facebook
System PJ
to 129 349 pojazdów na 669 259 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Suzuki GSX-R 750 1996r

Oglądano już 6312 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Suzuki GSX-R 750 »
  • Rocznik

    1996 r.

  • Właściciel

    Maryś

  • Kategoria

    Sportowe

  • Lokalizacja

    Wąsosz

  • Pojemność

    750 cm3

  • Moc

    128 KM

  • Max. moment obrotowy

    80 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    3.10 s

  • Opis

    Geneza powstania GSX-Ra 750 S.R.A.D. 1996 opierała się na konstrukcji Suzuki RGV 500 , na którym Kevin Schwantz kilkukrotnie udowadniał swoją dominację na najlepszych torach tego globu, m.in. w Grand Prix w 1993 roku.
    Wydawało się, że Suzuki umieściło czterosuwowy silnik o pojemności 750 ccm w podwoziu dwusuwowej pięćsetki. Geometria ramy tylko nieznacznie odbiegała od wyścigówki Kevina. Udało się uzyskać bardzo mały rozstaw osi – 1400 mm, a to dzięki zmniejszeniu kąta pochylenia silnika (teraz pod kątem 25 stopni). Do pomocy przy uzyskaniu mocy maksymalnej silnika poproszono jeden z żywiołów natury – wiatr. Wykorzystano tutaj bowiem system dynamicznego doładowania silnika (SRAD - Suzuki Ram Air Direct Induction) przy większych prędkościach. W nowej, szerokiej owiewce czołowej po obu stronach reflektorach znalazły się dwa duże otwory, przez które powietrze jest tłoczone do ciśnieniowego airboxu.
    Za dostarczanie mieszanki powietrza z paliwem odpowiedzialne są gaźniki o średnicy 39 mm. Tak zasilany silnik dysponuje mocą 128 KM przy 12500 obr/min., a więc trzeba naprawdę ostro kręcić manetką gazu, żeby motocykl oddychał pełna piersią.
    Wcześniej konstrukcja Gixera oparta była na pałąkowato wygiętej aluminiowej ramie. W SRADzie aluminiowa rama jest otwarta, ma masywny wygląd i brak jej podciągów pod silnikiem. Jednostka napędowa jest tutaj usztywniającym elementem ramy. Z przodu zawieszenie Upside Down 43 mm, a z tyłu masywny wahacz aluminiowy z zastrzałem.
    Oczywiście na wzór motocykli wyścigowych, zawieszenie ma pełen zakres regulacji (tłumienie, wysokość i sprężystość).
    W szybkich motocyklach sportowych ogromne znaczenie ma aerodynamika i stylistyka.
    Tutaj inżynierowie z Hammamatsu postarali się na piątkę. Kształt motocykla pieczołowicie dopracowano w tunelu aerodynamicznym. Motocykl ma “talię osy” za sprawą seksownego wcięcia między zbiornikiem a okrągłym tyłeczkiem. Chyba każdy chciałby się tam znaleźć.
    Zasiadając za sterami odnosi się wrażenie krótkości i szerokości motocykla. Zbiornik paliwa swoimi rozmiarami sprawia wrażenie, jakby mieścił 30 litrów paliwa. Jednak tak nie jest, ponieważ z przodu pod bakiem znajduje się Air-Box a pojemność zbiornika szacuje się na poziomie 18 litrów. Fajnym i niezwykle wygodnym podczas prac serwisowych patentem jest zawias zbiornika, umożliwiający na odchylenie go do góry i łatwy dostęp do tego, co znajduje się pod nim. To tak, jakby móc dokładnie obejrzeć biust koleżanki, odchylając jedynie jej bluzeczkę.
    Warto wspomnieć o tylnej oponie w SRADzie 7.5. Ma ona rozmiar 190 mm i założona jest na sześciocalową felgę, czyli tak jak Hayabusa!.

  • Tuning

    Wszysto standard, tylko wydech przelotowy zamontowany i crashpady. Poza tym moto i bez tego ma niezłego kopa i ciężko utrzymać przednie koło na ziemi, według mnie tu niema potrzeby jak będę chciał coś mocniejszego to zmienię na litra.

  • Pamiętna podróż/przygoda

    Nie będę wracał do czasów dzieciństwa i motorynki bo wtedy było ich wiele, ale na GSXF też jedna była niestety motocykl musiał wrócić na przyczepce do domu i przez zimę być remontoany, to było nie samowite przeżycie ale i szczęście.

