facebook
System PJ
to 129 161 pojazdów na 669 039 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Nissan 300ZX 1993r

Oglądano już 8338 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Nissan 300ZX »
  • Rocznik

    1993 r.

  • Właściciel

    Harrygan

  • Kategoria

    Seryjne

  • Lokalizacja

    Kraków

  • Pojemność

    2960 cm3

  • Moc

    286 KM

  • Max. moment obrotowy

    396 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    5.90 s

  • Opis

    Pierwszy model Z32 zjechał z taśmy w 1989 roku. Miał zaokrąglone linie nadwozia i charakterystyczne przednie reflektory. Był sprzedawany do 1996 roku i od tamtej pory długo musiał czekać na godnego następcę, którym okazał się Nissan 350Z. Co ciekawe produkowany na Japoński rynek był jeszcze do 2001 roku. Co kilka lat auto przechodziło delikatne zmiany zarówno we wnętrzu jak i na zewnątrz. Praktycznie wszystkie posiadały wysokiej jakości skórzaną tapicerkę, climatronic. W wersjach na USA od 1991 roku wszystkie 300ZX posiadały w standardzie poduszkę powietrzną kierowcy, a od 1993 opcjonalnie pasażera. W wersji na rynek europejski zrezygnowano w większości modeli z poduszki kierowcy. W modelu z 1999 r. dodano do opcjonalnego wyposażenia reflektory z HID oraz zmieniono kolor tylnych lamp na biało-czerwone (w stylu JDM). Oprócz tego zmieniono kształt zderzaka przedniego, dodano także nakładki na progi. Wnętrze pozostało praktycznie bez większych zmian. Na wielką uwagę zasługuje system nagłośnienia firmowane znakiem Bose. Dodatkowo można było dobrać zmieniarkę 3 CD.

    Samochód posiadał widlasty silnik typu V6 o pojemności 3 litrów w układzie 24-zaworowym z 4 wałkami rozrządu. Samochód wyposażony był w dwie wersje silnikowe: bez turbo oraz z dwiema turbinami Garrett\\\'a wraz z dwoma intercoolerami. Występowały dwie odmiany 300ZX TT: US Twin Turbo (300 KM) i EURO Twin Turbo (283 KM). Różnica spowodowana była sposobem pomiaru: w US moc mierzono na silniku, w Europie - na kołach napędowych. Moc max. uzyskiwana była przy 6.5tys obr. natomiast max. moment obrotowy wynoszący dla wersji TT 396Nm osiągany był przy 3.6tys. obr. Wersje wolnossące posiadały 222 KM. Ponadto w silniku zastosowano system zmiennych faz rozrządu. W standardzie montowana była klimatyzacja, ABS oraz elektryczna regulacja lusterek oraz elektryczne sterowanie opuszczaniem szyb. W 1996 na rynek USA wyprodukowano 300 unikatowych sztuk w kolorze złotym. Skrzynia biegów została dopracowana do możliwości samochodu. Nie powodowała \\\"szarpnięć\\\" i umożliwiała szybką zmianę przełożenia. Napęd był przekazywany na tylne koła poprzez zmienny dyferencjał, który dzięki zastosowaniu wiskotycznego sprzęgła LSD stopniowo przenosił moc na koło o większej przyczepności. Ciekawostką jest to, że tylne koła również były skrętne, umożliwiało to pokonywanie ciasnych zakrętów przy dużej prędkości mimo sporej wagi auta, jednak system ten (HICAS) występował tylko w wersjach z silnikami Twin Turbo. Na Europę wychodziły jedynie wersje 2+2 Twin Turbo. Na innych rynkach były także 2-miejscowe (krótsze o 215 mm) wolnossące oraz Twin Turbo. W 1993 r. wprowadzono do produkcji wersję Convertible (cabrio), dostępną wyłącznie z silnikiem wolnossącym. Ponadto bardzo rzadko spotykane są wersje coupé z twardym gładkim dachem (bez targa), które występowały w wersji 2-osobowej. Wadą we wczesnych modelach był brak możliwości montażu przyciemnionych szyb. Seryjnie montowane miały całkowitą przepuszczalność światła przez co wnętrze silnie się nagrzewało.

