facebook
System PJ
to 129 205 pojazdów na 668 736 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Kawasaki ZX-10R 2004r

Oglądano już 60 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Kawasaki ZX-10R »
  • Rocznik

    2004 r.

  • Właściciel

    smutek12

  • Kategoria

    Sportowe

  • Lokalizacja

    Rudnik nad Sanem

  • Pojemność

    998 cm3

  • Moc

    175 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    2.90 s

  • Opis

    Pierwsza generacja ZX10R , model owiany dosyć dużą sławą ze względu na jego agresywną jednostkę napędową. Silnik osiąga 175 km przy 11.500 obr co przy masie 170 kg (na sucho) daje naprawdę niezły stosunek mocy do masy. Dosiadałem różnych motocykli ale ten jest naprawdę ciężki w okiełzaniu.

  • Tuning

    -Amortyzator skrętu
    -regulowane klamki
    -Tłumik Dominator
    -Filtr K&N
    -Stalowy oplot
    -Przyciemniona szybka z garbem

  • Silnik

    Pojemność skokowa :998 ccm
    Typ silnika: Rzędowy czterocylindrowy
    Moc maksymalna: 175.00 KM (127.7 kW)) przy 11500 RPM
    Średnica cylindra: x skok tłoka76.0 x 55.0 mm
    Zasilanie: Wtrysk paliwa
    Liczba zaworów na cylinder: 4
    Układ rozrządu: DOHC

    Jednostka wysoko kręci , odcięcie zapłonu następuje w okolicach 13,500 obr/min, przełożenia są bardzo długie (1 bieg 165km/h 2 bieg 208km/h itd) Do 6 tyś obr/min jest dosyć spokojnie, później przejścia są znaczne przy nawet małych nierównościach potrafi jeszcze przy 200 km/h złapać power whellie.

  • Zawieszenie

    Przód Upsid'down o średnicy 43mm, tył amortyzator centralny ,wszystko w pełni regulowane tłumienie wbicia/odbicia czy naprężenie wstępne sprężyn. Może być twardo albo sztywno, w momencie wyjścia tego motocykla na rynek użytkownicy skarżyli się na zbyt twarde zawieszenie - gdzie regulacja nie pozwalała na wyregulowanie skoku zawieszenia do codziennej jazdy - zwłaszcza po drogach publicznych. Zawieszenie zostało dopiero poprawione pod tym względem w kolejnej generacji ZX10R. Pomijając kwestie komfortowe zawieszenie świetnie daje sobie radę na winklach. Dobrze czuć to co się dzieje pod kołami motocykla, na równym dobrym asfalcie pozwala na mocne złożenie motocykla przy zachowaniu maksymalnej stabilności. Nie zawsze jednak pomaga nam w tym dzika jednostka, której trzeba poświęcić sporo uwagi aby nie zaburzyła danego toru jazdy wszystko jest kwestią "wjeżdżenia" w motocykl. Podwozie jednak ma skłonności do shimmy, przy ostrych przyśpieszeniach jeszcze przy przerzucaniu z 3 na 4 bieg potrafi nerwowo się zachować, dlatego amortyzator skrętu jest tu raczej nie tylko gadżetem a niezbędnym urządzeniem przy dzidowaniu ;)

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Każdy wyjazd daje mega frajdę, nawet gdy chcemy pojeździć spokojnie to zazwyczaj kończy się to na balansowaniu granicy z przyczepnością i własnym strachem :)

  • Perspektywy

    Do tej pory w ciągu sezonu przejechałem na niej w granicach 7 tyś km,

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy
    -Mocna agresywna i wymagająca jednostka napędowa
    -Twarde i typowo sportowe zawieszenie, co przekłada się na duży potencjał w winklach
    -pomimo stereotypów pierwsze ZX10R przy odpowiedniej eksploatacji to trwałe motocykle
    -Średnie spalanie w granicach 7l/100 km to bardzo dobry wynik jak na klasę jednego litra
    -Pozycja za sterami maksymalnie sportowa - ale można naprawdę dobrze i pewnie "dokleić" się do tego motocykla.

    Wady
    -Hamulce nie są tak skuteczne jak w konkurencyjnej CBR czy R1.
    -Pod względem jakości również odstaje od konkurencji, plastiki miękkie ale kruche , delikatna powłoka lakiernicza na ramie i podzespołach
    -Delikatna rama , której trzeba poświęcić uwagę przy zakupie

  • Osiągnięcia

    299 km/h na 5 biegu, postawienie jej z gazu na 4 przełożeniu przy prędkości w granicach 220 km/h.

  • Marzę o...

    Yamaha R1 RN32

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Mazda 323
  • CZ 175/450
  • Yamaha YZ 426F
  • Suzuki GS 500
  • Opel Tigra
  • BMW 5

Co robią kierowcy na PJ