facebook
System PJ
to 129 356 pojazdów na 669 293 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Romet Komar 1977r

Oglądano już 13541 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Romet Komar »
  • Rocznik

    1977 r.

  • Właściciel

    oktanxxx

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Arkadia

  • Pojemność

    49 cm3

  • Moc

    2 KM

  • Max. moment obrotowy

    2 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Moto już nie jest w moim posiadaniu.

    Komar typ 2351. Rok produkcji 1977, gdy go kupiłem za 200zł to był w rozsypce. Remont kosztował mnie ponad 600zł. Dziś tego żałuję, bo tak mnie wciągnął w motoryzację że pakowałem w niego kasę bez opamiętania, a przy sprzedaży mi się to nie zwróciło.

    W 1975 roku motorower Komar 2350 został wyposażony w nowy przedni widelec teleskopowy, który wyeliminował dotychczasowy widelec wachaczowy. Tak zmienieny motorower otrzymał nazwę Komar 2351. Zmiana ta wpłynęła na poprawę wygody jazdy, gdyż widelec teleskopowy lepiej pochłania wstrząsy. Wraz z widelcem teleskopowym do motoroweru wprowadzono nową lampę przednią z tworzywa sztucznego. Pozostałe dane techniczne i eksploatacyjne są takie same jak dla motoroweru Komar 3 typ 2350.

    Szczerze mówiąc wiele mu zawdzięczam, to ten staruszek nauczył mnie jak działa silnik i inne pierdoły, dzięki temu że się czasem psuł. Na nim też nauczyłem się jeździć, a podczas remontu sprawdziłem swoje umiejętności mechanika i lakiernika.

  • Tuning

    Nieee!!! Koncepcją podczas remontu było uzyskanie oryginalnie takiego samego motoru jak fabryczny z lat 70`ych, myślę ze mi się to udało. Takich pojazdów po prostu się nie tuninguje.

  • Silnik

    Silnik to standardowa jednostka, 2 biegowa(biegi w rękojeści), sprzęgło mokre 2 tarczowe, chłodzony powietrzem.

    -średnica cylindra - 38mm
    -skok tłoka - 44mm
    -pojemność skokowa - 49,8 ccm
    -sprzęgło - dwu tarczowe, mokre
    -instalacja elektryczna - napięcie 6V, prądnica prądu przemiennego o mocy 20W
    -instalacja zapłonowa - iskrownik-prądnica
    -gaźnik - GM 12F
    -moc nominalna - 1,4 KM (1,03 kW)
    -obroty mocy nominalnej - 4000 obr./min.
    -skrzynka biegów - i=57/12=4,75

    Na początku jeździł na gaźniku K60B, było odczuwalnie mocniej i szybciej;)

  • Zawieszenie

    -zawieszenie koła tylnego - wahacz z amortyzatorami teleskopowymi o skoku 60 mm
    -zawieszenie koła przedniego - widelec teleskopowy
    -rozstaw osi - 1150 mm

  • Pamiętna podróż/przygoda

    -pamiętnych było mnóstwo, gdy coś nawalało na trasie.

  • Perspektywy

    -już brak,ponieważ komara sprzedałem...no miło było...

  • Plusy i minusy pojazdu

    Pojazd jak wiadomo na 30 lat i jest praktycznie zabytkiem, więc nie można narzekać na awaryjność. Najczęstsze usterki to tylko zapchane dysze lub rozregulowana przerwa na zapłonie. Żeby się nim poruszać trzeba umieć regulować zapłon i gaźnik

    Zaletą tego pojazdu jest charakterystyczne cofnięcie się do lat PRL, na ulicach jest miło widziany, zwłaszcza przez starsze osoby.

  • Osiągnięcia

    -doprowadzenie ruiny do takiego stanu samodzielnie, gołymi rękami.

  • Marzę o...

    Honda CBR 125
    Aprilia RS 250
    Yamaha YZF R-6
    Yamaha YZF R-1
    Honda Civic V gen. 1.6, 16V, V-TEC, DOHC

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Romet 50 T-3
  • Volkswagen Passat
  • Peugeot 307
  • Yamaha Aerox 50
  • Volkswagen Golf
  • Renault Vel Satis

Co robią kierowcy na PJ