facebook
System PJ
to 129 372 pojazdów na 669 377 fotkach
logowanie pamiętaj mnie zapomniałem hasła

Suzuki GS 500 1990r

Oglądano już 3594 razy
Zobacz także: Opinie kierowców o Suzuki GS 500 »
  • Rocznik

    1990 r.

  • Właściciel

    BercikM3

  • Kategoria

    Szosowe

  • Lokalizacja

    Świdno

  • Pojemność

    487 cm3

  • Moc

    45 KM

  • Max. moment obrotowy

    39 Nm

  • Przysp. 0-100 km/h

    6.00 s

  • Opis

    Użytkowanie tego motocykla jest bardzo przyjemne i może dostarczyć mnóstwo frajdy. Jest mało kłopotliwy w obsłudze i raczej mało wymagający.

    Wszystkie instrumenty rozmieszczone są w logiczny i przemyślany sposób. Pomimo niewielkich gabarytów, nawet większym kierowcom nie będzie za kierownicą zbyt ciasno. Analogowe zegary są bardzo czytelne, choć tego samego nie da się powiedzieć o małych lampkach kontrolek, które w czasie dnia są raczej średnio widoczne. Lusterka dają dobry wgląd w to, co dzieje się za plecami kierowcy.

    Ze względu na swoje wymiary i koncepcję zdecydowanie bardziej nadaje się on do jazdy po mieście i na dojazdy do pracy, niż do wykorzystywania turystycznego. W mieście uwidaczniają się wszystkie zalety motocykla takie jak całkiem dynamiczny silnik, znakomita poręczność, niska masa i małe wymiary pozwalające bezproblemowo lawirować między samochodami. Motocykl nawet przy dynamicznej jeździe po mieście zadowala się niewielkimi dawkami paliwa.

    Pomimo raczej małych wymiarów wielu użytkowników z powodzenie wykorzystuje swoje GS500 do bliższej lub dalszej turystyki. Takie wykorzystanie motocykla wymaga jednak dokonania kilku przeróbek. Pierwsza to zmiana przełożenia o czym pisaliśmy już wcześniej. Bez tej modyfikacji w czasie jazdy z pasażerem kierowca zmuszony jest do redukcji przełożenia do 5 biegu w przypadku niewielkich wzniesień, czy też przy lekkim nawet czołowym wietrze. Znakomitym ułatwieniem życia motocyklisty w czasie dłuższych wyjazdów jest zainstalowanie stelaża pod kufer. W GS500 jest to o tyle celowe, że na motocyklu z definicji nie ma za wiele miejsca.

    Wielu motocyklistów wyposażało swoje 500-ki w całe lub częściowe owiewki. Szczególnie popularne były owiewki firmy FiveStars. Od 2004 roku w niewiele wyższej cenie można nabyć nowego GS’a wyposażonego w fabryczną owiewkę. Tak akcesoryjna, jak i fabryczna owiewka znakomicie poprawiają komfort jazdy w czasie dłuższych wypadów. Ich długość w przypadku jazdy we dwoje jest niestety ograniczona wytrzymałością pasażera, który nie dość, że ma do dyspozycji mało miejsca, to jeszcze zmuszony jest trzymać nogi na wysoko usytuowanych podnóżkach.

  • Silnik

    Silnik to klasyczna dwucylindrowa rzędówka chłodzona powietrzem z przeciwbieżnie pracującymi tłokami. Głowica silnika mieści dwa wałki rozrządu napędzające po dwa zawory na każdy cylinder. Dobrze wyregulowany i utrzymany silnik odpala bez problemu, niezależnie od tego czy jest ciepły czy zimny. W czasie jazdy wyczuć da się dwoisty charakter jednostki napędowej. Do 7000 obr/min silnik jest delikatny i pozwala na bardzo spokojną i relaksacyjną jazdę, natomiast powyżej tej granicy wyczuwalny jest wyraźny wzrost dynamiki. Silnik osiąga 46KM przy 9200 obr/min i 39Nm momentu obrotowego przy 7800obr/min. W przypadku wspomnianych wyżej konkurentów GS’a przebieg krzywej mocy i momentu obrotowego jest znacznie bardziej płaski i przewidywalny.

