Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1981 r.
Kraków
493 cm3
50 KM
46 Nm
6.20 s
\"Moja Kobieta\"
Najpierw ssanie,
rozruch i czekanie.
Trochę czasu jest jej trzeba,
...wolno się rozgrzewa.
Delikatnie muskam ją po rączce,
jej zaworki robią się gorące.
Temperatura ciągle wzrasta,
bo to v-ka jest widlasta.
80 stopni kąt rozwarcia,
będzie krzyczeć aż do zwarcia.
W końcu jest na maksa przepustnica,
dopiero wyłania się z niej diablica.
Jak syrena mnie czaruje,
może ktoś mnie uratuje.
W sercu płonie ogień...
a w jej żyłach płynie olej.
Dokładniej CX500B
Motor o którym mówi się że jest \"pompą do gnoju\".
Świadczy to tylko o tym że te motory są nie do zatyrania- wieczne i mimo wieku ciągle żwawe.
Konieczne zmiany ze względu nieoryginalnych komponentów zmusiły mnie na dokonanie decyzji co do wyglądu mojego cx-a. Dokupuje takie części aby zbliżyć go wyglądem do wersji CX500 Delux.
Jak widać zamontowałem wiele części od wersji custom:
- kierownice
- nóżki i dżwignie biegów, hamulca
- zegary
- uchwyt lampy
- kierunkowskazy
- tylnie amorki ze szklankami
Z racji że moto miało zniszczone, źle pomalowane felgi dokupiłem za grosze równiż oryginalne srebne, i myśle że świetnie się komponują z aluminiowym silnikiem.
Obudowa bezpieczników została wyszkiełkowana i również jest w kolorze aluminium.
V2 czterosuwowe... czterozaworowe... o kącie rozwarcia 80 stopni!
Silnik powstał pod kierownictwem Hiroshi Kameyamy defakto do sportowego auta S800 ale docelowo wylądował w jednośladzie i dzięki temu możemy się cieszyć jazdą tymi motorami :)
Chłodzony piękną chłodnicą za którą kryje się wentylator napędzany z rozrządu... dzięki temu są to motory praktycznie nie do przegrzania.
Z ciekawych rzeczy można tu wspomnieć o sprzęgle które obraca się przeciwnie w stosunku do wału korbowego co pomogło ograniczyć drgania. Swoją drogą w motorze da się odczuć przechylanie podczas dodawania gazu- dzięki tak umieszczonemu silnikowi.
Warto powiedzieć że elementem tylnego zawieszenia jest Kardan... Więc odpada obsługa napędu poza okresowym smarowaniem/kontrolą co 12000 tys... WIECZNY NAPĘD!
Trasa:
Polska - Szweja - Norwegia
a dokładniej:
Kraków - Gdynia - Karlskrona - Oppdal
Motor był porządnie obładowany jazda przez Polskie ziemie była męcząca mimo że w pięknej pogodzie. Dopiero przed Gdańskiem dopadła mnie ulewa. Jednak to nic w porównaniu do krajów Skandynawii... piękne asfalty, kultura na drodze i piękne widoki :)
Minusem jadąc w tamtą stronę był deszcz- na 1000 km 600 starałem się omijać krople :)
Niezapomniane będą dla mnie owce i krowy na przelotówkach między wioskami i miastami, drogi wiodące wzdłuż jezior fiordów i rzek, długie i kręte drogi w górach i serpentyny unoszące motocyklistę półtorej kilometra w pionie przy 10% i więcej na drodze!! Takim miejscem jest kraina Troli czyli Trollstigen. Z którego jest jedno zdjęcie.
Powrót wiódł przez te same państwa ale inne miasta:
Oppdal - Stockholm - Nynashamn - Gdańsk ... Kraków.
Nie bez powodu wstawiłem tu kropki ponieważ tuż przed promem silnik zaczął klekotać i nie miał siły ciągnąć. Musieliśmy go zaholować na Baltivie. Niestety nie nadawał się do dalszej podróży przez Polskę :( Chciałbym podziękować Krzyśkowi który tirem dotransportował cx-a do Katowic skąd już mogłem odebrać maszynę do Krakowa. Ja tą część podróży pokonałem na tylnym siedzeniu u przyjaciela i pociągiem.
Reasumując moto przejechało w sumie 4100 km i gdyby nie panewka byłoby 5000 :) Więc uważam że jeżeli tylko się chce i ma się odwagę to nawet takimi motorami można zwiedzać świat... zamierzam go naprawić i w przyszłym sezonie wyruszyć w trasę :)
Umieszczam poniżej zdjęcia z naprawy silnika które będą uaktualniane.
http://picasaweb.google.com/krolik83/HondaCX500RemontSilnika
Przynależenie do klubu CX-a tu w Polsce, jak już się pojawi. Myślę że jest wiele osób z takim marzeniem nawet na PJ.
