facebook
System PJ
to 129 262 pojazdów na 669 576 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

DKW NZ 350-1 1944r

Oglądano już 23523 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o DKW NZ 350-1 »
  • Rocznik

    1944 r.

  • Właściciel

    Ozzy

  • Kategoria

    Retro

  • Lokalizacja

    Wolna Republika Bieszczad

  • Pojemność

    346 cm3

  • Moc

    12 KM

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Dekawkę swoją kompletowałem przez 3 lata, maszyna była bardzo niekompletna, silnik do kapitalki a kasy brak. Po roku pracy odłożyłem sobie na remont silnik, kupiłem nowy wał, tłok i zrobiłem szlif, po czym silnik został złożony na nowych częściach. Zacząłem tez kompletować nadwozie, błotniki, przednie i tylne zawieszenie oraz osprzęt.
    W maju 2009 roku motocykl po pełnej konserwacji i pomalowaniu został złożony i odpalony po raz pierwszy. Wcześniej trwała walka z elektryką, nie było ładowania na ruskiej prądnicy od Iża 49, prawdopodobnie była rozmagnesowana, nieważne ale poszła za zajebiste pieniacze, za które kupiłem nową od MZ ES 250/O Schwalbe. Na tej prądnicy również nie było ładowania choć była dobra, co się okazało że nie było w niej wzbudzenia co odkryliśmy przez przypadek przez założenie na chwilę specjalnie odwrotnie kabli czy będzie jakaś różnica i pobudziliśmy tym prądnicę. Byłem święcie przekonany że to wina regulatora ale nie, jednak to prądnica.
    W bardzo dużym skrócie opisałem remont mojego motocykla, a jest naprawdę o czym pisać. Kiedyś byłem totalnym laikiem w tym temacie i nie odróżniałem tłoka od cylindra a teraz to już historia.
    Moje DKW NZ 350-1 to motocykl z 1944 roku, jest to maszyna typowo wojskowa, która służyła w armii niemieckiej. Motocykl jest w kolorze piaskowym RAL 1000, na motocykl naniosłem wszystkie oznaczenie techniczne i oznaczenie taktyczne oznaczenia pluton rozpoznania Ausklarung z 2 Dywizji Pancernej SS Das Reich.
    Własnymi siłami i środkami doprowadziłem motocykl do stanu pierwotnego a może i lepiej. Motocykla używam do jazdy na co dzień i turystycznie, a także do rekonstrukcji historycznej.

    DANE TECHNICZNE DKW NZ 350-1:
    Silnik: jednocylindrowy, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, chłodzony powietrzem
    Średnica cylindra: 72 mm
    Skok tłoka: 85 mm
    Pojemność skokowa: 346 cm3
    Moc: 11,5 KM przy 4000 obr/min
    Stosunek sprężania: 5.7:1
    Skrzynia biegów: 4-biegowa sterowana ręczno-nożnie, zawiera 1 L oleju przekładniowego
    Gaźnik: Bing AJ 2/24; 24 mm
    Smarowanie: mieszanka 1:25
    Zapłon: bateryjny
    Prądnica: 6V 45 W Bosch
    Napęd: łańcuch 5/8 x 1/4x104
    Rama: pojedyncza spawana z profili stalowych
    Przednie zawieszenie: trapezowe
    Tylne zawieszenie: sztywne
    Masa własna: 176 kg
    Nacisk na przednią oś 74 kg
    Nacisk na tylną oś: 104 kg
    Rozstaw osi: 1355 mm
    Długość: 2090 mm
    Szerokość: 750 mm
    Wysokość siedzenia: 700 mm
    Prześwit: 120 mm
    Hamulce: stalowe pół bębny
    Prędkość maksymalna: 105 km/h
    Koła: 3,25x19
    Pojemność zbiornika paliwa: 15 L
    Zużycie paliwa: 4,3 L / 100 km

    Łącznie wyprodukowano: 12 000 egzemplarzy
    Lata produkcji: 1944-1945

  • Silnik

    Kartery silnika, dekle i cylinder żeliwny, głowica aluminiowa wyposażona w dekompresor. Tłok aluminiowy rozcięty od story wydechu wyposażony w 3 pierścienie. Wał korbowy o pełnych przeciwwagach, korbowód łożyskowany na łożysku igiełkowym, czopy wału podparte na łożyskach rolkowych. Skrzynia biegów 4 stopniowa, zblokowana z silnikiem za pomocą sprzęgła mokrego 6 tarczowego. Sprzęgło połączone z wałem łańcuchem sprzęgłowym jednorzędowym. Zmiana biegów obsługiwana ręczno-nożnie.
    Po remoncie kapitalnym, wymienione wszystkie łożyska na słowackie i uszczelniacze, zdystansowana skrzynia biegów i wymieniona jedynka. Cylinder jest od NZ 350 ale docelowo trafi kiedyś od NZ 350-1 bez bocznych zaślepek. Podstawka akumulatora i opaska akumulatora to współczesna replika, oryginałów nie udało mi się jeszcze namierzyć. Elektryki oryginalnej nie było więc zrobiłem nowa od podstaw i zakupiłem nową prądnice od MZ ES 250/O Schwalbe, ponieważ jest bardzo podobna i również niezawodna jak Boschowska.

  • Zawieszenie

    Przód trapez a dupa sztywna.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Każda podróż tym motocyklem jest jak podróż w czasie.

  • Perspektywy

    Jeździć jak najdłużej Dyktą.