    Silnik Suzuki ochoczo wkręca się na obroty na każdym biegu pozwalając na dynamiczne przyspieszenia na niższych biegach. Przełożenia 5 i 6 biegu są bardzo długie, co skutecznie ogranicza dynamikę motocykla, zwłaszcza przy jeździe z pasażerem. Przy dynamicznej jeździe należy zwracać uwagę na wskazania obrotomierza. Silnik nie ma odcięcia zapłonu i bardzo łatwo można go wkręcić na niezdrowy dla niego czerwony zakres.

  • Zawieszenie

    Przednie zawieszenie to klasyczny widelec teleskopowy. Mimo, że dobrze dawał sobie on radę z lekkim motocyklem, to dla wielu użytkowników był za miękki. Od 1993 roku widelce wyposażane są w regulator napięcia wstępnego sprężyn. To proste urządzenie pozwala znacznie lepiej dopasować charakterystykę do indywidualnych oczekiwań kierowcy.

    Tylne zawieszenie to wahacz wleczony wykonany ze stalowej belki o prostokątnym przekroju. Nowością w tym zawieszeniu był centralny amortyzator z regulowanym napięciem wstępnym sprężyny. Dziś takie rozwiązanie oczywiście nie budzi niczyjego zachwytu, ale w 1989 roku świadczyło o nowoczesności.

    Całość spisuje się bardzo dobrze i nadaje motocyklowi zwinność i poręczność. Zapas stabilności pozwala nie tylko zejść do kolana czy też przytrzeć w zakręcie podnóżki, ale też umożliwia, wspomniane wcześniej, sportowe wykorzystanie GS’a.

  • Plusy i minusy pojazdu

    Plusy
    * niezawodny, trwały silnik
    * stabilne zawieszenie
    * bardzo dobre hamulce
    * wysoka niezawodność całego pojazdu
    * możliwość wielu zastosowań motocykla

    Z mankamentów najczęściej kojarzonych z GS500 wymienić należy:

    * dziwnie i czasem amatorsko wyglądające spawy ramy
    * słabe powłoki lakiernicze skutkujące wycieraniem się lakieru i szybkim pojawianiem się korozji (zwłaszcza na ramie)
    * korozja układu wydechowego w starszych egzemplarzach
    * słabe przystosowanie do turystyki
    * problemy z gaźnikami po dłuższym postoju bez uruchamiania

Komentarze (6)

  • 2010-10-09 16:15:55

    Fajne Suzuki:) Widać, że dbasz o niego:) oby tak dalej:) ode mnie 10/10
    Wpadnij skomentować moją A6
    Pozdro!

  • 2010-06-27 18:08:52

    Wypas maszyna 10/10 zapraszam do obejrzenia mojego Charta.Życzę szerokości, dobrych dróg i niezapomnianych przygód;)

  • 2010-06-27 13:12:42

    Super maszyna :D niech służy :)
    Wpadnij do mnie obejzec moja Aprilie

  • 2010-06-27 12:24:50

    zawsze mi się GSik podobał , jeździłem nim i nawet miałem zamiar kupić ale w ręce wpadł większy brat.
    Pozdro i Szerokości

  • 2010-06-27 06:37:29

    Cuudo, moje marzenie. życze Ci aby jak najdłużej była w takim stanie 10/10 wbijaj do mnie i pozostaw po sobie ślad

  • 2010-06-26 23:37:06

    Zajebi*** maszyna , aż miło popatrzeć na taką ślicznotkę . Bezawaryjności życzę pozdro :)

Dodaj komentarz

Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy.

Nie masz jeszcze konta? Zarejestruj się!

Losowe pojazdy

  • Vespa PK 50 XL2
  • Romet 717
  • Derbi GPR Nude
  • Volkswagen Corrado
  • Romet Ogar 200
  • Opel Corsa

Co robią kierowcy na PJ