8 N/m przy 4600 obr/min. Moc silnika wynosiła 8 KM. Chromową powłokę zyskała dźwignia kickstartera oraz zmiany biegów. Wypusty przed rokiem 1968 posiadały silnik S01-Z3 na zapłonie 31-06 zapożyczony z motocykla M06-64.

    Silnik zblokowany był z trzystopniową skrzynią biegów. Motocykl wyposażony był w trzytarczowe mokre sprzęgło, a napęd na tylne koło przenoszony był przez łańcuch 1/2\". Jednostka napędowa zasilana była przez gaźnik G-20 M o średnicy 20 mm. Silnik wmontowany był w ramę zamkniętą podwójną, wykonaną z ceowych, wzmocnionych belek.

    Motocykl M06-B1 posiadał także inne innowacyjne na tamte czasy rozwiązania:

    Zastosowano zamki kierownicy i siodła (niespotykane we wcześniejszych produkcjach WSK), podnóżki pasażera wróciły na konsolę ramy, a podnóżki kierowcy zyskały regulację, zmieniono także wygląd filtra powietrza, który pozostał w tej formie aż do zamknięcia fabryki w 1985 r., zmianie uległ także licznik i to dwukrotnie, nie zmieniono kranika, lecz wyeliminowano przestarzały i kłopotliwy przesuwany kranik starego typu.

    Motocykl jako jedyny pojazd mechaniczny został oznaczony krajowym znakiem jakości \"1\", który nadawał Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie, nagrodę zdobył w roku 1969.

    W tym także roku model B1 przeszedł pierwszą zmianę – pod logiem \"WSK\" na baku zaczęto naklejać znak jakości \"1\", takie rozwiązanie było tylko i wyłącznie w roku 1969. Znaczek jakości \"1\" pojawił się także na dekielku od sprzęgła.

    Kolejną zmianę motocykl przeszedł w następnym roku – 1970. Zmianie uległa kanapa: zamiast dotychczasowej 11-letniej kanapy profilowanej wprowadzono kanapę \"płaską\", która towarzyszyła tym motocyklom prawie bez zmieniania do końca produkcji, zmieniono także tylną lampę – zastosowano lampę z SHL Gazeli.

    Motocykl kupiony od dziadka który bardzo o niego dbał, lakier mimo upływu lat ma nadal połysk i ładnie się prezentuje, maszyna jest w 100% oryginalna i posiada potrzebne dokumenty. Motorek jest z 1971 roku a jazda nim sprawia bardzo wiele przyjemności, silnik pracuje równo i cicho, maszynka bardzo dobrze przyspiesza i jest silna

    Przestawiony model to już końcówka produkcji tego modelu.

  • Tuning

    Nigdy...

  • Silnik

    Dane producenta.

    Silnik – dwusuwowy S 01 Z3A, chłodzony powietrzem
    Pojemność skokowa: 123 cm³
    Średnica cylindra: 52 mm
    Stopień sprężania: 6,9
    Moc – 7,3 KM przy 4600 obr./min
    Gaźnik – G20M
    Paliwo – mieszanka Etyliny 78 oktanowej (lub więcej) i oleju LUX 10 (zamiennie Mixol S) w stosunku 30:1

    Zużycie paliwa – 2,8 l/100 km przy 60 km/h
    Prędkość maksymalna ok. 80 km/h
    Zapłon – iskrownikowy, świeca zapłonowa 225 wg Boscha (Iskra F80)
    Prądnica prądu zmiennego – 6V, 28W, prostownik selenowy
    Sprzęgło: 3-tarczowe, korkowe w kąpieli olejowej
    Skrzynia biegów: 3-biegowa
    Zbiornik paliwa – pojemność: 12,5 l, paliwo – etylina 78
    Pojemność skrzyni biegów: 0,5 l, olej LUX 10

  • Perspektywy

    SPRZEDANA

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plus że taki motocykl istnieje ;] minusów jak dla mnie brak, to jest motocykl z duszą a nie plastikowy chinol ;]

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Keeway Hurricane 50
  • Romet Ogar 200
  • Suzuki Marauder GZ 125
  • Aprilia RS 50
  • Peugeot Vivacity
  • Honda SFX

Co robią kierowcy na PJ