  • Plusy i minusy pojazdu

    + Na pewno jakieś są :-)
    - Problem z częściami :-(

  • Osiągnięcia

    Zakończony remont motocykla w Maju 2010
    Przemalowanie motocykla na kolor piaskowy 2011

    Założenie Ogólnopolskiego Forum DKW Auto Union
    www.dkw.pun.pl

  • Marzę o...

    DKW NZ 500
    BMW R75

Wyróżnienia

Komentarze (29)

  • 2011-04-09 14:34:02

    "Każda podróż tym motocyklem jest jak podróż w czasie." - i właśnie dlatego trzeba uważać na partyzantów.

  • 2011-03-08 10:03:34

    Fajny sprzęcik Ozzy, Dykta wymiata!!

  • 2011-01-06 13:46:23

    Przepiękna maszyna, zwłaszcza, że sam doprowadziłeś ja do takiego świetnego stanu!!! Szacunek :!!

  • 2010-11-19 20:42:36

    pewien Warszawiak stwierdził żę w Bieszczadach jeżdzą najpiekniejsze motocykle-patrząc na Twój popieram w 100% pozdrawiam

  • 2010-11-14 22:27:34

    Ładny motor 10/10
    zapraszam do mnie
    Pozdrawiam

  • 2010-11-08 22:14:11
    Użytkownik usunięty

    Co tu dużo mówić, piękna dekawka.

  • 2010-11-03 14:55:51

    świetny motor
    oczywiście daje maxa 10/10
    zapraszam do skomentowania mojego peugeota
    SZEROKOŚCI życzę i pzdr.

  • 2010-10-27 19:21:11
    Użytkownik usunięty

    Gratuluję zakupu,szkoda,że w mojej okolicy nie ma takich pijaczków,więc pozostaje mi podrabiana Kaśka,:)

  • 2010-10-27 19:17:01

    taka trochę większa niemiecka setka hy ;) malowanie odpowiednie ;D

  • 2010-10-19 17:15:38

    Wielki szacun, widać ogrom włożonej pracy, a co do mojego zaprzęgu - jak się nie ma co się lubi , to się lubi co się nie lubi. He, he,he

  • 2010-09-27 11:51:52

    Fajna bo zeliwna, moja w 43' zostala wcielona do armii. To zwykly aluminiak, ale ma na tabliczce wronke i dodatkowy numer. Jezdze nia na codzien.

  • 2010-09-26 11:03:43

    Konkretny sprzęcik! daje 10/10
    Wpadnij ocenić moją A6
    Pozdro!

  • 2010-09-26 11:00:39

    Świetny sprzęt;) Wspaniale sie prezentuje, naprawdę godny uwagi... Pozdro!... Szerokośći;]

  • 2010-09-26 10:57:14

    no widać, że musiałeś się nieźle napracować...powodzenia w dalszych pracach ;)

  • 2009-09-06 17:44:35

    respekt za dekawke! a ile chcesz za te kwity do shl? napisz mi na gg 2980554. dokladne dane od kwitów: jaki rok, typ shl, czy są ucięte czy normalnie mozna na nie zarejestrować elke. pozdro!

  • 2009-08-14 10:10:12

    http://change.menelgame.pl/change_please/1042432/
    Fajna rzecz ..

  • 2009-07-15 10:43:38

    No Fajny , ale szkoda że pomalowałeś dekle ,lepiej było vy je wypolerować ;D

  • 2009-04-14 18:56:00

    juz Wiosna ...wiec napewno juz konczysz swoje cudo.powodzenia!!!

  • 2009-04-01 22:32:10

    DKW to piękny motocykl.Życzę Ci wytrwałości w jego odbudowie.Silnik to serce maszyny więc dalej będzie z górki,)Pozdro z Torunia!!!

  • 2009-02-27 21:21:07

    Szacunek dla Ciebie Kolego za czas który poswięcasz tej 'dekawce'A co do tej Valkyrii to od 2 lat tamten koleś nie jest już właścicielem, tylko ja. Pozdro i szerokosci życzę przy pierwszej jeździe

  • 2009-02-02 15:37:38

    FAJNA MASZYNA !!! DAJĘ 10/10 xD

  • 2009-02-02 10:56:41

    Dykta Klej Woda;)

  • 2009-01-28 15:06:27

    Świetnie się zapowiada.Jednak problemem w takim zabytku jest dostępność cześci, więc życzę powodzenia w szukaniu ;)Przy odrobinie czasu zerknij na mojego awoka

  • 2009-01-28 13:52:02

    Super Czekam na fotki na pewno bedzie co ogladc xD Pozdro

  • 2009-01-21 18:25:56

    Witam.Silnik wygląda super,myśle że będziesz wytrwały,cierpliwy i dokończysz remont DeKaWki.Tego ci życze.Dzięki za komentarz,pozdrawiam.

  • 2009-01-20 18:07:49

    niezły sprzęcik(dodaj foty) 10/10 zajrzyj do mnie

  • 2008-12-12 21:42:01

    A kolor mojej kachy to oryginalne LUFTWAFFENGRAU

  • 2008-12-12 21:37:19

    I wrzuć jakieś fotki choćby kupki części

  • 2008-12-12 21:36:17

    Hej, życzę powodzenia

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Volkswagen Golf
  • Piaggio Typhoon 50
  • Gilera Eaglet 50
  • Simson SR 50
  • Romet Komar
  • Romet Chart 210

Co robią kierowcy na PJ