facebook
System PJ
to 129 356 pojazdów na 669 302 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

MZ ES 250 1959r

Oglądano już 15439 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o MZ ES 250 »
  • Rocznik

    1959 r.

  • Właściciel

    SzCzĘx2128

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Kórnik

  • Pojemność

    250 cm3

  • Moc

    14 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Jest to MZ ES 250 z '59 roku.
    Motocykl mojego dziadka, dziadek kupił ją w roku 2006, zimą została rozebrana i odnowiona.

    Ogólnie na dzień dzisiejszy jest już kilka innych części, dorzucę zdjęcia wkrótce.

  • Tuning

    Hehe :)

  • Silnik

    Silnik oczywiście seryjny bez żadnych przeróbek pojemność 250ccm oto jego dane techniczne:

    Rodzaj - dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym
    Ilość cylindrów - 1
    Chłodzenie powietrzem w czasie jazdy
    Średnica/skok - 70/65
    Pojemność skokowa 250 ccm
    Stopień sprężania 8,5:1
    Moc maksymalna/obroty - 16 KM / 5200 obr/min.
    Maks. moment obrotowy 2,3 kgm / 4000 obr/min.
    Smarowanie mieszankowe 33:1
    Łożysko korbowodu szpilkowe w obudowie koszykowej
    Gaźnik - BVF 28,5 KN 1-1
    Średnica gardzieli 28 mm
    Zapłon - bateryjny z regulatorem odśrodkowym
    Wyprzedzenie zapłonu - (3,3 mm) przed ZZ przy całkowicie odchylonych przeciwwagach regulatora.
    Przerwa między stykami 0,4 mm
    Świeca - Isolator M14/240 (Iskra F80)
    Odstęp elektrod świecy - 0,6 mm
    Prądnica prądu stałego 6V 60W (krótkotrwale 90W)

    Silnik co nie tak oczywiste działa bez zastrzeżeń, w ciągu naszej eksploatacji nie zdarzyła się żadna jego awaria w trasie.

  • Zawieszenie

    Całkiem dobre jak na ten wiek, nawet z regulacją..

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Wiele takich, chociaż żadna nie zakończona holowaniem, raz zdarzyło się złapać kapcia ale samochód z kompresorem wystarczył aby dopompować powietrza kilka razy i dojechać do domu. Oprócz tego kilka postojów w trasie było spowodowane gównie brakiem benzyny, poza tym brak nieprzewidzianych przerw w trasie, silnik działa, prądnica ładuje, tylko jeździć!

  • Perspektywy

    Cel został w zasadzie osiągnięty, jedynie co to można by już pomału pomyśleć o lekkim odświeżeniu całości, bo przez te parę lat od odnowienia i ówczesnym braku doświadczeń przy takiej pracy znalazłoby się już kilka rzeczy do poprawy. Ale myślę, że jeszcze trochę pojeździ bez zmian.

    Teraz co pozostaje to aby kolejne pokolenia ocaliły ten motocykl od zapomnienia :)

  • Plusy i minusy pojazdu

    Z plusów to na pewno przyciąganie uwagi wszystkich i niepowtarzalność, rzadko się takie coś spotyka na ulicy.

    Co do minusów, widzi ktoś coś..?

  • Osiągnięcia

    MZ ES 250 w kolorze seledyn-metalic w naszym parku maszyn :)

  • Marzę o...

    tym aby MZ przetrwała jak najdłużej, żeby nie skończyła na złomie, tylko stała gdzieś w salonie przy kominku i cieszyła oko... :)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Peugeot 307
  • Aprilia RS 50
  • Keeway Hurricane 50
  • Malaguti Phantom 50 F12
  • CZ 175/477 Sport
  • Gilera Runner 50

Co robią kierowcy na PJ