  • Perspektywy

    Sam niewiem zobaczymy co życie przyniesie.

  • Plusy i minusy pojazdu

    jak ja tu cos wpiszę to nie będzie obiektywne, ja widzę same plusy, minus to cena paliwa.

  • Osiągnięcia

    Jeżdżę tym co chciałem, świetnie się przy tym bawię.

  • Marzę o...

    Pościgać się na torze wkońcu a nie na ulicy z zawziętymi kierowcami BMW, zresztą trudno to nazwać wyścigiem:)) poważnie to marzę o tym, żeby zacząć normalnie żyć.

Komentarze (25)

  • 2010-06-21 18:18:47

    Suzuki na wypasie, ;) Bardoz fajnie się prezentuję, i super musi się jezdzić :) daję 10/19 ;) Wpadnij do mojego escorta i kadetta :D :D

  • 2010-02-26 19:00:29

    Bardzo dobry profil. Widać Kolego masz łeb na karku :) i potrafisz rozporządzać sprzętem. Wielki Szacun dla Ciebie!! Gixxerek Świetny i Ładnie opisany:) Pozdro i szerokosci... Zapraszam do mojego Gixxera oraz TZR-ki. :)

  • 2009-04-17 13:37:47

    Spoko motor;) pozdrawiam;)

  • 2008-01-06 00:13:45

    czesc fajne suzi ;)

  • 2007-12-14 12:12:54

    Spoko moto :) zapraszam do mnie

  • 2007-11-21 08:52:48

    Malowanie czarno złote:)) zawsze mi sie podobało daje 6 i zapraszam do mnie

  • 2007-09-16 15:50:50

    zacna maszynka... wyczerpujacy opis... suzuki power :) pozdrawiam z lewej lapy...

  • 2007-09-03 21:10:21

    Piękna zabawka! Szerokości przyczepności! 6

  • 2007-08-19 23:50:48

    dlugi opis az chce sie czytać 6 zapraszam do mnie :)

  • 2007-08-07 00:13:14

    niesamowity!!!!

  • 2007-07-25 10:55:20

    wykład po prostu super!!!!(znasz sie na suzuki):):):):):):)
    top 10 jest twoje!!!!!!

  • 2007-05-18 01:30:47

    6 za cudowny profil.piekny motocykl i opis jeden z lepszych jakie widzialem na PJ.zycze awansu do top 10.

  • 2007-04-10 17:29:03

    Bractwo na 6
    he,he

  • 2007-04-02 02:24:20

    dla brata z bractwa 6 jest bo tak juz musi byc wkrótce robie przesiadke na wiekszą maszyne pozdro.

  • 2007-03-30 21:20:05

    zjebisty sprzet... i ta moc:D jest w co jechac:) 6 zapraszam do ocenienia mojej MZ

  • 2007-03-30 21:10:12

    zajebisty motorek daje >6<
    Zapraszam do mnie...:)

  • 2007-03-22 21:25:43

    siema koleszko

  • 2007-03-17 20:46:21

    Nie muszę się poprawiać :P Moja kawa jest najlepsza :> Nic się nie znasz :P Ale Twoje też niczego sobie.. co prawda mojemu małemu zielonemu maleństwu nie dorasta do pięt ale zawsze to jakieś dwa kółka :P :P
    Pozdrawiam

  • 2007-03-04 11:43:45

    Witam brata z BS:) GSX-R rzadzi:D:D:D

  • 2007-03-03 18:56:25

    dzięki mi też się podoba, szczególnie ocena he he, ma jedną wadę, jest piekielnie szybka:))

  • 2007-03-03 18:31:02

    zarąbista szlifierka w zajebistym malowaniu daje maxa 666

  • 2007-02-25 14:00:29

    Do mnie to nie zajzysz a inne GSXF 1100 to oceniasz he he. Masz odemnie 6.

  • 2007-02-21 19:24:27

    świetny ścigacz, przydało by się więcej fotek i jakis opis 6 pkt
    pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

  • 2007-02-21 17:25:07

    nice / ocena max

  • 2007-02-21 15:34:15

    Czyzby to Maryś z BS ??
    Jak tak to, to nie inaczej jak 6 zostawiam. Ładna ta twoja R-ka

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Ford Escort
  • Keeway F-act
  • MZ ETZ 250
  • SHL M11
  • Aprilia RS 125
  • MZ TS 150

Co robią kierowcy na PJ