facebook
System PJ
to 129 359 pojazdów na 669 330 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Tarpan D239 1990r

Oglądano już 9188 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Tarpan D239 »
  • Rocznik

    1990 r.

  • Właściciel

    monterr07

  • Kategoria

    Klasyczne

  • Lokalizacja

    Sulejów

  • Pojemność

    2502 cm3

  • Moc

    42 KM

  • Max. moment obrotowy

    150 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    0.00 s

  • Opis

    Samochód od początku w mojej rodzinie. Kupiony 5 grudnia 1990r. w Fabryce Samochodów Rolniczych w Poznaniu. Został kupiony, do wożenia towaru do sklepu spożywczego. Od razu po przyjeździe, tylna burta została zdjęta, zamiast niej zostały założone zamykane drzwi, a wnętrze paki wyłożone płytami, na podłodze zaś blachą. Takie wtedy były wymogi żeby wjechać na teren fabryki i wyjechać z towarem. W następnych latach zdemontowano nadkola, które przeszkadzały. Tarpan w 1996 roku miał zrobiony remont blacharki, bo zaczęła go brać rdza. Mniej więcej od 2000 roku samochód nie wozi już towaru, jest używany kilka razy do roku, głównie w okresie letnio-jesiennym. Od kilku lat, gdy w zimę jest nie używany, stoi pod dachem.
    Od 2009 roku, zacząłem się interesować samochodem. Każdą wolną chwilę spędzam przy nim, myję go i szukam części.
    Kiedy będę miał 18 lat, będę nim jeździł :)

    W 2012 roku Tarpan przeszedł proces "odmłodzenia" oraz powrotu do oryginału. Paka, która w latach 90. została przystosowana do przewozu towarów spożywczych i wjazdów na zakłady produkcyjne została przywrócona do stanu fabrycznego. Płyty, którymi było wyłożone wnętrze były zdemontowane, tylna ściana wraz z drzwiami również poszły w odstawkę, a na ich miejsce trafiła oryginalna burta. Cała paka wraz ze stelażem została ładnie pomalowana a wisienką na torcie było włożenie nowej plandeki, której bym nie miał gdyby nie kolega POPIELATY - Dzięki wielkie!

    Na przód trafił także nowy znaczek, pomalowany ładnie w biało-czerwone barwy, a także długo wyczekiwane litery T A R P A N.

    Ten pojazd nadal w moich rękach czeka sobie spokojnie aż młody właściciel zrobi prawo jazdy i będzie go ujeżdzał. Tymczasem robię przy nim co tylko mogę, dbam o niego i staram się usuwać drobne usterki (mam nadzieję że poważnych nie będzie)

  • Tuning

    Tarpan ma być jak najbardziej oryginalny - tuning dopuszczalny jedynie z epoki, tzn. jakieś naklejki, urządzenia umilające podróż autem itd.

    Lakieru metalic, silnika z Mercedesa oraz alufelg i "gleby" to auto nie zobaczy :)

  • Silnik

    Głośny i domagający się remontu. I jeszcze sobie poczeka.

  • Wnętrze

    Wnętrze bardzo wygodne i ładne. Fotel kierowcy i dwuosobowa kanapa pasażerów na której zmieszczą się nawet trzy lub cztery osoby a nawet i pięć. Samochód ten może pełnić rolę campera. W kabinie może spokojnie się wyspać jedna drobna osóbka, na pace - wygodnie 3-4 osoby, ale w trudnych warunkach i więcej osób wejdzie.

  • Zawieszenie

    Tylne z Żuka, przód sztywna belka na resorach.

  • Car Audio

    Stare dobre safari 5 i jeden głośnik, zagłuszany przez silnik.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    We wczesnych latach 90. tata wraz z wujkiem wybrali się tym Tarpanem do Rumunii. Kiedy zwiedzali jakieś miasto, po powrocie do samochodu ujrzeli jak kilku Rumunów leżących pod samochodem paliło papierosy i gotowało zupę na butli gazowej. Pod bakiem paliwa. A tych Rumunów były cztery pokolenia, a przyjechali wszyscy starą Dacią.

    Trochę później, kiedy najstarszy brat zaczął jeździć Tarpanem do znajomych mieszkających w okolicznych wioskach był zmuszony parę razy holować Tarpana do domu. Holownikami były m.in Polonez Caro i... Maluch.

  • Perspektywy

    Dbać, pieścić, pielęgnować, jeździć!

  • Plusy i minusy pojazdu

    + polski
    + wygodny
    + bardzo przydatny
    + pakowny
    + samochód uniwersalny: może służyć zarówno jako auto rodzinne jak i do ciężkiej pracy...
    + ... a także jako sypialnia dla kilku osób, wysokie zawieszenie umożliwia nocleg także pod Tarpanem

    - trochę głośny, ale idzie się przyzwyczaić
    - rdzewieje

  • Osiągnięcia

    - paka wygląda jak wyglądała 5 grudnia 1990 roku (nawet ładniej, kolory żywsze)
    - montaż liter na masce
    - i wiele innych.

    Największym osiągnięciem jest to, że JEST. Plany sprzedaży na szczęście się nie powiodły, tata dalej będzie się musiał z nim męczyć ku mojej uciesze :)

  • Marzę o...

    ...tym, żeby wszystko działało i nie rdzewiało.
    Hehe, w sumie dobry dowcip.

Wyróżnienia

  • Piotr oznaczył pojazd jako wyjątkowy

  • Zbyszek1993 oznaczył pojazd jako wyjątkowy

Komentarze (12)

  • 2013-06-19 22:13:08

    Zapraszam na zlot\r\nhttp://mikrus.org.pl/

  • 2013-03-11 20:04:59

    tarpan pierwsza klasa..

  • 2011-01-29 16:48:06

    Siema monter , już to mówiłem ale jest to świetny Tarpan ;)

  • 2010-06-29 16:43:49

    mint condition i should say ;) tarPain 100%

  • 2010-06-21 20:44:56

    super maszynka zycze powodzenia z wszelkimi pracami nad nim pozdro

  • 2010-06-21 15:06:22

    O.o Monterr07 to naprawdę Ładnie ; ) zazdroszczę Ci tego cacka ;d Pozdrawiam ;*

  • 2010-06-07 21:17:38

    w moim mieście jeździ identyczny, ale właściciel albo nie może znaleść, albo nie ma pieniędzy na tłumik, bo najpierw Tarpana słychać, potem czuć i na końcu widać. Stan wizualny podobny do tego.

  • 2010-06-04 22:42:47

    tarpan zajefajny no i bajera ze tymi drzwiami na pakę

  • 2010-05-31 21:05:12

    Piękny:)

  • 2010-05-29 16:12:47

    fajny tarpan :) napraw silnik to jeszcze nim pojezdzisz :) pozdro

  • 2010-05-29 15:58:13

    Komarek właśnie nie jeździ :( Tata mówił że coś w silniku poważnego było. Planowałem naprawę Komarka ale poczekam jeszcze do powrotu tatu, może coś razem wykombinujemy :)

  • 2010-05-29 15:48:28

    śliczny komar.
    Najpierw jego doprowadź do perfekcji. mam nadzieję że jeździ ^^
    pozdro

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Yamaha YZ 426F
  • MZ ETZ 150
  • Yamaha YZ 250
  • Mazda MX- 6
  • Piaggio NRG
  • Vespa PK 50 XL2

Co robią kierowcy na PJ