PLUSY:
- wytrzymały i elastyczny silnik,
- wał kardana,
- niespotykana maszyna,
- chłodzony cieczą.
MINUSY:
- mały zbiornik paliwa,
- koszty nowych orginalnych części wysokie ze względu na to że honda liczy sobie za magazynowanie ich przez... jakieś 30 lat :) za to jak się poszuka to można tanio kupić używane (a to plus).
- niektóre drobne usterki zmuszają właściciela do wyciągnięcia silnika co może nastręczać problemy, naprawy można dokonywać samemu ale bez odpowiedniej LITERATURY NIE POLECAM. Ja sam rozebrałem silniki, złożyłem i żyję :) mimo tego że to mój pierwszy motór.
Pomiar kompresji w hondzie:
30 letni motór 9.5:1 a po próbie olejowej 10.5:1 więc chyba jest ok? :)
...skoro w moim garażu pojawił się cx myślę że w przyszłości chciałbym posiadać wersję TURBO... pierwszy seryjnie doładowany motór na ŚWIECIE.
Ponieważ w komentarzach nie można podawać linków do stron i wszystkie "w" są wygwiazdkowane podaje adres w inny sposób http://honda-cx500.ugu.pl/forum/
Witam i zapraszam na nowe forum poświęcone Hondzie CX500 http://www.honda-cx500.ugu.pl/
jednym słowem SZACUN !!! Super motor gratuluje pasji 10/10 Zapraszam do mnie
Wspaniale odnowiony CX !!! Piękna i niezawodna pąpa do gnoju!!! Lepszego komplementu nie ma!!! Jak sam komplement mówi niezniszczalny sprzęt!!!
Witam.Ten motor jest niesamowity.Silnikiem przypomina Moto Guzzi,ale przebija go na całej linii. Jest poprostu PIĘKNY.Pozdrawiam
Witam. Posiadam yamahę z 1978 roku. I choć ciągle nią jeżdżę, to myślę o zamianie na nieco młodszy zabytek, właśnie na xs. Proszę napisać do mie jeśli możliwe, jak jest z częściami do tego sprzętu.
Zapraszam do obejrzen
pierwszym seryjnie doładowanym motocyklem z silnikiem gażnikowym była YAMAHA xj 650 SECA TURBO :) chyba ze chodziło ci o pierwszy na swicie 2-cylindrowy ze slimakiem :)
Witaj^^
Honda pierwsza klasa.
Gratuluje bestii !
TEn motor ma klasę.
Szerokości :)
sie ma Byku :) widze że mam bardzo podobną do Twej szybke :) ciekawe czy spotkamy się kiedyś na trasie... podoba mi się ta twoja machina :D
Witam kolegę. Ale zadbaną masz tą Hondę, jestem pod wrażeniem, polerka silnika musiała trochę zająć. Wg mnie powinien to być jednolity odlew, łatwiej było by go zachować w czystości. A jeśli chodzi o moją owiewkę to mam
świetne moto, bardzo zadbane jak na swoje lata :) kolorek i blask silnika mmmm super
klasyka japońska;] dobry wybór:))
Fajny motor. Długi opis świdczy o tym, że wkładasz w niego dużo pracy i serca. Fajne perspektywy, a pomysł założenia klubu miłośników jest bardzo dobry - jestem za! Dlaczego tylko Hondy GoldWing mają swoje zloty, skoro C
no-no!!! bardzo fajnie zrobiłeś opis- brawo.Trzeba Cie pochwalić za stan motocykla.Bardzo ładny moto.
bardzo ciekawie zrobiony na nikeda, sam sie bawiłeś z siedzeniem, felgami, wydechami no i najciekawsze-dupcia moto! dodaj jakieś zdjęcie tyłu maszyny bo widze ze pozbyłeś sie tej topornej tylniej latarnii :)
Witam Cię Robercie i pozdrawiam i dziękuje za komentarz ,ty też maż ładną maszynę
pompa, pompa ale za to jak się jeździ:-) Wiem coś o tym bo mam taką z 1980roku (muszę w końcu utworzyć galerię).
Masz bardzo ładnie utrzymany egzemplarz.
Pozdrawiam i życzę radości z bezawaryjnej jazdy.
Bardzo fajna maszyna... widac że właściciel o nią dba, oby tak dalej :) Zapraszam do skomentowania mojego bolida :)
Kozacka Honda. ;P Super kolor i wygląd. d:) Pozderki i szerokości. Zapraszam do mnie. ;D
Witam !!!
Naprawdę piękna maszynka, pogratulować tylko.
A kto by się spalaniem przejmował.
Klub zaistnieje i już jest nas coraz więcej :-))
Pozdrawiam jak masz problem z częściami to
łap mnie na gg.
Powodzenia!!
przepiekny motocykl i pieknie brzmi wiem co mówie naprawdę klasyk który lepiej jeżdzi niz nowe motocykle (:
malinois wyróżnił zdjęcie pojazdu jako wyjątkowe