Jeśli masz uwagi odnośnie serwisu Polskajazda.pl - napisz do nas:
1997 r.
Wrocław
1773 cm3
140 KM
165 Nm
9.00 s
Alfa z 1997 roku, czyli niemal sam koniec produkcji. Auto kupiłem w mocno średnim stanie i zanim zacząłem cieszyć się jazdą, musiałem dokonać kilku istotnych napraw. Wyremontowane zostało tylne zawieszenie, zmienione wszystkie tarcze i klocki hamulcowe. Zmieniłem też sonde lambde, przednie amortyzatory, pompę sprzęgła i kilka drobnych części. Auto dostało też nowy akumulator i nowe płyny dobrej jakości. Samochód mimo niedbalstwa poprzedniego właściciela zachował właściwą mu moc i charakterystykę, dlatego dalej potrafi cieszyć na drodze, a im więcej w niego inwestuję, tym jest lepiej. Kolor, to rosso proteo, przyznam, że nie mój ulubiony, ale nie ma się co czepiać szczegółów. Sylwetka klina do dziś potrafi przyciągnąć wzrok ludzi szanujących włoską stylistykę lat 90. Auto świetnie sprawdza się, jako samochód rodzinny, bagażnik o pojemności 525 litrów zapewnia wystarczająco miejsca, by zapakować 3 osobową rodzinę.
Jedynie drobne poprawki optyczne, we wnętrzu auta. Podświetlenie zegarów zostało zmienione na czerwone, a schowek rozjaśnia mocne, niebieskie światło. Odrestaurowana została kierownica Momo, a lewarek skrzyni biegów ma nową gałkę i mieszek z czerwonym obszyciem.
Silnik to rzędowy Twin Spark 1.8 16v (DOHC). Mimo upływu lat w dalszym ciągu może zapewnić rozrywkę. Zmienne fazy rozrządu, czyli "czarodziej", włączający się około 3 tys obrotów, rzucają auto mocno do przodu, a każdy bieg możemy trzymać, aż wskazówka obrotomierza dosięgnie 6 tys. Oczywiście nie ma to wiele wspólnego z ekonomiczną jazdą, ale kto kupuje Alfę, ten o ekonomii musi raczej zapomnieć :)
Bardzo przestronne, zapewniające swobodę ruchu, a jednocześnie czuć klimat auta sportowego, choćby dzięki bocznym trzymaniom foteli. Kokpit dziś już troszkę przestarzały, ale bardzo czytelny i funkcjonalny. Deska rozdzielcza imponuje ilością wskaźników i kontrolek. Jako przykład podam np. wkaźnik ciśnienia oleju, czy wskaźnik jego temperatury. Lusterka niestety manualne, ale za to szyby elektryczne :)
Doskonale utrzymuje samochód na zakrętach i strasznie kusi, żeby ostrzej pojechać. Oczywiście jest przez to troche twardo na naszych polskich drogach, ale dzięki temu nie przegina się z prędkościami :) Koła to 15 calowe seryjne "alusy"
Blaupunkt plus 4 głośniki. Gra naprawde fajnie.
Jeszcze nie było :)
Póki co, jest jeszcze kilka napraw, które muszą być zrobione. W najbliższym czasie, do wymiany pójdzie sprzęgło i przewody zapłonowe. Żadnych większych przeróbek robić raczej nie będę. Jedynie co, to doprowadzenie auta do jak najlepszego stanu.
Plusy:
niezłe osiągi
świetnie zaprojektowane zawieszenie
wygląd (kwestia gustu oczywiście) i cała reszta...:)
stosunkowo tanie części
Minusy:
duży promień skrętu
delikatny silnik
słaba widoczność z tyłu
spalanie
Na chwilę obecną, to Alfa 156 2.5 V6, to marzenie zamierzam za jakiś czas zrealizować. Do tego Alfa GTV 3.0, lub 3.2 i Alfa Romeo ZS
tajemnicza alfa daj wiecej fotek i opisu zajefajne te alfy są;Dpozdro i zapraszam do mojego polo:D
zdradź więcej szczegółów tego TS :)