facebook
System PJ
to 129 359 pojazdów na 669 330 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

GB Street 2009r

Oglądano już 6949 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o GB Street »
  • Rocznik

    2009 r.

  • Właściciel

    Globetrotter

  • Kategoria

    Motorowery

  • Lokalizacja

    Pionki

  • Pojemność

    50 cm3

  • Moc

    4 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Motorek kupiłem jako nowy w 2009r. na chwilę obecną przejechałem nim już ponad 13 000km. Wbrew obiegowym opiniom, jest to bardzo dobra maszyna, o czym świadczy chociażby fakt, że mój egzemplarz ma za sobą bezawaryjnie przejechaną trasę dookoła Polski (3600km). Co ciekawe koledzy, którzy pojechali ze mną na tą wyprawę na o wiele poważniejszych sprzętach (Honda CBF500 i Romet Z125) mieli większe problemy z awaryjnością niż ja (np. padnięta elektryka w Hondzie, czy awaria akumulatora w Romecie), dla porównania u mnie zawodziły tylko rzeczy eksploatacyjne takie jak np. przepalone żarówki. Warto dodać również, że jest to już trzecia wielodniowa podróż mojego GB, o czym możecie przeczytać w punkcie Pamiętna podróż, przygoda.

    Chciałbym również dodać, że inspiracją do tego typu podróży były dla mnie wyczyny użytkownika znanego na polskiej jeździe jako Mnich, który przejechał na chinolu a dokładniej Romecie K125 praktycznie całą Europę, a nawet więcej, a o którym możecie przeczytać na stronie internetowej www.mnich.xt.pl.

  • Tuning

    Tylko w ramach przygotowania do dalszej turystyki lub ewentualnej poprawki fabryki. Zamontowane zostały:
    1. Domowej roboty stelaże boczne pod sakwy oraz stelaż pod kufer centralny, wykonane z rur giętych, płaskowników i pomalowane połyskliwym lakierem.
    2. Duży kufer o pojemności 48 litrów.
    3. Nowe zębatki w celu zmiany przełożeń. Z przodu została zamontowana zębatka większa od fabrycznej, natomiast z tyłu nieco mniejsza, w wyniku czego możliwa stała się spokojna praca silnika przy wyższych prędkościach.
    4. Filtr paliwa, aby zapobiec zatkaniu dysz w gaźniku brudnym paliwem, piaskiem czy też rdzą.
    5. Zakupione zostały rowerowe sakwy tekstylne, które idealnie nadają się do motorowerów.

  • Silnik

    Bardzo udana jednocylindrowa, czterosuwowa jednostka na licencji kultowej Hondy Cub. Zadowala się bardzo małymi dawkami paliwa, około 2 litrów na każde 100km. Mój rekord ekonomicznej jazdy na trasie wynosi 1,6 litra, a podczas brutalnej, morderczej jazdy po górach z obciążeniem bagażowym 2,6 litra. Moc jaką generuję to 3,4KM. Według mnie jak na motorower to w sam raz, co prawda strome i ostre podjazdy w górach wymagały strategicznego podejścia kierowcy i częstszej niż zawsze kontroli poziomu oleju, bo w zamian za takie katowanie lubił sobie go łyknąć nieco więcej, ale nie ma takiej góry pod jaką by nie podjechał, choćby na jedynce (przynajmniej nie w Polsce). Prędkość maksymalna jaką udało mi się osiągnąć to pełne zamknięcie licznika czyli 80km/h (wiem, że liczniki często przekłamują o te parę km/h, ale wynik jest i tak godny pochwały). Kolejną zaletą jest fakt, iż ten model motoru montowany jest w wielu motorowerach chińskiej produkcji, co poprawia sytuację z częściami do niego, które zresztą są bardzo tanie. W kwestii ulepszania osprzętu i samego silnika polecam wymianę zębatek na szybsze przełożenie (traci się wtedy nieco na przyspieszeniu, ale za to silnik pracuje równiej przy wyższych prędkościach oraz założenie filtra paliwa, aby zapobiec zatkaniu się dysz w gaźniku i wycięcie ustrojstwa o tajemniczym przeznaczeniu w kolanku rury wydechowej, bo urywają się nity je mocujące i mamy gotową drażniącą grzechotkę. Co do oleju to polecam półsyntetyczny, gdyż charakteryzuje się on wyższą gęstością od syntetyka, co jest ważne w tym motorze, ponieważ nie ma tu osobnego smarowidła do skrzyni biegów. Nie jest to jakiś duży wydatek, bo wchodzi go zaledwie 0,5 litra. Podsumowując jest to bardzo udany silnik, który przy odpowiednim traktowaniu i serwisie (nawet domowym) powinien wytrzymać wiele tysięcy kilometrów. Na koniec opisu silnika dorzucam jego dane techniczne:

    Dane techniczne:
    Pojemność: 49,50ccm czterosuwowy jednocylindrowy
    Układ cylindrów: Poziomy
    Moc: 3,7KM(2,72kW)
    Predkość Maksymalna: 80km/h
    Rodzaj chłodzenia: Powietrze
    Skrzynia biegów: Manualna 4 biegowa
    Maksymalny moment obrotowy: 4Nm
    Przeniesienie napędu: Lańcuch
    Zapłon: Elektroniczny CDI
    Rozruch: Elektryczny i nożny
    Sprzęgło: Mokre, wielotarczowe
    Waga silnika: 15kg

  • Zawieszenie

    Komfort zapewniają podwójne amortyzatory z przodu oraz z tyłu z możliwością regulacji wedle upodobań. Rama pojazdu jest naprawdę solidna porównując do konkurencyjnych maszyn. Duże i stabilne koła sprawiają, że jazda jest bezpieczniejsza, a także dodają całości uroku.
    Przedni hamulec to prawdziwy majstersztyk jak na motorower w tej klasie cenowej, ponieważ jest to pojedyncza tarcza wyposażona w system ABS. Tył już tak nie rozpieszcza, bo mamy tu zwyczajny bęben.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Wyprawa dookoła polski. Wakacje 2012. Zrobione ponad 3600km w 3 tygodnie. Średnio 300km dziennie z przestojami w ciekawszych miejscach.

    Wschodnie kresy. Wakacje 2011. około 600km. Tydzień w trasie.

    Wyprawa nad morze i wschodnia granica Polski. Wakacje 2010. Przebyta trasa - około 1700km.

  • Perspektywy

    Zrobić prawko na samochód i motocykl.
    Jeszcze dalsze podróże.

  • Plusy i minusy pojazdu

    +Niska cena
    +Niska waga pojazdu
    +Trwalość silnika
    +4 biegi
    +Czterosuw
    +Wygląd
    +Dostęp do cześci
    +Osiągi
    +Dobre hamulce
    +12V
    +Duże kola
    +Komfort jazdy
    -Brzęczący niby katalizator w kolanku wydechu, który został przeze mnie wycięty
    -Zatykające się dysze w gaźniku. Problem rozwiązuje zamontowanie filtru paliwa za 10zł.
    -Mały schowek, ale to mały problem. Zawsze można dokupić kufer, albo po prostu jeździć z plecakiem.

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Vespa PK 50 S
  • Volkswagen Corrado
  • Derbi GPR Nude
  • Honda Accord
  • Volkswagen Golf
  • Ford Fiesta

Co robią kierowcy na PJ