    Nissan 300ZX był laureatem wielu nagród m.in. słynnego amerykańskiego pisma motoryzacyjnego Car and Driver. W sumie zdobył sześć nagród. Ciekawostką są przednie reflektory 300ZX (Z32) wykorzystane w Lamborghini Diablo VT (generacja 2), 1999.

    300ZX mimo dopracowanego układu jezdnego, mocnego widlastego silnika V6, zaawansowanej techniki i niezawodności nie odniósł takiego sukcesu jak np. Nissan Skyline lub Nissan 200SX. Najlepiej sprzedawał się w USA.

  • Tuning

    Zmiany dotyczą jedynie car audio, oraz jak widać felg (16\\\" zastąpiłem 19)

  • Silnik

    Widlasty silnik typu V6 o pojemności 3 litrów w układzie 24-zaworowym z 4 wałkami rozrządu. Oznaczenie VG30DETT, 286KM, podwójnie doładowany.

  • Wnętrze

    Skóra,alkantara, pełna elektryka (grzane fotele), klimatronik i oczywiście dach typu targa ;)

  • Zawieszenie

    Poezja, ten samochód poprostu jest przyklejony do drogi, a SUPER HICAS naprawde robi swoje na zakrętach...prawie jak jazda gokartem :D

  • Car Audio

    Tutaj cały czas mamy małe zmiany...od boxów Bose (nie mylić z blachami, gdyż Bose dawało zazwyczaj jedynie blachy pod większe glośniki...a tutaj mamy do czynienia z prawdziwymi boxami) do tego, nagłośnienie Focal + skrzynia zamknięta z głośnikiem Infinity Kappa 127.4, wzmak Harman&Kardon CA5250 (5kanałów) a całość napędza Pioneer P88RS II (czarne aluminium z białym podświetleniem idealnie pasuje do nastroju wnętrza) + paręinnych niezbędnych zabawek ;)

  • Perspektywy

    Autko zostaje u mnie na tak zwane dożywocie, najważniejszą perspektywą jest zachowanie go w 100% orginale...w tej chwili posiada wszysto co tylko dostał na wyposażeniu w fabryce, łacznie z pokrowcami na dach ;)

  • Plusy i minusy pojazdu

    Niesamowite wrażenia z jazdy, frajda i dźwięk V6 - POEZJA

  • Marzę o...

    w tej chwili to chyba tylko o dobrych drogach w małopolsce ;)

Wyróżnienia

Komentarze (12)

  • 2012-06-01 06:26:12

    Kiedyś to nazywali \\"Japońskie Ferrari\\". Dziś już prawie klasyka sportowych aut z lat 90-tych.

  • 2012-04-28 05:28:16

    super ekstra wyrąbany w kosmos nissan widać że bardzo zadbany ,ale jak się dba tak się ma :D

  • 2011-09-26 00:22:02

    Cudo! Nie moge sie napatrzec na tego Nissana. Ile ja bym dal, zeby sie chociaz nim przejechac..

  • 2011-08-12 21:58:37

    Piękna furka i rzadki widok na Polskich drogach.Zapraszam do mojej pospolitej feli

  • 2011-07-23 10:19:50

    Większy brat mojego 100NX-a :P KRK pozdrawia i może będzie okazja się kiedyś spotkać

  • 2011-07-15 12:24:52

    wyjątkowe auto i widać, że zadbane ;) oby tak dalej ;)

  • 2011-07-02 22:51:37

    co tu dużo mówić o tym aucie , częściej można spotkać w Polsce na drodze Ferarri niż 300 ZX , dbaj o nią , ceny napewno z biegiem lat będa już tylko rosły , już jest to perełka co dopiero będzie np za jakies 20 lat :) po

  • 2011-05-20 12:38:34

    Suuper
    10/10

  • 2010-11-07 00:36:53

    super auto 10/10 i zapraszam do mojego zx'a

  • 2010-10-10 21:19:32

    Ładna furka,świetnie się prezentuje 10/10 i fajny opis zapraszam do mego mondeo

  • 2010-10-04 12:48:13

    bardzo fajne auto :) no i mocne :) 10/10 SZerokości!

  • 2010-10-04 10:35:59

    Piękny nissan :) wypieszczony:) pozdrawiam

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Renault 19
  • Mercedes 190
  • Mercedes 190
  • ZMZ
  • Jawa 250
  • Beta RR 50

Co robią kierowcy na PJ